Man kunne jo så være fræk at spørge om nogen har opholdt sig blandt "almindelige" amerikanere længe nok til at vide om de rent faktisk "blander sig" privat, altså har venner af anden etnisk herkomst end sig selv, eller om befolkningsgrupperne hovedsagligt holder sig for sig selv... jeg kender ikke selv svaret, men hvis det er sådan, så afspejler sit-coms jo blot virkeligheden...
Mvh
MaxHH
"Anyway, there he was, poor chap. Happy as a lark and without a cent."
Jeg har hverken opholdt mig længe eller almindeligt hos amerikanerne og jeg tror næppe nogen andre end forskere kan udtale sig generelt om hvordan racer interagere - hverken en der har opholdt sig i Minnesota eller New york.
Om ikke andet og alt andet lige osv. vil mange arbejdspladser være blandet i forskellige inkomstniveau. Det er klart at "hvide" eller "sorte" direktøre ikke blander sig specielt med arbejdere af hverken den ene eller andet kulør (på trods af mange i deres PoMo ekstase frasiger sig begrebet "klasse" er jeg stadig en af dem der stadig holder ved det:)) . Ikke at det svare på dit spørgsmål - men det lader til at "hvide" i sorte serier skal have en undskyldning for at at være med og vice versa og det er et eksempel på en eller anden "farveidentitet".
Jeg boede i Florida, og det var et "whites only" område. Det var der egentligt ikke nogen der havde indvendinger til, for "de sorte" boede på den anden side af broen. Jeg fik at vide, at jeg ikke skulle cykle derover, for så blev jeg nok skudt.. Så det var meget raceopdelt, men fra begge sider. Amerikanerne holder sig efter min erfaring til egen race, men nu var det her også Florida, hvor det er meget udtalt.
Men hvad ser i selv af serier? Jeg kan fx. ikke holde de serier ud, med sorte kvinder der skændes og bruger streetlingo og rokker med hovedet og ryster med fingeren. Jeg er mere til Fraiser o.lign. Jeg tror helt sikkert serierne produceres til "racegrupperne", da man jo helst relaterer til "sine egne". (med mindre man er pige, går i gymnasiet, har ring i næsen og dreadlocks)
Jeg håber at ordet "race" tages neutralt i denne sammenhæng, det er i mangel af et bedre ord, jeg bruger det her.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Så lige et afsnit af Cosby idag hvor jeg blev ret overrasket da der som diskusionen går ud på ikke særlig tit er hvide med i serien men hvem træder ind af døren i det lille Cosby hjem det gør Christopher Plummer sammen med Cosby's far han var åbenbart lærer og han, Cosby's far og en anden lærer citerede Shakespeare og læste et eventyr op skrevet af Rudy (med stemmer og det hele) det var virkelig morsomt men var bare som sagt ret overrasket over Plummer's gæsteoptræden :)
#11 filmz-maxhh 19 år siden
Mvh
MaxHH
#12 jessup 19 år siden
Om ikke andet og alt andet lige osv. vil mange arbejdspladser være blandet i forskellige inkomstniveau. Det er klart at "hvide" eller "sorte" direktøre ikke blander sig specielt med arbejdere af hverken den ene eller andet kulør (på trods af mange i deres PoMo ekstase frasiger sig begrebet "klasse" er jeg stadig en af dem der stadig holder ved det:)) . Ikke at det svare på dit spørgsmål - men det lader til at "hvide" i sorte serier skal have en undskyldning for at at være med og vice versa og det er et eksempel på en eller anden "farveidentitet".
#13 davenport 19 år siden
Jeg boede i Florida, og det var et "whites only" område. Det var der egentligt ikke nogen der havde indvendinger til, for "de sorte" boede på den anden side af broen.
Jeg fik at vide, at jeg ikke skulle cykle derover, for så blev jeg nok skudt.. Så det var meget raceopdelt, men fra begge sider.
Amerikanerne holder sig efter min erfaring til egen race, men nu var det her også Florida, hvor det er meget udtalt.
Men hvad ser i selv af serier? Jeg kan fx. ikke holde de serier ud, med sorte kvinder der skændes og bruger streetlingo og rokker med hovedet og ryster med fingeren.
Jeg er mere til Fraiser o.lign.
Jeg tror helt sikkert serierne produceres til "racegrupperne", da man jo helst relaterer til "sine egne". (med mindre man er pige, går i gymnasiet, har ring i næsen og dreadlocks)
Jeg håber at ordet "race" tages neutralt i denne sammenhæng, det er i mangel af et bedre ord, jeg bruger det her.
#14 Lady Arwen 19 år siden