den bygger på et kinesisk buddhistisk folkeeventyr...om en monk der skal hente nogle hellige buddhistiske skriftruller og så får han hjælp af ham abekongen som han slipper fri med et sejl...abekongen er spærret inde i et tårn
men er der nogen der ved hvor man kan skaffe den...nogen der er kommet videre en opklaring?`
Nostalgi trip!! Nej hvor hyggeligt så er der altså også andre som kan huske den :-)
I et nostalgisk øjeblik efter langt om længe at have fået overført barndommens yndlingsoptagelser fra forældrenes gamle pensionerede video2000 til VHS fik jeg lyst til at tjekke Abekongen på nettet og faldt over tråden her :D
#20 ja det var bare filmen, der var delt op. DR sendte den både som serie og som hel film + den ca. halvt så lange "Abekongen stjæler en ginsingfrugt"
Jeg sad og så "go røv og go week-end" med drengene og så kom vi til at tale om abekongen, og hvem der speaker den.... Er det poul Dissing Det tror vi altså ikke ..?? Synes fortællerens stemme er, øh blidere. Lidt i retning af sangeren "cæcar"
#21 filmz-pvc 21 år siden
den så jeg da på sky one for mange år siden 15 måske?
#22 Spanner 21 år siden
Den er fra år 2002.
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#23 filmz-nemesis 21 år siden
#24 Spanner 21 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#25 21 år siden
den bygger på et kinesisk buddhistisk folkeeventyr...om en monk der skal hente nogle hellige buddhistiske skriftruller og så får han hjælp af ham abekongen som han slipper fri med et sejl...abekongen er spærret inde i et tårn
men er der nogen der ved hvor man kan skaffe den...nogen der er kommet videre en opklaring?`
WhiteCrane
#26 filmz-TanteAndante 21 år siden
I et nostalgisk øjeblik efter langt om længe at have fået overført barndommens yndlingsoptagelser fra forældrenes gamle pensionerede video2000 til VHS fik jeg lyst til at tjekke Abekongen på nettet og faldt over tråden her :D
#20 ja det var bare filmen, der var delt op. DR sendte den både som serie og som hel film + den ca. halvt så lange "Abekongen stjæler en ginsingfrugt"
#25 den kan for resten også købes på VHS med svenske stemmer her: http://www.smultronstallet.com/search/moreinfo.php... - men det er jo nok ikke helt det samme som Povl Dissings fantastisk fortællerstemme ;-)
#27 Kalle Ferm 21 år siden
Jakob
#28 20 år siden
Er det poul Dissing Det tror vi altså ikke ..?? Synes fortællerens stemme er, øh blidere. Lidt i retning af sangeren "cæcar"
Adam
#29 Kalle Ferm 20 år siden
#30 20 år siden