• Hvem er Terrence Malick?
    52%
  • Den tynde røde line
    21%
  • Jeg kan ikke lide hans film
    12%
  • The Tree of Life
    6%
  • The New World
    5%
  • Badlands
    3%
  • Days of Heaven
    2%

Stemmer i alt: 1546

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 Babo Rises 13 år siden

utyske (16) skrev:
Jeg skal gerne indrømme, at jeg kedede mig voldsomt under "The Thin Red Line" og endnu mere under "The New World", så meget, at jeg aldrig nåede at blive færdig med den, så jeg har ikke de store planer om at se resten af hans film.

Sådan har jeg det lidt også, selvom Tree Of Lifevar ret god, men ikke en der tog mig med storm.
Gravatar

#22 Lethal Injection 13 år siden

Thin Red Line. (Den eneste af filmene jeg har set)
Perhaps an attic shall I seek!
Gravatar

#23 RasmusFL 13 år siden

Det må blive 'The Tree of Life' lige foran 'The Thin Red Line'. En forklaring findes i mit nye indlæg i 'Tree of Life'-tråden. Men disse to film - disse to mesterværker - repræsenterer virkelig det bedste ved film. Det er ultimative film for mig. Det bedste fra Kubrick, Tarkovskij, PTA og filosofiens og psykologiens veje i en perfekt symbiose, meget groft sagt.

The Tree of Life, 10/10
The Thin Red Line, 10/10
Badlands, 8,5/10
Days of Heaven, 8/10
The New World, 8/10
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#24 filmzkim 13 år siden

Det forbavser mig, at folk rater The New World så højt.
Det er den eneste af hans film, jeg har set, og jeg var ikke sønderligt begejstret.. Men jeg har The Thin Red Line liggende, så jeg må sætte den i DVD-maskinen, så jeg kan bedømme ham lidt bedre. Ser også frem Tree of Life
Gravatar

#25 Bruce 13 år siden

#24 Jeg svømmer helt hen til New World, når jeg sætter den på. I mine øjne Colin Farrels bedste rolle, men det er Christopher Plummer, som står stærkest for mig. Intro sekvensen er for mig Mallicks bedste.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#26 David Munch 13 år siden

HelmerJ (20) skrev:
Har svaret hvem er? Sku lige et smut på imdb for at tjekke gutten. Har set lidt af Thin red line og må indrømme at det er en af de få krigsfilm jeg nogensiden har slukket for.

Som taget ud af min mund.

Har dog også set The New World, som jeg fandt ganske udemærket, men ikke noget mesterværk. En af dem jeg sagtens kan se igen ihvertfald.

De andre ryger på min liste over 'to watch'.
Gravatar

#27 Hr. Nielsen 13 år siden

Må erkende at jeg (desværre) kun har set to af mandens film. The Thin Red Line, som jeg fandt ret gribende og så The New World, som blot var lige over middelmådig. Det er dog LÆNGE siden jeg har set nogen af dem, da jeg så dem da de kom frem.
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#28 RasmusFL 13 år siden

#27 - hvorfor har du dog ikke set Tree of Life endnu? Du har vel dine grunde, men tror bare dens nostalgiske feel og ikke-intellektuelle følsomhed ville appellere til dig, især når du fandt The Thin Red Line gribende. Jeg er for stor fan af Malicks stil til at kunne kalde The New Wold 'lige over middelmådig', men jeg forstår dig egentlig godt. Den havde ikke meget nyt eller stort at byde på, og føltes ofte i DC-udgaven (ved ikke om det var den du så) decideret langtrukken.

Vil i hvert fald meget meget gerne høre din mening om Tree of Life
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#29 StarWarsFan11384EB 13 år siden

Jeg ved hvem han er, men jeg har aldrig set nogle af hans film.
Gravatar

#30 Hr. Nielsen 13 år siden

RasmusFL (28) skrev:
dens nostalgiske feel og ikke-intellektuelle følsomhed
Point taken:-D Ha ha ha...Jeg har ikke set den fordi jeg ikke kan se den hvor jeg bor og det er lidt dyrt at smutte til KHB blot for at se en film. Men ellers har du sikkert ret i at den vil ramme min smag. Det var biograf udgaven af NW jeg så. Har godt nok DC udgaven liggende på BD, men har endnu ikke fået den set. Skal se om jeg kan huske at give dig et feedback når begge er set/genset:)
I have my principles - And if you don't like them, I have others

Skriv ny kommentar: