#11 21 år siden

Cowboy bebop
Cowboy bebop
Cowboy bebop

Simpelthen den fedeste film der er lavet pro tempore..
Gravatar

#12 filmz-uzumaki san 21 år siden

Hmmmm... endnu en top-3. Hehe..

1: Serial Experiments Lain (1998 - Ryutaro Nakamura)

Godt nok ikke nogen film, men en alt for cool serie. En af den slags, hvor man let tygger et par afsnit af gangen, uden at kigge på uret. Meget interessant serie. Absolut min top-favorit.. ^^

2: Ghost In The Shell (1995 - Mamoru Oshii)

Rigtig fed film. Har altid været stor tilhænger af mangaen. Masamune Shirow har skabt et rigtigt fedt "univers" her. At den så er blevet filmatiseret, og oveni købet også blevet til en tv-serie, er kun et plus oven i hatten..^^

3: Wonderful Days (2003 - Kim Moon-Saeng)

Ikke det vilde plot, men virkelig en fryd for øjet. Alting i denne film står så knivskarpt så det næsten blænder. Plus lyd-scoren er suveræn. Også en god casting af skuespillere til stemmerne. Yu Ji-Tae's stemme er for cool (som i de fleste andre film han medvirker i)..^^

Masser af boblere, som jeg ikke vil komme nærmere ind på her. Ville komme til at fylde alt for meget.. ^^

--------------------------------------

"Kono yo wa jinsei jigusoo pazuru..^^.."
Gravatar

#13 lagoni 21 år siden

De tre bedste tegnefilm må være:

Lilo & Stitch
The Emperor's New Groove
Skønheden og Udyret

Ud over Akira er anime-film er ikke en genre jeg kender meget til, men jeg er begyndt at se Animatrix og dem er jeg indtil videre meget imponeret over, så det ku være det var noget jeg burde kigge nærmere på.
- Women remember, Steve. It's like they've got minds of their own.
Gravatar

#14 filmz-propagandapanda 21 år siden

Her er min top 3

1. Final Fantasy - The Spirits within (Jeg er helt syg med CGI)
2. Ghost in The Shell (Den obligatoriske)
3. Wonderful Days (Flotteste anime jeg har set meget flottere end GITS, fortryllende!, bare ærgeligt historien ikke er helt i top)

Jeg tror listen står over for en ændring snart - "Final Fantasy VII: Advent Children" står for døren. Jeg sad måbende efter at hve set traileren, den blir stor! Jeg elsker FF universet. Og så er den baseret på, i mine øjne, det bedste computrspil nogensinde, FF7. Det kan ikke blive bedre *savle*
Gravatar

#15 rimmer 21 år siden

Helt klart sådan:

Cowboy bebop - the movie
Final Fantasy - The spirits within
Shrek
Ichy-Boo... It's my happy noice
Gravatar

#16 Scherlund 21 år siden

Det her må være den sværeste af alle de igangværende top 3 lister, da jeg er en kæmpe anime fan, dog må en evt. liste komme til at så nogenlunde sådan her ud:

OAV/OVA/Film:
Rurouni Kenshin: Reminiscence (Samurai X: Trust/Betrayel) / Rurouni Kenshin: Seisouhen (Samurai X: Reflection):
Noget af det bedste når vi snakker samurai anime. Med rigtig god animation samt en spændende og medrivende historie er det film jeg kan se igen og igen. Dog skal det påpeges at man er nød til at se serien før man ser Rurouni Kenshin: Seisouhen (Samurai X: Reflection), da det ellers vil være tæt på umuligt at finde rundt i de forskellige personer samt i de mange tilbage blik.

Hotaru no Haka (Grave of the Fireflies):
Igen god animation, det kan dog godt ses på den at det er en 1988 produktion. Jeg vil sige at det hvis man ikke får en lille tåre i den ene øjenkrog mens man ser denne film trænger man seriøst til at få tjekket sit medfølelses barometer.

Hoshi no Koe (Voices of a Distant Star):
Bare det at det er en mand der har produceret denne lille film (ca. 30 min) er nok til at den skal med på denne liste. Selve historien sætter alle kendte langdistance forhold i et nyt lys og man brokker sig lige pludselig ikke mere over at kæresten bor en times tid væk.

Serier:
Seikai no Monshou / Seikai no Senki / Seikai no Senki II (Crest of the Stars / Banner of the Stars / Banner of the Stars II):
Noget af det bedste histrorie fortælling der nogensinde er blevet lagt på en DVD skive. PAS PÅ med at sætte en af disse på afspilleren da det kan være svært at lade vær med at se alle 3 serier lige efter hinanden!

Saishuuheiki Kanojo (Saikano / She ~ the ultimate weapon ~):
Dette må være noget af det sørgeligste der nogen sinde er lavet. Faktisk blev der i den version jeg så advaret om at stoppe på et tidspunkt hvis man ville have en relativ lykkelig slutning.

Kimi ga Nozomu Eie (May the Eternity You Look out upon Be Yours / The Eternity You Wish For):
Endnu en sørgelig serie. Denne fik mig til at sidde og råbe efter en af hovedpersonerne. Idioten lavede de mærkeligste og nok mest realistiske valg jeg endnu har set, hvordan kan man skrive noget, der er så tæt på hvordan mange nok vil reagere, uden at sidde med en svag mistanke om det er en mærkelig skabning den der menneske art?

Hvorfor skal det være en top 3 nå der nu mangler ting som: Witch Hunter Robin, Juuni kokki (Twelve Kingdoms), Last Exile, Cowboy Bebop (serie samt OVA), Mugen no Ryvius (Infinite Ryvius) samt mange flere?
Gravatar

#17 filmz-phalanx 21 år siden

wonderfull days er flot ja, men pisse kedelig,,
personlige fauvoriter:
Kai doh maru, rigtig flot, god historie
Hellsing,
Last exile
self. hele robotech sagaen incl. macross
Mononoke hime(princess mononoke)
Wolfs rain = fedeste serie EVAH
Berserk = ingen er ligeså sej som gatsu
vampire hunter D
Blood 2 the last vampire, sindsygt flot at se på,
Voice of a distant star
Read or die :)
This is the one thing we didnt want to happen - Christopher Morris
Gravatar

#18 rimmer 21 år siden

Du vinder. Det er den hidtil længste top 3.
Ichy-Boo... It's my happy noice

Skriv ny kommentar: