Gravatar

#18541 dyg 11 år siden

Det kan kun anbefales! Vi er blevet ekstremt glade for den, og med sådan en besked fra tandlægen, så er jeg bare endnu mere glad :)
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#18542 Hr. Nielsen 11 år siden

MOVIE1000 (18538) skrev:
Jah jeg er på STU
Tak for svar M1000:) Så må du høre til en af de dygtigere tænker jeg. Lidt fis man som ung ikke kan få økonomisk støtte, når man netop læser og prøver at klare sig, uanset evner og handicaps.

Jeg møder desværre også rigtig mange unge med handicaps, der lever for en meget lille bistand (de 5500 de får rækker dårligt til husleje i en normal bolig og udsigten til en pension er lig nul), hvis ikke familien kan tage sig af dem og de ville ikke kunne tage en 'normal' uddannelse og ville have svært ved at varetage et helt almindeligt job.

Halvdelen af min tid, hvor jeg burde lave pædagogisk arbejde, med at 'træne' disse unge i at klare sig mest muligt selv, går med at søge forhøjet dit og dat, for at få økonomien til at række, så disse unge kan leve et bare nogenlunde anstændigt voksenliv.

Og hvis der nu sidder nogen unge derude og tænker, jeg er under uddannelse og får kun SU, så har du dog fremtidsudsigter til at tjene langt mere...det har disse unge desværre ikke og de skal ofte ikke forvente at få pension FØR de rammer de 40 år og det er altså handicappede mennesker vi snakker om!
I have my principles - And if you don't like them, I have others
Gravatar

#18543 Ispep 11 år siden

Fight Club soundtrack

6/6
Gravatar

#18544 MOVIE1000 11 år siden

Hr. Nielsen (18542) skrev:
Tak for svar M1000:) Så må du høre til en af de dygtigere tænker jeg. Lidt fis man som ung ikke kan få økonomisk støtte, når man netop læser og prøver at klare sig, uanset evner og handicaps.

Jeg møder desværre også rigtig mange unge med handicaps, der lever for en meget lille bistand (de 5500 de får rækker dårligt til husleje i en normal bolig og udsigten til en pension er lig nul), hvis ikke familien kan tage sig af dem og de ville ikke kunne tage en 'normal' uddannelse og ville have svært ved at varetage et helt almindeligt job.

Halvdelen af min tid, hvor jeg burde lave pædagogisk arbejde, med at 'træne' disse unge i at klare sig mest muligt selv, går med at søge forhøjet dit og dat, for at få økonomien til at række, så disse unge kan leve et bare nogenlunde anstændigt voksenliv.

Og hvis der nu sidder nogen unge derude og tænker, jeg er under uddannelse og får kun SU, så har du dog fremtidsudsigter til at tjene langt mere...det har disse unge desværre ikke og de skal ofte ikke forvente at få pension FØR de rammer de 40 år og det er altså handicappede mennesker vi snakker om!


Det er rigtig træls og uretfærdigt for dem som er STUèr.
Heldigvis bor jeg i en ejerlejlighed der ejes af mine forældre, så har de været så utrolig flinke at sætte lejen på standby indtil jeg får en indtjening. Kan ikke vente til det bliver Januar. Men forstår ikke at STUèr ikke får noget, nogen af dem er jo så handicappede at de enten får førtidspension eller utrolig meget støtte. Ellers skal man leve af sin egen forumue, medmindre man er en af de få der har så få penge at de kan modtage kontanthjælp. Så jeg glæder mig til de får en eller anden lov klar til Januar.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#18545 davenport 11 år siden

Er det ikke bare at hæve pengene på kontoen? (De ved jo ikke hvad du gemmer i madrassen...)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#18546 Ericmase 11 år siden

Sidder og ser "Fucking Åmål" med klassen. Den er egentlig ok. 4/6 herfra.
The Movie Nerd is here...
Gravatar

#18547 gi-jones 11 år siden

davenport (18545) skrev:
Er det ikke bare at hæve pengene på kontoen? (De ved jo ikke hvad du gemmer i madrassen...)
Eller aflevere dem midlertidigt til mor/far som "husleje"
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#18548 davenport 11 år siden

Ja, bedre idé, hvor man oveni købet kan få sig en ganske lovlig kvittering.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#18549 gi-jones 11 år siden

Og så kan det jo bare komme tilbage som noget forskudsarv en dag ved senere lejlighed.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#18550 NightHawk 11 år siden

Zombi (18519) skrev:
Takker for de positive tanker og også tak til alle jer andre der har skrevet positive og opbakkende ord. Det hjælper virkelig mere end man skulle tro. :)

De sidste ugers tid har faktisk været gode for mig, på trods af et par nedture, men jeg har måtte erkende nogle ting overfor mig selv og acceptere at jeg er som jeg er til en vis grad. Når man går rundt og kæmper med noget, der går en på, i flere år begynder man også automatisk at reflektere lidt over tingene, og hvad man egentlig gerne vil med sit liv, eller det har jeg i hvert fald gjort. Jeg har bare aldrig talt med andre om det før fornyligt.

Der er sket meget siden jeg skrev mit første indlæg om dette. Jeg var heldig at få en tid hos en god psykolog forholdsvis hurtigt, men da jeg snakkede med psykologen følte jeg mig pludselig mere afklaret end jeg nogensinde har gjort før. Det gik op for mig at jeg egentlig godt ved hvad jeg ville med mit liv, det næste års tid i hvert fald, og jeg har også besluttet mig for at springe ud i tingene. Der har været for mange år hvor jeg bare har spærret mig selv inde og er derfor gået glip af en masse, men det gider jeg ikke mere, så nu tager jeg selv initiativ til at gøre det jeg vil og nå mine mål. Det er i hvert fald bedre end at sidde hjemme og være asocial og føle at man går glip af en masse. Nu tager jeg selv styringen over mit liv, hvilket jeg skulle have gjort for længe siden, og begynder så småt at indhente alle de ting jeg har misset i mit liv. Jeg ved hvem jeg er og jeg ved hvad jeg vil.

Det sværeste var at fortælle det til lægen, jeg kunne nærmest ikke tale om det uden at bryde sammen, men da jeg talte med psykologen om det gik det mig ikke så meget på mere. Det var tavsheden der gik mig på og det at få sagt har faktisk hjulpet enormt meget. Jeg fik en længere samtale med psykologen og tog selv den beslutning at jeg ikke føler jeg har brug for en psykolog. Jeg ved godt hvad jeg vil nu og der er ikke noget eller nogen der skal komme i vejen for at jeg kan opnå mine mål.

Så alt i alt har jeg det faktisk rigtig godt og det er også derfor at jeg vil begynde at gå til koncerter og festivaler som f.eks. Northside. Jeg har ikke nogen at følges med, men sådan er det, når man ikke rigtig har talt med nogen i årevis, men jeg ser det også som at jeg begynder på en frisk og så møder jeg måske nogle mennesker, engang i fremtiden, der kan acceptere mig som den jeg er. Men til at begynde med er man nødt til selv at tage initiativet, og det er det jeg gør nu, for ellers oplever man aldrig noget.

Men igen: tak for alle ordene alle sammen. :)


Det er sgu fedt at høre, at du nu ser så positivt på tilværelsen, efter hvad jeg tydeligt fornemmer har været nogle hårde og svære perioder, du har været igennem. Stor respekt for at du er så åben omkring det. Det tager jeg virkelig hatten af for.

Og rigtig god fornøjelse til Northside, der kommer mange fede bands har jeg set. :)

Desværre har jeg ikke selv mulighed for at være der, hvilket ægrer mig temmelig meget da mit yndlingsband kommer og optræder.

misuma (18522) skrev:
Det har været en hård uge med en venten på sygehustjeck, men dagens melding:

Du har ingen grund til bekymring, dit hjerte slår fint. Den flinke mand sender mig til et videre tjeck i Vejle, mest for at berolige mig. Nu skal jeg så bare lære at tro på lægens ord.

I morgen skal jeg ringe til en sagsbehandler, og en besked er lagt ved en mulig psykolog...

...nu er terningerne kastet og det føles rart og befriende Ü

Tak til Filmzfamilien!


Også rigtig dejligt at høre, at det går fremad for dig trods det, at du stadig fuld forståeligt spekulere en hel del over tingene, som jeg kunne se, at du havde skrevet efterfølgende. Derfor er det også, som jeg lige kan bedømmer ud fra det du har skrevet, godt at du også for talt med en psykolog, om de tanker du går og har.

Åkepool (18536) skrev:
Pet shop boys i Falkonér igår: 4/6

Så gælder det DM på torsdag :)


Nice! :) Kunne jeg overtale dig til evt. at skrive et par ord om DM koncerten?

Har du iøvrigt fået hørt "Delta Machine" ? Er jo lidt nysgerrig efter at høre hvad du synes. :)
"There can be no understanding between the hand and the brain, unless the heart acts as mediator."

Skriv ny kommentar: