• "American History X"
    50%
  • "Fight Club"
    33%
  • "Primal Fear"
    5%
  • "25th Hour"
    3%
  • "Illusionisten"
    3%
  • "Den røde drage"
    2%
  • Anden filmpræstation
    2%
  • "Rounders - sidste spil"
    1%
  • "Folket mod Larry Flynt"
    1%
  • "Kærlighedens slør"
    0%
  • "Death to Smoochy"
    0%
  • "Down in the Valley"
    0%

Stemmer i alt: 1634

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#21 Fjog 17 år siden

Det blev 'primal fear' herfra. Synes simpelthen han er skræmmende god i den film. Bare at tænke på slutningen giver sgu kuldegysninger...
Gravatar

#22 filmz-phreak 17 år siden

Norton er for fed, fight club ligeså fed..

Men hvor er The Kingdom henne i den afstemning?

- In vino veritas....
Gravatar

#23 BN 17 år siden

#22 - phreak:

Men hvor er The Kingdom henne i den afstemning?

Den er i "Anden filmpræstation". ;-)
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#24 BN 17 år siden

'The Red Dragon'

Den og 'American History X' er efter min mening de to bedste film, han har medvirket i. Når jeg har valgt 'The Red Dragon' skyldes det hans evne til heri at fremstille en mennesketype, der ikke umiddelbart er 'tough' på den traditionelle måde, idet han fremstår som flink, blød og fredelig (næsten konfliktsky) familiefar, men som er særdeles handlekraftig, målbevidst og stærk, når situationen kræver det - jævnfør den vigtige indledende scene hvor han
kæmper for sit liv og ikke tøver med at bruge to forskellige våben mod Hannibal Lector
og den dramatiske finale hvor han
bruger et effektivt psykologisk trick mod morderen for at redde sin søn fra denne.

Edward Norton er en fantastisk til den slags karakterroller, hvor figurens styrke kommer indefra. (Her kommer jeg til at tænke på Tim Robbins i 'The Shawshank Redemption', som er endnu et perfekt eksempel herpå.) Hovedrollen i 'American History X' hører også til denne kategori, og jeg tænker jeg naturligvis på
den del af filmen hvor han gør op med sit tidligere liv og det nynazistiske, voldelige miljø han har har tilhørt.

... hvilket får mig til at tænke på, at jeg ligeså godt kunne godt have valgt denne film som hans bedste præstation, men nu blev det altså 'The Red Dragon'.
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#25 deathlikesilence 17 år siden

Crap den var svær den her. Men blev Primal Fear, selvom Fight Club og AHX er bedre film hvor han osse spiller suverænt i. Men hans præstation i Primal Fear er bare lige en tand bedre.
No, I'm not a pessimist. At some point the world shits on everybody. Pretending it ain't shit makes you an idiot, not an optimist.
Gravatar

#26 Skeloboy 17 år siden

Bedste E. Norton film: AHX

Bedste E. Norton præstation: Primal Fear
Gravatar

#27 Collateral 17 år siden

American history X eller Fight Club, stod valget imellem for mig, og da karakteren i førstnævnte har en lidt mere forandrende rejse igennem filmen, syntes jeg dette må være Nortons bedste præstation (af det jeg har set).
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#28 wimmie 17 år siden

Er jeg virkelig den eneste der synes han var fantastisk i "Death to Smoochy"?
Eller er jeg bare den eneste der har set den? :P

Han er jo en genial skuespiller, uanset hvad han har medvirket i - burde måske have stemt på American History X, men helt ærligt - han var da brilliant i Smoochy ;)

"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#29 wimmie 17 år siden

Nå, kunne se at også Elwood var splittet ;P

"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#30 Åkepool 17 år siden

#28 - Hov hov, jeg har den da som nr.3, synes absolut at han er god i den :)
So, at last we meet for the first time for the last time.

Skriv ny kommentar: