Gravatar

#21 filmz-pvc 21 år siden

tv serien med skuespillere var også ret sej.

den så jeg da på sky one for mange år siden 15 måske?

Gravatar

#22 Spanner 21 år siden

Live-action serien kan man, har jeg ladet mig fortælle, finde på diverse P2P netværker.

Den er fra år 2002.
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#23 filmz-nemesis 21 år siden

Der kommer nostalagi i mine øjne. Jeg er så heldig at jeg bare skal ringe til mine kusiner, de har den på et gammelt vhs;)
Gravatar

#24 Spanner 21 år siden

ooooooh! Et godt VHS rip kan vel gå an... ;)
"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem

#25 21 år siden

Ja abekongen er for cool mand....

den bygger på et kinesisk buddhistisk folkeeventyr...om en monk der skal hente nogle hellige buddhistiske skriftruller og så får han hjælp af ham abekongen som han slipper fri med et sejl...abekongen er spærret inde i et tårn

men er der nogen der ved hvor man kan skaffe den...nogen der er kommet videre en opklaring?`

WhiteCrane
Gravatar

#26 filmz-TanteAndante 21 år siden

Nostalgi trip!! Nej hvor hyggeligt så er der altså også andre som kan huske den :-)

I et nostalgisk øjeblik efter langt om længe at have fået overført barndommens yndlingsoptagelser fra forældrenes gamle pensionerede video2000 til VHS fik jeg lyst til at tjekke Abekongen på nettet og faldt over tråden her :D

#20 ja det var bare filmen, der var delt op. DR sendte den både som serie og som hel film + den ca. halvt så lange "Abekongen stjæler en ginsingfrugt"

#25 den kan for resten også købes på VHS med svenske stemmer her: http://www.smultronstallet.com/search/moreinfo.php... - men det er jo nok ikke helt det samme som Povl Dissings fantastisk fortællerstemme ;-)
Gravatar

#27 Kalle Ferm 21 år siden

Ja, Poul Dissing har en vidunderlig stemme. Hvem husker ham ikke fra Manden fra "Mormorgao". :-)

Jakob
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.

#28 20 år siden

Jeg sad og så "go røv og go week-end" med drengene og så kom vi til at tale om abekongen, og hvem der speaker den....
Er det poul Dissing Det tror vi altså ikke ..?? Synes fortællerens stemme er, øh blidere. Lidt i retning af sangeren "cæcar"

Adam
Gravatar

#29 Kalle Ferm 20 år siden

Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.

#30 20 år siden

det er torben thunøe der speaker... han kan bust a cap i både cæsar og rock-nalles asses... op i røven op i numsen, som siger.

Skriv ny kommentar: