• En vampyrs bekendelser
    19%
  • Blade
    19%
  • Lad den rette komme ind
    14%
  • From Dusk Till Dawn
    12%
  • Dracula
    11%
  • Underworld
    7%
  • En anden film
    6%
  • 30 Days of Night
    5%
  • Only Lovers Left Alive
    2%
  • Nosferatu - vampyren (1979)
    1%
  • Daybreakers
    1%
  • A Girl Walks Home Alone At Night
    0%
  • Thirst
    0%
  • Near Dark
    0%

Stemmer i alt: 406

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#11 Den fede 8 år siden

#4

Godt bud.
Gravatar

#12 MystiskeMox 8 år siden

Jeg synes bedst om de mere klassiske Dracula film, så de øverste på listen som den ser ud er ikke mine favoritter selv om de bestemt også er værd at se. Dracula fra 1992 er god, men der er også mange andre fremragende i den klassiske genre, bl.a. med Christopher Lee, filmen af Polanski og mange flere. De er lidt for langt væk i min bevidsthed til at jeg på stående fod kan udpege den aller bedste af dem, men jeg valgte at give Dracula stemmen. Jeg er egentlig også ganske glad for Fright Night, som jeg opfatter som en mere ungdommelig nyfortolkning (men så ny er den jo heller ikke, 1985), der overraskede mig positivt.
Gravatar

#13 Den fede 8 år siden

Jeg tror faktisk, jeg vælger den ret nye vampyrkomedie "What We Do in the Shadows". Den er hylemorsom.
Gravatar

#14 moulder666 8 år siden

For at rangere dem nedefra:

Underworld - 2/6: Voldsomt gennemskuelig historie, (hvem havde ikke lige set "twistet" komme) og virkeligt svingende effekter - noget er ok, men eksempelvis varulvene der løber på væggen er simpelthen horribelt lavet. Beckinsale er ok, men resten af skuespilspræstationerne er elendige.
30 Days of Night - 3/6: Jeg kan sådan set godt lide konceptet - det har noget originalitet og nytænkning - men jeg synes godt nok ikke, det er specielt godt udført. Jeg kedede mig lidt og sad bestemt ikke fremme i sædet.
Blade - 3-4/6: Jeg kan sådan set godt forstå hvorfor den har kultstatus ved mange - men den rammer bare ikke 100% plet ved mig - den er godt nok cheesy.
Bram Stokers Dracula - 4/6: Ved et nyligt gensyn må jeg indrømme, at indholdet ikke står til mere end 3/6 - hamrende melodramatisk, ret så langtrukket og sådan set ret kedelig - men den får en stjerne mere fordi den gjorde vampyrer populære igen.
En Vampyrs Bekendelser - 4/6: Ganske fornuftig underholdning, rimeligt tro mod oplægget og en veloplagt Tom Cruise - ja tak. Generelt ret godt håndværk hele vejen igennem.
From Dusk Till Dawn - 4/6: Kitsch - men af den gode slags! Og en god stak ikoniske scener - Salma Hayeks dans og det efterfølgende skift fra thriller(ish) til splatterkomedie er imo genialt udført.
Lad den rette komme ind - 5/6. Medrivende, nytænkende og med nogle af de bedste børneskuespillere jeg har set - mit klare førstevalg. Og med den i tankerne, kan det sagtens tænkes at "A Girl Walks Home Alone at Night" går lige ind ved mig når jeg får den set.
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#15 Stilund 8 år siden

Jeg kan dog ikke forstå at Nosferatu ikke er på. Men der er min stemme. Den er nok faderen for alle vampyr film. Resten har dog ret gode elementer - Dracula af Coppola er favoriten. Men anden film ...
Gravatar

#16 Stilund 8 år siden

Stilund (15) skrev:
Jeg kan dog ikke forstå at Nosferatu ikke er på. Men der er min stemme. Den er nok faderen for alle vampyr film. Resten har dog ret gode elementer - Dracula af Coppola er favoriten. Men anden film ...


Den er så på ... :-(
Gravatar

#17 cain 8 år siden

Ærgeligt at den dårligste bog i Anne Rice serien blev en af de bedste vampyr film og en flok lallende amatører efterfølgende slagtede hendes bøger :(


Stemte selv Dracula, at Gary Oldman ikke vandt en Oscar er fucking kriminelt.
Gravatar

#18 Geekalot 8 år siden

#17 ja han er for fed i den film :)
Gravatar

#19 moulder666 8 år siden

cain (17) skrev:
Ærgeligt at den dårligste bog i Anne Rice serien blev en af de bedste vampyr film og en flok lallende amatører efterfølgende slagtede hendes bøger :(


Er der blevet filmatiseret flere Anne Rice bøger? Det var jeg ikke engang klar over...Nååå jo - nu dæmrer det lidt! The Queen of the Damned - mindes at have set et cover med en mørklødet dame i meget stramt tøj.

Jeg fik dog aldrig set filmen - men det lyder som om jeg ikke er gået glip af det store? Queen of the Damned var ellers en af de bøger jeg holdt relativt meget af - men puha, der er altså også noget skidt imellem hendes bøger. The Tale of the Body Thief of Blood and Gold var godt nok hamrende melodramatiske og kedelige.
Min kritik er 100 procent berettiget i enhver redaktionel sammenhæng, og hvis du ikke kan se problemet, er du i benægtelse.

Gravatar

#20 cain 8 år siden

moulder666 (19) skrev:
cain (17) skrev:
Ærgeligt at den dårligste bog i Anne Rice serien blev en af de bedste vampyr film og en flok lallende amatører efterfølgende slagtede hendes bøger :(


Er der blevet filmatiseret flere Anne Rice bøger? Det var jeg ikke engang klar over...Nååå jo - nu dæmrer det lidt! The Queen of the Damned - mindes at have set et cover med en mørklødet dame i meget stramt tøj.

Jeg fik dog aldrig set filmen - men det lyder som om jeg ikke er gået glip af det store? Queen of the Damned var ellers en af de bøger jeg holdt relativt meget af - men puha, der er altså også noget skidt imellem hendes bøger. The Tale of the Body Thief of Blood and Gold var godt nok hamrende melodramatiske og kedelige.


Du er bestemt ikke gået glip af noget..

Skriv ny kommentar: