Filmen er det franske svar på en Hitchcocks mordgåde: En velhavende ejer af en vinplantage har problemer med sin kone, sine børn, hans bedste ven, og ultimativt mordet af hans elskerinde. Politiet giver skylden på mælkemanden, men datteren af vinavleren har samtidig et forhold til den unge og uafhængige, X (Jean-Paul Belmondo), som er overbevist om, at morderen stadig er på fri fod. Et psykologisk drama, pakket ind i en avantgardistisk Hitchcock-stil.
På overstående billede ses den ubalancerede søn, hvis karakter særligt huskes for hans excentriske besættelse af klassisk musik.
Du er inde på den rette instruktør, men vi skal længere tilbage i hans filmografi, så det er ikke "Le boucher". Jeg troede den var mere kendt end som så, da det er en fantastisk film, men på IMDb kan se jeg, at den kun har fået et par hundrede stemmer....
Filmmediet blev jo ikke opfundet i 1990 ... derfor er det kun godt med spørgsmål, der trækker på filmhistorien ... at vi så ikke (undertegnede inklusive) er ordentlig orienterede i den samme filmhistorie, det kan vi kun beklage ... men det kan der jo rettes op på :-)
There are two types of people that I can't stand in this world. People who are insensitive of other people's culture, and the Dutch
Tjaeh... Jeg tror, at der har været linket til andre mere ukendte instruktører (og film) i denne tråd. Jeg uploader de sidste billeder i håb om, at nogen gætter titlen.
Filmen er det franske svar på en Hitchcocks mordgåde: En velhavende ejer af en vinplantage har problemer med sin kone, sine børn, hans bedste ven, og ultimativt mordet af hans elskerinde. Politiet giver skylden på mælkemanden, men datteren af vinavleren har samtidig et forhold til den unge og uafhængige, X (Jean-Paul Belmondo), som er overbevist om, at morderen stadig er på fri fod. Et psykologisk drama, pakket ind i en avantgardistisk Hitchcock-stil.
På overstående billede ses den ubalancerede søn, hvis karakter særligt huskes for hans excentriske besættelse af klassisk musik.
#2261 Steffan Rasmussen 15 år siden
#2262 Antlion 15 år siden
Nej.
Billede 3.
Nu da I (måske) kan se hvem hovedrollen er, kan det være, at I er i stand til at gætte titlen? :)
#2263 Antlion 15 år siden
#2264 filmfan 15 år siden
#2265 filmfan 15 år siden
#2266 Antlion 15 år siden
#2267 Skeloboy 15 år siden
55% af 984 svarede hvem er James Stewart...læg dertil dem, der slet ikke svarede, fordi de ikke kendte ham
#2268 filmfan 15 år siden
#2269 Antlion 15 år siden
Tjaeh... Jeg tror, at der har været linket til andre mere ukendte instruktører (og film) i denne tråd. Jeg uploader de sidste billeder i håb om, at nogen gætter titlen.
#2270 Antlion 15 år siden
Billede 5.
Her ses et close-up af den ubalancerede søn, som jeg tidligere nævnte.
Billede 6
Her ses den sidste indstilling i filmen; lampen tændes (mordgåden er løst?).