Gravatar

#1471 Skeloboy 14 år siden

#1467 - det er jo storbyen, Wimmie...man kan ligefrem se andre bynavne...jeg voksede op her
Gravatar

#1472 wimmie 14 år siden

Vostrup = Lars Tyndskids marker

Dejbjerg = Lars Tyndskids....golfbane?
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
Gravatar

#1473 dyg 14 år siden

Jeg kommer fra storbyen Gadbjerg, der (som i jo alle ved) var årets by i 1983.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#1474 AP 14 år siden

#1468 ja det er virkelig mystisk! Når de er låst og bliver stjålet tyder det i hvert tilfælde på noget planlagt .. man skal vel bruge en eller anden .. tang/boltsaks? hmm. Jeg håber min forsikring er ligeså venlig som din ;-)

Gravatar

#1475 AP 14 år siden

Vostrup, Dejbjerg (smukt navn) og Gadbjerg.. haha, det lyder som nogle inspirerende 'byer' at vokse op i :D
Gravatar

#1476 dyg 14 år siden

Total Morten Korch idyl :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#1477 wimmie 14 år siden

Dejbjerg = Et bjerg af dej :D
Gravatar

#1478 Skeloboy 14 år siden

Hehe, jeg kan fortælle meget om Dejbjerg:)...det kommer af Dybjerg, måske meget ældre Dødebjerg...der ca. 120 gravhøje, og kirken er bygget i ca. 1150...og der er fundet adskillige jernalderfund, og f.eks. er Dejbjerg-vognene dateret til omkring år 0...;)

Grunden til, at det er så historisk er selvfølgelig, at det ligger på en bakke kun 10 km fra Ringkøbing Fjord..:)

Hermed slutter den lille tur...
Gravatar

#1479 wimmie 14 år siden

Skeloboy (1478) skrev:
Hehe, jeg kan fortælle meget om Dejbjerg:)...det kommer af Dybjerg, måske meget ældre Dødebjerg...der ca. 120 gravhøje,

Zombies! :D
Gravatar

#1480 Skeloboy 14 år siden

:)...og rent demografisk...ca. 130 indbyggere i landsbyen og omkring 400 i alt i sognet...:)

Skriv ny kommentar: