Gravatar

#17091 davenport 13 år siden

BaaaaAAAA-DISH!
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#17092 Ericmase 13 år siden

[url= "Star Trek Into Darkness" trailer![/url]
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#17093 Neranders 13 år siden

Så må jeg hellere lige komme med en lille anmeldelse af lørdagens udflugt, der gik til Klovborg Kino med henblik på at detlage i dobbeltfeature arrangementet med Prometheus og Hobbitten, begge i 3D.

Først og fremmest et stort tak til Klovborg Kino og Cinefil for at tage initiativet og gøre en sådan oplevelse mulig. Mit følge (to venner) og jeg ankom en time for tidligt i forhold til den rundvisning Michael Andersen tilbød. Vi fik derimod en rundvisning af Steen Rasmussen (jeg kan tage fejl angående navnet), ejer og chef i biografen. Passioneret blev der vist frem i projektor rum og bag lærred, samt fortalt om gamle projektor apparater til fremvisning. Det var på alle punkter umådelig interessant og jeg har aldrig i mands minde oplevet at blive taget så godt imod i en biograf som jeg blev det i Klovborg Kino. Indretningen af biografens café område er stemningsfuld og en passion og entusiasme for film og mediet fylder en behagelig og afslappet atmosfære.

Steen Rasmussen sagde et par korte ord om biografen og deres forhold til 3D, lige inden vi sad i Grøn Sal og ventede på Prometheus ville åbne ballet. Der kæles uden tvivl for den gode filmoplevelse i Klovborg Kino og sikke da en fornøjelse det var at se gense Prometheus, dog første gang i 3D. Aldrig var billedet formørket på grund af brillerne og det stod skarpt hele filmen igennem. Filmen selv var også et godt gensyn og en nydelse. Ridley Scott har sat en ganske fornuftig, ja, faktisk ret god sci-fi film sammen.

Filmen: 8/10
3D'en: 9/10

Derefter stod det på pizza fra det lokale pizzaria, arrangeret af Klovborg Kino (begge film, pizza og en sodavand til en samlet pris på 235 synes jeg er yderst god pris for sådan en dag!), så vi kunne være klar til Hobbitten og se den uforstyrret af adskillige rumlende maver.

Og så til dagens hovedatraktion: Hobbitten. En film jeg har set frem til i lang, lang tid. Størstedelen af forventningerne blev indfriet, omend jeg oplevede noget inkonsistens i forhold til LoTR filmenes univers. Særligt Ian Holm og Hugo Weaving skuespil. Begge virkede ikke til at få samme karakterer frem, og dette er noget, der ærgrer mig da jeg finder Bilbo og Elrond fra LotR mindeværdige i den måde de bliver spillet på. Derudover føler jeg heller ikke kæmperne rigtig virker til at passe ind i Jacksons fortolkning af Middle-Earth.

Det sagt, så var filmen en nydelse, trods den ikke indeholder samme intimitet som LotR har imellem sine karakterer. Særligt sangene var en god tilføjelse, som gav noget karakter til dværgene som gruppe og folkefærd. Derudover var scenen med Gollum et af filmens bedste højdepunkter samt
opgøret med den blege ork efterfølgende.
Det er svært at sætte sig fast på en karakter lige nu, da jeg, trods for at have været rigtig godt underholdt, også følte visse ting ikke helt var som de skulle være. 3D'en fandt jeg ikke noget særligt (filmen blev vist i 24 fps 3D), og kan fint undværes for mit vedkommende. Dog må jeg indrømme jeg tog mig selv i at undvige noget som kom flyvende ud af skærmen på et tidspunkt.

Filmen: 8/10 (umiddelbar karakter)
3D'en: 5/10

Efter endt oplevelse og dag, må jeg erklære, at film ikke blot skal ses i biografen, men de skal ses i Klovborg Kino, for det er om noget en biograf der kan levere en helstøbt, passioneret og fantastisk oplevelse omkring det at se film i stort format. Det korte af det lange er, at jeg helt klart vil vende tilbage til Klovborg og hilse på Michael Andersen når det nu engang bliver tid til at se næste års film.

Dagen som helhed: 9/10

"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#17094 Batsy 13 år siden

Fedt at du kunne lide den!, glæder mig til på torsdag! 8)
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#17095 Neranders 13 år siden

Batsy (17094) skrev:
Fedt at du kunne lide den!, glæder mig til på torsdag! 8)

Kom du bare af sted til Klovborg så hurtigt som muligt! :)
"My first girlfriend turned into the moon."
"That's rough, buddy."
Gravatar

#17096 Batsy 13 år siden

Neranders (17095) skrev:
Kom du bare af sted til Klovborg så hurtigt som muligt! :)

Bliver nød til at tage den i viborg biograf, den er nu stadig en god bif aligevel :p
"I learned that courage was not the absence of fear, but the triumph over it".

Gravatar

#17097 Slettet Bruger [183270890] 13 år siden

Sidder og lytter til de bedste numre, i følge Pitchfork.

Noget af det er godt. Noget af det knap så godt, men sådan vil det jo nok altid være. Jeg deler dog deres glæde over Bat for Lashes' Laura.

Nå ja og Japandroids er nu også ganske fine.

http://pitchfork.com/features/staff-lists/9015-the...
Wisdom's a gift, but you'd trade it for youth.
Gravatar

#17098 Åkepool 13 år siden

Collateral (17067) skrev:
Mine to ting er også blevet afsendt, så regner bestemt også med de når frem.

Update:

Har her til morgen fået sms fra Post Danmark, om at den første pakke bliver leveret idag. Det er så nok den der var lovet til fredag, men det giver da lidt ekstra optimisme mht. den der står til levering d. 27. :)
So, at last we meet for the first time for the last time.
Gravatar

#17099 Collateral 13 år siden

Åkepool (17098) skrev:
Har her til morgen fået sms fra Post Danmark, om at den første pakke bliver leveret idag. Det er så nok den der var lovet til fredag, men det giver da lidt ekstra optimisme mht. den der står til levering d. 27. :)

Cool! Vi bliver ved at håbe :)
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#17100 knipsknips 13 år siden

Rejser til London den 25

5/6

Billetter til Arsenal - West Ham. Som så bliver aflystpga. strejke :(

0/6

Skriv ny kommentar: