-
"Den gode, den onde og den grusomme"33%
-
"Young Guns"15%
-
"Once Upon a Time in the West"14%
-
Bryder mig ikke om western-film14%
-
"Unforgiven"8%
-
"De kalder mig Trinity"6%
-
"Butch Cassidy and the Sundance Kid"4%
-
"Præriens skrappe drenge"2%
-
"High Noon - Sheriffen"1%
-
"Diligencen"1%
Stemmer i alt: 1358
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#71 myshkin 18 år siden
ØV!! Den skulle jeg ellers have fyret af! :P
Stemte The Good, The Bad and The Ugly
Mesterværk!
- internet anonymous
#72 filmz-Bruce 18 år siden
Clint Eastwood, Josey Wales
When in doubt, make a Western.
John Ford
When my time comes, just skin me and put me up there on Trigger, just as though nothing had ever changed
Roy Rogers
#73 filmz-toffe1001 18 år siden
#74 filmz-fons 18 år siden
#75 jessup 18 år siden
[gestures at his gun, purring]
Jessica Drummond: May I feel it?
Griff Bonnell: Uh-uh.
Jessica Drummond: Just curious.
Griff Bonnell: It might go off in your face.
Jessica Drummond: I'll take a chance.
fra Forty Guns
#76 filmz-M-K-E 18 år siden
Det kan da være det er derfor, måske burde jeg give dem en chance til så.
#77 Oh Daesu 18 år siden
#78 filmz-sanjo 18 år siden
#79 filmz-scaramanga 18 år siden
Helt enig....et absolut mesterværk!
#80 NightHawk 18 år siden
# 46 & 52 -
Som Dolphinfrienly helt rigtigt skriver så befinder Pale Rider sig indholdsmæssigt et niveau under hans mere klassiske westerns, som der også blir nævnt. Grunden til at den ikke har fået helt så meget opmærksomhed, som jeg mener at den burde ha' fået, ligger i bund og grund i at Eastwood nærmest har kopieret handlingen fra klassikerenShane.
Indledningen er næsten indentisk og ligeså resten af handlingen. Hvis man sku' være lidt grov, ku' man påstå at eneste forskel ligger i, at Eastwood har erstattet den lille dreng i Shane med en lidt ældre pige i Pale Rider.
Stadigvæk er der mange fede scener, bla. Eastwoods opgør med håndlangeren Richard Kiel, (Jaws i James Bond) samt den afsluttende duel imellem Eastwood og hans nemesis Sheriff Stockburn plus hans 6 gunslingers.
Ved ikke om i allerede har købt Pale Rider. Hvis ikke så vil jeg da lige tilføje, at i ikke skal forvente et særligt godt billede. Faktisk er det temmelig elendigt og hvis jeg skal være helt ærlig, kan jeg ikke se den store forskel fra den gamle VHS kopi.
Til gengæld er lyden suverændt go'. Man kan næsten fornemme, at kuglerne flyver direkte forbi ens ører! Så det er øv mht. billedkvaliteten, man hurra mht. lyden!
Jeg håber stadig på, at den får en make over på et tidspunkt. For selv om det rigtigt nok ikke er Eastwoods bedste western, så har den stadigvæk fortjent langt bedre end den her udgivelse. :)