• De er alle dårlige!
    18%
  • Wild Wild West
    14%
  • Hudson Hawk
    11%
  • Catwoman
    10%
  • Freddy Got Fingered
    9%
  • Showgirls
    9%
  • Howard the Duck
    9%
  • The Postman
    8%
  • The Love Guru
    5%
  • Battlefield Earth
    3%
  • Gigli
    3%
  • Basic Instinct 2
    1%
  • I Know Who Killed Me
    0%

Stemmer i alt: 1966

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#81 Patriarch 15 år siden

haha... ja. Jamen jeg kan sagtens se alt det du siger. Men jeg synes nu alligevel det fungerer :D

Det handler nok om hvorvidt man køber præmissen med postmanden, og det gjorde jeg. Jeg kan godt lide hvordan noget så simpelt som et postvæsen kan være så vigtig for at et land, og at kommunikationen mellem mennesker kan true et diakatur. Jeg må dog sige at jeg synes at skurken er lidt mere nuanceret end du gør ham til.

Patriotisme i film har aldrig rigtig gerenret mig på film, da jeg synes den ofte rammer plet på hvordan det rent faktisk er 'over there'.
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#82 BN 15 år siden

Patriarch (81) skrev:
Jeg må dog sige at jeg synes at skurken er lidt mere nuanceret end du gør ham til.

Den mulighed lader jeg stå åben til engang hvor jeg genser filmen. :-)

Patriotisme i film har aldrig rigtig gerenret mig på film, da jeg synes den ofte rammer plet på hvordan det rent faktisk er 'over there'.

Joh, patriotisme er sandt nok karakteristisk for mange amerikanere. Men i 'The Postman' fremstår det der med 'the United States of America' efter min mening som endnu mere hult og tomt et begreb end det er i virkeligheden, og som en nærmest eventyrlig, forsimplet løsning på de undertryktes problemer.

http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#83 Patriarch 15 år siden

Fair nok. :)

Hvis vi nu forestiller os et post-apokalyptisk USA... Så tror jeg det Amerikanske flag, national sang osv ville være kraftfulde symboler - ikke mindst for frihed. Men ja... Hvis man har det svært med patriotisme så er The Postman nok svær at sluge.

Anyway, jeg medgiver at den er kamp corny til tider. Jeg fandt denbare underholdende nok til at se igennem fingrene med det.
Gravatar

#84 BN 15 år siden

Patriarch (83) skrev:
Fair nok. :)

Hvis vi nu forestiller os et post-apokalyptisk USA... Så tror jeg det Amerikanske flag, national sang osv ville være kraftfulde symboler - ikke mindst for frihed. Men ja... Hvis man har det svært med patriotisme så er The Postman nok svær at sluge.

Jeg kan sagtens leve mig ind i et bestemt folks kamp for overlevelse, såsom når det er stillet overfor brutale undertrykkere. F.eks. nyder jeg at se Mel Gibson's 'Braveheart', hvor man jo automatisk holder med skotterne. Jeg tror, forskellen består i, at film som 'Braveheart' (og 'The Patriot') er langt mere følelsesmæssigt medrivende i kraft af en personlig historie, hvor det ikke kun er den mere diffuse størrelse nationen det drejer sig om, men i særdeles også hovedpersonens familie og venner og de dermed forbundne tab. Disse film har simpelthen en bedre følelsesmæssig slagkraft (udover at de også er bedre på mange andre punkter). :-)
Gravatar

#85 Patriarch 15 år siden

Ja, ingen tvivl om at Braveheart er bedre på alle områder. Jeg ved ikke lige med The Patriot... det er for længe siden jeg har set de to film.

Jeg har bare en fornemmelse af at mange står af på USA patriotisme sådan helt principielt.
Gravatar

#86 RasmusFL 15 år siden

Har ikke set 'Howard the Duck', så i første omgang bliver det hæderligt underholdende 'Wild wild west'
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Gravatar

#87 myshkin 15 år siden

Showgirls.. cheesiness, cheekiness and cheeriness from top to bottom..
"also it's a movie don't be a cunt."
- internet anonymous
Gravatar

#88 Buzz 15 år siden

Er der nogle eller en der kan skabe en poll om den beste post-apokalyptisk film?
Gravatar

#89 BN 15 år siden

Buzz (88) skrev:
Er der nogle eller en der kan skabe en poll om den beste post-apokalyptisk film?

Ja, det kan DU - hvis du sender det som forslag til Admin. Men hvis der tidligere har været en poll om det, så skal du have nogle af de nyeste film fra genren med som valgmuligheder.
Gravatar

#90 Lord Beef Jerky 15 år siden

#88 Husk dog at "50 år efter 3. verdenskrig" og "Rats" SKAL være muligheder i pollen!
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"

Skriv ny kommentar: