• Anden film
    20%
  • Løvernes konge
    16%
  • Titanic
    15%
  • The Green Mile
    11%
  • Forrest Gump
    9%
  • Schindlers liste
    8%
  • E.T.
    7%
  • Bambi
    6%
  • Finding Neverland
    4%
  • Philadelphia
    3%
  • Tid til kærtegn
    1%

Stemmer i alt: 2653

Der kan ikke længere stemmes i denne afstemning

Gravatar

#101 JannikAnd 14 år siden

#99 - Det anede mig :)
Gravatar

#102 Melisande 14 år siden

Interessant, at vi bliver så rørte over så mange film. Jeg troede, at det næsten kun var mig, der ret ofte må have lommetørklædet frem.
Jeg har grædt mest over Kramer vs. Kramer, tror jeg nok.
Fra listen valgte jeg dog Tid til Kærtegn
Gravatar

#103 HonoDelLoce 14 år siden

Jeg stemte anden film, da den eneste film, hvor der er risiko for, at jeg får tårer i øjnene, er Amistad..

Den rammer så også næsten hver gang..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Gravatar

#104 Patriarch 14 år siden

Shindler's List
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#105 StigK 14 år siden

Stemte "Anden film"... Jeg stortudede nemlig til 7 Pounds!

Derudover blev der også brølet godt igennem til I am Legend, der
hvor han er nød til dræbe sin hund.

Og inden der bliver råbt "Will Smith-fetichist!!", så græd jeg ikke til The Pursuit of Happiness :-)
Gravatar

#106 filmz-loke76 14 år siden

Må indrømme at i denne kategori hælder jeg til filmen Shine om pianisten David Helfgott
That´s what I like about them highschool girls man. I get older, they stay the same age.
Gravatar

#107 The Insider 14 år siden

#100, spændende! Jeg støvede lidt Sia op efter at have set afsnittet, men jeg fik aldrig lyttet meget til det... Fedt nummer! :-)
War. War never changes.
Gravatar

#108 filmz-jonasgr 14 år siden

Ah ja, kan se I lige snakkede om "Six Feet Under" og den serie rører mig godt nok også meget. Ikke bare slutscenen, men generelt er der mange steder i serien hvor jeg får den følelse.

Og egentlig starter serien jo ud med meget sort humor, som gradvis falder lidt (uden at forsvinde) og bliver til gengæld erstattet af en mere dramatisk tone. Jeg blev i hvert fald en anelse overrasket over hvor drastisk at tonen skiftede.
At slutnummeret så er blevet brugt i op til flere andre sammenhænge er en anden sag. Det er jo også sammenspillet mellem nummeret og billederne, der giver effekten.
"I was afraid, I'd eat your brains
'Cause I'm evil"
Gravatar

#109 batman291 14 år siden

Sidste afsnit af "Lost" Lige så meget fordi det var kulminationen på 6 sæsoner.
Gravatar

#110 Antlion 14 år siden

Skeloboy (56) skrev:
Jeg vil gerne lige gøre opmærksom på Grave of the Fireflies igen...

Mærkeligt. Selve filmen har aldrig "rørt" mig, og Takahatas overdrevne brug af tårer overskygger den ellers udtænkte atmosfære. Det bliver for meget af det gode...

Dette skal dog ikke ændre på, at det er en rigtig god film, og Michio Mamiyas musik er i særdeleshed enestående ([url=

Skriv ny kommentar: