iMac... Selvom jeg tidligere har forsvoret den slags computere, så må jeg sgu gi' Sonne ret. Det holder bare. Støjsvag, hurtig, alt indbygget i skærmen og nem at gå til - og kører efterhånden alle de programmer man ellers bruger på en windows-baseret maskine.
Nej, det er muligvis fordi du ikke har Cleartype aktiveret på XP, eller at det ikke virker optimalt derpå. :)
XP er jo lavet i en tid hvor CRT-skærme var standard og Cleartype er tilføjet efterfølgende, hvilket er en teknik til at rendere skrifttyper på, så de ser bedre ud på fladskærme. Det tager lidt tid at vænne sig til, men under "display", som skrevet ovenfor, har du mulighed for at finindstille Cleartype under Windows 7 og deaktivere det.
Ja, præcis. Cleartype er sandsynligvis ikke aktiveret på din XP. :)
Når Cleartype ikke er aktiveret, bliver skrifttyperne mere kantede og tyndere, hvad du kalder skarpt. Med Cleartype bliver skrifttyperne pænere, altså mere runde, mindre kantede og får en tykkere streg.
Om man vil have det aktiveret eller ej, er bare en smagssag, ikke noget der har nogen praktisk betydning.
Overskrifter, menuer og lign. ser stadig underlige ud, men det kan jeg leve med. Nu skal jeg bare finde ud af, hvordan man også slår det fra i Word 2007...
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
#31 Tommy Kristensen 11 år siden
#32 chandler75 11 år siden
XP (gammel computer): http://gfx.filmz.cdn.zfour.dk/75/71775-1680x914cro...
Windows 7 (ny computer): http://gfx.filmz.cdn.zfour.dk/74/71774-1680x962cro...
Er nummer to ikke noget mere gnidret end den anden, eller er det bare mig?
#33 Slettet Bruger [319475356] 11 år siden
XP er jo lavet i en tid hvor CRT-skærme var standard og Cleartype er tilføjet efterfølgende, hvilket er en teknik til at rendere skrifttyper på, så de ser bedre ud på fladskærme. Det tager lidt tid at vænne sig til, men under "display", som skrevet ovenfor, har du mulighed for at finindstille Cleartype under Windows 7 og deaktivere det.
#34 chandler75 11 år siden
#35 Slettet Bruger [319475356] 11 år siden
Når Cleartype ikke er aktiveret, bliver skrifttyperne mere kantede og tyndere, hvad du kalder skarpt. Med Cleartype bliver skrifttyperne pænere, altså mere runde, mindre kantede og får en tykkere streg.
Om man vil have det aktiveret eller ej, er bare en smagssag, ikke noget der har nogen praktisk betydning.
#36 chandler75 11 år siden
#37 chandler75 11 år siden
Overskrifter, menuer og lign. ser stadig underlige ud, men det kan jeg leve med. Nu skal jeg bare finde ud af, hvordan man også slår det fra i Word 2007...
#38 Slettet Bruger [319475356] 11 år siden
#39 chandler75 11 år siden
#40 HelmerJ 11 år siden