-
0-5024%
-
51-10020%
-
101-20018%
-
201-30014%
-
300-50013%
-
500-10006%
-
1000+4%
-
Jeg køber ikke film2%
Stemmer i alt: 1588
Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning
Skriv ny kommentar:
#61 filmz-jimmil 18 år siden
#62 filmz-Le Samouraï 18 år siden
#63 dh-ad 18 år siden
Og selv om jeg elsker en GOD film, så er det som lysten til, at købe og eje film har aftaget de sidste par år.
Hvad er ideen i at eje en film, hvis man aldrig gider se den igen? Især med de priser premiere-film har.
Det bringer mig til et andet punkt, som jeg har summet over i nogle år, og som jeg egentlig synes er noget svineri: Da Cd'en blev lanceneret, var den noget dyrere end en tilsvarende LP pga. inddækning af udviklingsomkostninger. CD'erne blev bare aldrig billigere! Det samme skete med VHS og DVD, og det sker med garanti også næste gang, der kommer et banebrydende format. Det må være lækkert med et markede uden reel konkurrence på prisen. :-(
#64 filmz-Bruce 18 år siden
Det er jo derfor man kun køber film, man gider se mere end én gang ;)
#65 filmz-Kadann 18 år siden
Mener du at dvd ikke er blevet billigere? Hmm.. Da jeg købte min første dvd-film, kostede den lige omkring 200 kr. og man kunne dårligt få film under 150 kr. på på tilbud dengang, i dag kan man købe film for 10-25 kr. på tilbud.
Desuden har der åbnet sig en verden af gode tilbud online, som man ikke havde til rådighed i laserdisc- og vhs-dagene, eller da vinyl var det fede.. I dag er man på ingen måde begrænset af at skulle i specielbutikker for at finde sine ønsker, hvis man bare kan engelsk.
Butikker som cd-wow, Axel og cdon, der kan levere film fra hele europa og australien til en god pris med danske undertekster, har været med til at man ikke engang er begrænset af sin lokale Fona længere, hvis man har den slags behov.
#65 -
Præcis. :)
Det sker dog at jeg køber film billigt, frem for at leje dem. Jeg køber dog ikke hvad som helst og har derfor en ret lav fejlmargin, når det kommer til film jeg ikke har set før jeg køber dem.
#66 dh-ad 18 år siden
Det er jo så derfor, at jeg ikke køber længere... :-) Jeg lejer helst, så kan man jo altid købe, når filmen kommer på tilbud.
Det er en kommentar afledt af indlæg #53, men ikke ment som specifikt svar herpå.
Livet er for kort til at se dårlige, ligegyldige og halvgode film mere end én gang!
Nu skrev jeg jo også: "Især med de priser premiere-film har."
Det er en mere social-politisk diskussion end en pris diskussion, du kommer ind på der; mht. at alle ikke har samme adgang til medierne. (Internet og DVD-film)
Og ind imellem "pisser" distributørene/filmskaberne også på filmkøberne. Nogle film falder meget hurtigt til meget billigere priser end premiere-priserne uden sammenhæng med kvaliteten. (Et par stykker, som jeg lagde mærke til: Tombstone og Big Fish.)
#67 dh-ad 18 år siden
Film til en 10'er findes sjældent i midtjylland, de eneste, som jeg har set, har været brugte.
Men her er et prisleje, som for en gammel halvdårlig film/cd, lyder fint! :-)
#68 cyberzed 18 år siden
#69 filmz-Le Samouraï 18 år siden
#70 filmz-Kadann 18 år siden
Hvilken diskussion det er, er jo sagen ligegyldig. Stort set alle mennesker har mulighed for at komme online på en eller anden måde, enten hjemmefra, på jobbet eller steder som biblioteket - at de så ikke gør det, af den ene eller den anden grund, ændrer ikke på at tilbuddene er tilstede. Rent faktisk vil jeg tro at langt de fleste borgere i danmark, netop p.g.a. biblioteker o.s.v., har nemmere adgang til de tilbud der findes online, i forhold til at skulle møde op i en fysisk butik for at benytte sig af et godt tilbud.
Nu skal jeg ikke gøre mig klog på hvor midtjylland starter og slutter, men TP findes i Århus og Bilka har, så vidt jeg husker, Gladiator til den pris i denne uge.