Dassin mangler jeg også...er kommet frem til, at disse er dem, man skal have: Brute Force, The Naked City, Thieves' Highway, Night and the City, Du rififi chez les hommes
Det er ikke en Dassin-film. Jeg har ikke set så meget af ham endnu, kun tre af de europæiske: "Rififi", "Never on Sunday" og "Topkapi".
"Rififi" vil jeg godt være med til at betegne som en af dem, [i"]man skal have"[/i]. Synes dog ikke, man skal snyde sig fra de andre. Især "Never on Sunday" er bare så... behagelig. Jeg skal helt sikkert have fingrene i de amerikanske noirs.
"Night and the City" og "The Naked City" er i hvert fald enestående, og på højde med, eller måske endda bedre end "Rififi" (som jeg i øvrigt vil gense i skrivende stund, da jeg tydeligvis ikke husker den godt nok).
#3341 Skeloboy 15 år siden
Har kun set Gospel According to Sct. Matthews. Han er en af dem, jeg manger
#3342 Antlion 15 år siden
Præcis.
#3343 rockysds 15 år siden
#3344 Antlion 15 år siden
"Rififi", eller er jeg galt på den?
#3345 Skeloboy 15 år siden
#3346 rockysds 15 år siden
"Rififi" vil jeg godt være med til at betegne som en af dem, [i"]man skal have"[/i]. Synes dog ikke, man skal snyde sig fra de andre. Især "Never on Sunday" er bare så... behagelig. Jeg skal helt sikkert have fingrene i de amerikanske noirs.
Billede 2
#3347 Antlion 15 år siden
"Night and the City" og "The Naked City" er i hvert fald enestående, og på højde med, eller måske endda bedre end "Rififi" (som jeg i øvrigt vil gense i skrivende stund, da jeg tydeligvis ikke husker den godt nok).
#3348 rockysds 15 år siden
#3349 Antlion 15 år siden
#3350 rockysds 15 år siden
Billede 4