Gravatar

#11 MuManden 14 år siden

#1+7 - I har sgu nogen rigtige fede film med, men der er nogen af dem som jeg desværre ikke ser som decideret actionfilm, ellers kunne de meget vel også have havnet på min liste.
I tilfældig rækkefølge:

Terminator 2
Som Babo Rises så smukt siger "Jeg kan se den hver dag hvis det skulle være" er hvad jeg har gjort. Måske ikke i de sidste 17 år, men i hvert fald i de første 3 år, da jeg købte den på VHS lige da den udkom, det var desuden min første købefilm og båndet var da også fuldstændig nedslidt inden jeg gik over til DVD og det er også derfor den er med i top 2 over film jeg har set flest gange. Den anden er:

Aliens
Som jeg tror jeg har set lige så mange gange. Har ingen ide om hvilke af de to film jeg har set sge år senere at det et flest gange, men fandt først ud manvar den samme som havde instrueret dem begge.

Casion Royale
Nyeste film i denne top 10 og syntes bestemt den er en værdig medlem.
Så denne fil i December, da jeg skulle arrangere James Bond nytårsfest.

Die Hard
En rigtig god action klaaaaasiker.
John McClane er i julestemning og giver banditterne en ordentlig omgang røvfuld.

Kill Bill vol.1
Så den så sent som i sidste uge, hvor den faktisk begejstrede mig så meget at jeg lige måtte opdatere og opgradere karakteren, som jeg tidligere havde givet filmen.

Matrix
Må indrømme at min kæbe, lige skulle sættes på plads efter jeg havde nydt denne film første gang.

Predator
Den førtse Arnie film jeg så, så vidt jeg husker og så oven i købet til en børnefødselsdag.(tror vi var omkring de 12 år)
Der var ikke nogen som snakkede undervejs :-)

Saving Privat Ryan
Den første af to anden verdenskrigs film.

Where Eagles Dare
Den eneste ældre film som er med i denne genre, men det gør den så absolut ikke til en dårligere film, faktisk tværtimod.

The Fifth Element
Elsker simpelthen denne film. John McClane forklædt som Korben Dallas i en fremtidsverden.
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#12 lyspunkt 14 år siden

Jeg synes der skal en del "tongue-in-cheek"-charme over en "rigtig" actionfilm.
Og 80´erne var én af det helt store perioder, hvor Sly, Arnold, Steven, Mel, Bruce og Jean Claude stod i kø for at bemægtige sig tronen.

Commando Arnold "suiter up" og skød sig til en rekord i døde mens Alyssa Milano sad og klappede på sidelinien.

Red Heat Aldrig har hår været klippet så skapt. Svend Ole Thorsen får tæsk.

Predator Skydegale soldater i en jungle. Svend Ole får tæsk igen. (Shane Black har skrevet)

Conan Barbaren Ikke en rigtig actionfilm, men jeg ville bare gerne skrive, at Svend Ole får tæsk igen igen.

Sudden Death Jean Claude tæver en ishockey mascot i denne lettere oversete actionperle.

Hard Target John Woo instruere Jean Claude som om det var Fred Astair og vi ser noget af det fineste slow-mo-action.

First Blood Sly som hjemvendt veteran, der bare gerne vilo være i fred.

Tango & Cash Sly og Kurt Russel tager pis på buddy-action-film og Sly siger "I hate Danish", samt manden med en meget prominent underkæbe får tæsk.

Mad Max Mel viser at fremtiden er smuk og rosenrød bare man har en sej bil og skydevåben. Visse personer på Nørrebro tror at fremtiden er nu.

Lethal Weapon Buddy-action i topklasse skrevet af boxofficeskribent numoro uno Shene Black.

Last Boyscout (1991) Bruce i football action igen af Shane Black. Bedste åbningsscene ever med football i styrtregn. "Ain´t life a Bitch?"

Die Hard Nuff said

Under Siege (1992) Steven Seagal som commandokok. Gary Busey og Tommy Lee Jones som eminente skurke og en Playboy model i en kage.

Nico Steven i en af mine kammeraters fars yndlingsfilm med masser af brækkede næser. (Faren var øre-næse-hals-læge)
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
Gravatar

#13 elwood 14 år siden

The Boondog Saints

William Dafoe som Gay cop, men en af de sejeste, den film har så mange fede scener, og især måden de viser, hvordan tingene gik for sig på et crimescene var dengang ret ny og overraskene, Willam Dafoe's Håndpistoler priceless!

Det er klart ham der bære filmen, selv om de to brødre også er seje, men det er Willam Dafoe jeg husker best i filmen.

Television. Television is the explanation for this - you see this in bad television. Little assault guys creeping through the vents, coming in through the ceiling - that James Bond shit never happens in real life! Professionals don't do that!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#14 MuManden 14 år siden

lyspunkt (12) skrev:
Nico Steven i en af mine kammeraters fars yndlingsfilm med masser af brækkede næser. (Faren var øre-næse-hals-læge)

haha. Men det er nok også min Steven Seagal yndlingsfilm. Out for Justice er nu også underholdende.
http://profiles.us.playstation.com/playstation/psn/profiles/MuManden
Gravatar

#15 Kruse 14 år siden

Hvis jeg skal nævne en film der endnu ikke er nævnt:

Hard Boiled (Lat sau san taam)

Hard Boiled byder på nogle af de absolut fedeste og velkoreograferet actionscener, og er i det hele taget en film der får "Face Off" til at ligne en PG-13 film.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Gravatar

#16 elwood 14 år siden

Tea House!
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#17 Babo Rises 14 år siden

Til trods for, at Hard Boiled nok indeholder mere grafisk blod (ikke som sådan en kvalitet i sig selv), så føles Face Off faktisk mere afstumpet i sin tankegang. Men ja, sikken nogle skuddueller den har.
Gravatar

#18 Kruse 14 år siden

Babo Rises (17) skrev:

...så føles Face Off faktisk mere afstumpet i sin tankegang.

Men det er jeg så ikke enig med dig i :)
Gravatar

#19 Babo Rises 14 år siden

Næh! :) Jeg husker bare ikke, at Hard Boield var så pervers som Face/Off. Castor Troy er jo modbydelig ond, sexfikseret og fræk som karakter, og hele denne bytten rundt med ansigter er jo ret sindssygt. Der er ingen tvivl om at Woo endelig fik sin frihed i Hollowood med denne. Jeg synes den er vildt brutal, på en måde så den heldigvis ikke fremstår karikeret.
Gravatar

#20 Kruse 14 år siden

Jeg finder så bare mere afstumpethed i at pløkke en stor mængde uskyldige læger og sygeplejersker ned, og placere bomber i et hospital fyldt med patienter, læger og nyfødte børn.

Skriv ny kommentar: