Gravatar

#11 Mikkel Abel 10 år siden

The Devil's Rejects - hvis man betragter den som en efterfølger til House of 1000 Corpses.

Resident Evil: Apocalypse foretrækker jeg klar over den første.

I saved Latin. What did you ever do?
Gravatar

#12 Lord Beef Jerky 10 år siden

De fleste.nævnte er jeg uenig med jer i. Fortsættelsen til Hobbitten er dog klart bedre end den første. Empire Strikes Back er også den bedste Star Wars film. Og Christmas Vacation er i øvrigt den tredje Vacation film.
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Gravatar

#13 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Lord Beef Jerky (12) skrev:
Og Christmas Vacation er i øvrigt den tredje Vacation film.

Eye no
Doctor Last Warning
Gravatar

#14 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Tropa de elite 1: 3:6
Tropa de elite 2: 5:6

Det er min mening (sjovt nok). På IMDb klarer 2'eren sig kun marginalt bedre.
Doctor Last Warning
Gravatar

#15 squid delicious 10 år siden

The Testament Of Dr Mabuse
"Do you smell it?....That's the smell of Bastards."
Gravatar

#16 Ericmase 10 år siden

Altså, jeg elsker begge film, men 2'eren er bedre:

"The Bourne Supremacy"
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#17 Fredag 10 år siden

From Russia With Love er klart Dr. No overlegen!
Gravatar

#18 Batsy 10 år siden

jeg da nogen som jeg synes formåede at være federe og mere gensyns værdige.

- Silence of the Lambs (Da det er en forsættelse til Red Dragon og den med Brian Cox som hannibal)

- The Hunger Games- Catching Fire

- GI:Joe- Retaliation

- Sherlock Holmes- A game of Shadows.

- Sherk 2

- Lethal Weapons II

- Kong Fu panda 2

- Night on the Museum 2

- Letters from Iwo Jima (ved ikke helt om man kan kalde det en 2'ere, men det er af Eastwood og forgår samme sted egentlig og kom kort efter hinanden).

- Hellboy 2

- Angels & Demons

"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#19 Ericmase 10 år siden

Batsy (18) skrev:
- The Hunger Games- Catching Fire

Batsy (18) skrev:
- Angels & Demons

Enig i begge da de begge er fantastiske!
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#20 Doom 2: Hell on Earth 10 år siden

Angels & Demons er lysår bedre end Da Vinci, enig. Det er præcis modsat med bøgerne. Med Da Vinci-filmatiseringen begik man den fejl at tage en bog, der var blevet vildt stor på nogle elementer, der IKKE var action, og prævede at lave en gængs action thriller. Så fik man en halvsløj standardvare. Angels & Demons fulgte nogenlunde samme opskrift, men her gik man linen mere ud og lavede en mega fed actionthriller, der spillede på alle strenge.

Som nævnt er det omvendt med bøgerne. Da Vinci er lysår bedre. Når man læser dem, er det ret tydeligt, hvad Brown også har indrømmet; Da Vinci er en omskrivning af A&D; han var simpelthen ikke tilfreds med bogen, og så skrev han den om. Historien er den samme, stort set. (Det har man fået nedtonet i filmene). Da Vinci-bogen blev så stor, var det med at spinde guld mens man kunde. A&D blev genudgivet. Det er ret tydeligt, det er stort set samme historie. Nu er det en del år siden jeg har løst dem, men særligt de første 100 sider er stort set identiske:

Langdon tilkaldes af en professor fra et meget kendt sted i fransktalende Europa (A&D: Cern / Vinci: Louvre), og da han kommer, ligger professoren død, omgivet af mystiske okulte symboler. Lynhurtigt møder han en ung lækker kvinde, der er i familie med den døde professor. Bag det hele står en katolsk kult. Og så går den vilde jagt, med masser af gåder og symboler. Same shit! Der er også andre slående ligheder, jeg ikke lige kan huske.
Doctor Last Warning

Skriv ny kommentar: