• Kender ikke serierne
    30%
  • "Batman: The Animated Series"
    25%
  • "Justice League" ("Lovens vogtere")
    18%
  • "Fremtidens Batman"
    8%
  • Tegnefilm er da kun for børn
    8%
  • "Justice League Unlimited"
    5%
  • "The New Batman Adventures" ("Gotham Knights")
    4%
  • "Superman: The Animated Series"
    2%

Stemmer i alt: 1088

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 elwood 16 år siden

#19 You're not the Only one.

Men jeg har nu også en svaghed overfor Kevin Conroy 8-)
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#22 jesperhp 16 år siden

Stemte Justice League, men da jeg lige er kommet i tanker om, hvad Batman TAS er, burde min stemme vist være gået til den.
Gravatar

#23 filmz-Antaeus 16 år siden

Jeg er rigtig meget til tegneserier og førhen også til tegnefilm, men sidstnævnte ikke rigtig så meget mere.

Jeg har dog aldrig rigtig været til superhelteserierne, hverken indenfor tegneserier eller tegnefilm selv om de dog er nogenlunde.

Man er helt galt afmarcheret når man mener at tegneserier og/eller tegnefilm kun er for børn - det er en anden kunstart, hvor der dog traditionelt har været lavet meget henvendt til børn, men det behøver ingenlunde at være tilfældet. Så skulle malerier også kun være for børn - det er jo også billeder. Det afhænger helt af hvordan de er udformet.

I afstemningen valgte jeg "Kender ikke serierne". Jeg er som sagt ikke så meget til superhelte og har derfor heller ikke rigtig udforsket dem. Jeg synes dog at enkelte af superhelte-filmene er ganske gode.
Antaeus
Gravatar

#24 Riqon 16 år siden

Har Justice League været vist på dansk tv? kender den vist ikke. Men husker Batman TAS, helt klart søndagens højdepunkt.
The only way to beat a troll is to not play their game.
Gravatar

#25 elwood 16 år siden

#24 Mener Dr1 har sendt det, kan huske lige og ha skimmet det, men jeg vælger nu original sproget, så jeg har ikke set det på tv.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#26 filt 16 år siden

#24, ja de to sæsoner af Justice League har kørt på DR1, dog kun med danske stemmer --- ingen Mark Hamill!
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#27 Alex 16 år siden

Alle disse serier har været på dansk tv. Bare på forskellige tidspunkter. Derfor er jeg meget overrasket at 'Kender ikke serierne' fører Poll'en lige nu. Men what the hell....
Gravatar

#28 moulder666 16 år siden

Stemte "kender ikke serierne". Det kan godt være, at jeg har tilbragt en del timer på sofaen med dem, men har aldrig været hooked nok på dem til at jeg kan kende forskel på de forskellige serier!

Hvad er det for en serie, hvor Green Lantern er med? For den havde humor...Justice League måske?
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#29 filmz-Kadann 16 år siden

#28 -

Justice League. Der er dog visse afsnit i alle serierne, hvor der sker lidt overlapning, men de kan være lidt forvirrende.

De to Batman-serier, "The Animated Series" og "The New Batman Adventures" er udgivet som én serie på dvd, over 4 bokse. Forskellen mellem de to serier, er at Batman primært optræder solo i den første serie og i den anden serie, er Batgirl, Robin og Nightwing med.

"Batman Beyond" foregår i fremtiden, så den er forholdsvis nem at genkende, da Bruce Wayne er en gammel mand i den.

"Superman" er også nem at genkende, da Superman primært optræder solo i den.

"Justice League" kan også nemt skelnes fra hinanden. I den første af serierne, er det kun en håndfuld helte med, hvor "Unlimited" kendetegnes ved at der virkelig er mange og forskellige helte med, bl.a. helte som Green Arrow, der desværre ellers ikke har været brugt ret meget.

Udover serierne, er der også udkommet en håndfuld film, hvor nogle af dem har direkte tilknytning til serierne og nogle der er one-shots, uden nogen speciel tilknytning.
http://www.modkraft.dk - http://www.ungeren.dk - http://www.christiania.org
Gravatar

#30 filmz-chriss 16 år siden

Stemte Batman TAS. Det er helt klart den serie der bedst, selvom Justice League dog er ok.

Skriv ny kommentar: