-
"Top Gun"22%
-
"True Romance"16%
-
"Last Boy Scout"15%
-
"Enemy of the State"14%
-
"Man on Fire"14%
-
"Fjenden i dybet"8%
-
"Spy Game"5%
-
"Days of Thunder"3%
-
Anden3%
-
"Revenge - hævnens pris"0%
Stemmer i alt: 1175
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#71 vapor 18 år siden
#72 filmz-MarcusB 18 år siden
#73 NightHawk 18 år siden
Kan slet ikke forstå, hvordan du kan betegne Denzel Washington, som værende overvuderet og kedelig er da det sidste han er. Ligsom alle andre har der selvfølgelig været et par svipsere undervejs, med "Virtuosity" og "Fallen" som absolut dårligste film/præstationer. Resten af hans cv, er derimod en perlerække af gode film/roller, som Chandler75 også er inde på.
Denzel Washington er da om nogen en skuespiller, der brænder igennem lærredet, for nu at bruge en slidt kliche' og man fornemmer altid, at han gir 100 % ligegyldigt hvor tynde manuskripter han har haft at arbejde med. Her er en film som "Out of Time" et godt eksempel på, hvordan han med sin altid nærværende udstråling løfter en ganske ordinær detektiv film op på et højere niveau, end dens oplæg.
Det samme gælder for så vidt "Training Day", som umiddelbart heller ikke er særlig original, men filmen får i den grad et løft via Washington's fortjente og helt suveræne Oscar præstation. Godt modspil af Ethan Hawke gør det blot endnu bedre.
Og man kan bruge samme beskrivelse vdr. hans rolle i "Man on Fire", som jo i princippet er et kliche' tungt hævndrama, men igen pga. Washington så blir filmen seværdig.
Ku' godt forstå kritikken af Washington, hvis man udelukkende tager hans seneste film. Der har han måske kørt lidt for meget på rutinen, her tænker jeg på film som "Hurricane" og især "Remember The Titans". Men at du mener, at han altid sku ha været middelmådig, har jeg meget svært ved at se.
Går man tilbage til '89 og hans første Oscar i "Glory", ja så beviser han allerede her sin klasse og stjæler samtlige scener han medvirker i. Matthew Broderick er ham klart underlegen i den film, efter min mening.
Jeg kan ikke andet end beundre ham. En af nyere tids bedste skuespillere.
Bedste Tony Scott film :
True Romance : Klart Scott's bedste film. Man kan slet ikke gendkende Bruckheimer looket fra "Top Gun" og "Days of Thunder", her. De fede lækre billeder, den hurtige klippestil og de pompøse scores er blevet fjernet til fordel for Quintin Tarantinos coole replikker og weirde lovers-on-the-lame historie. Det klær Scott og det klær i særdeleshed filmen, at han har valgt at lægge fokus det rigtige sted, nemlig omkring personerne og Clarence og Alabamas historie. Christian Slater spiller i sin glansrolle røven ud af bukserne og Patricia Arquette er på en gang hamrende sexet, naiv og handlekraftig. To velskrevne roller man holder med hele vejen igennem Tarantinos voldsromance. Plus for et meget cool soundtrack også. Kan forøvrigt kraftigt anbefale kommentarsporet med Tarantino på "True Romance" - S.E. det er fanme sjovt og meget informativt.
På en stærk 2. plads ligger Spy Game, som jeg også vil mene er den beste af hans nyere film. Det tekniske ; klipningen/filmingen/lyssætningen, får Scott mixet til UG med både historien og skuespillerne. Der er plads til det hele i "Spy Game", uden at de forskellige elementer overskygger de andre. Og så er teamet og udnyttelsen af Brad Pitt og Robert Redford ganske enkelt genial. De to historier der kører i filmen gør det muligt for begge skuespillere, at vise hvad de kan og samtidigt at vise at de også kan sammen. Det har jeg sjældet set udført bedre end her.
3. pladsen må gå til Fjenden i Dybet. Her går plusserne til Gene Hackman og Denzel Washingtons fantastiske verbale duel, som blir hjulpet godt på vej af Tarantinos snappende replikker. Den høje intensitet og klaustrofisk atmosfære blir effektfuldt udført og selv om "Fjenden i Dybet" ikke kommer i nærheden af en klassiker som "Das Boot" så vil jeg klart betegne den som den næstbedte ubådsfilm.
#74 filmz-Kadann 18 år siden
Det er muligt at du ikke kan forstå det, men Denzel keder mig nu engang, når han er på skærmen/lærredet, uanset om det er hans meget "retfærdige" roller, som Malcom X eller bare de mere jævne film han har været med i. :)
Jeg finder ham, uanset hvad, overvurderet.
#75 elwood 18 år siden
Fuldt enig med Spygame, klart min farvorit
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#76 NightHawk 18 år siden
Ok, fair nok. I sidste ende er det jo som alt andet en smagssag, om man kan li' eller ikke li' ham. :)