Gravatar

#3591 Steffan Rasmussen 15 år siden

filmfan (3590) skrev:
Ok - jeg giver runden videre til Jessup, som hurtigt kom på det rette spor, men ikke fik det formuleret som et gæt :-)

Nu vi er i quiz-hjørnet, ved du så, Steffan, hvor citatet "The Horror, the horror" stammer fra ... oprindeligt. Nu ikke noget med at google :-)

Det kan jeg ikke huske på stående fod.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#3592 filmfan 15 år siden

Det stammer fra den fremragende roman af Joseph Conrad "Heart of Darkness" 1902 (på dansk "Mørkets hjerte").

Hovedpersonen Marlowe får til opgave at hente en Mr. Kurtz ud fra den afrikanske jungle, hvor han har bestyret en handelsstation. Mr Kurtz er imidlertid "gone native" og er ikke sådan at få med ud. Han dør inden han når ud af junglen og hans sidste ord er "The horror, the horror" - det refererer sandsynligvis både til de "vildes" barbari og mørket i hans eget hjerte.

Bogen dannede forlæg til "Apocalypse Now", hvor Mr. Kurtz er blevet til Colonel Walter E. Kurtz og spilles af Marlon Brando.
There are two types of people that I can't stand in this world. People who are insensitive of other people's culture, and the Dutch
Gravatar

#3593 jessup 15 år siden

Efter denne udsædvanlige drejning nupper jeg den næste:

http://img96.imageshack.us/img96/3395/pdvd014u.png
This is just until June
Gravatar

#3594 Steffan Rasmussen 15 år siden

Ja den ser jo også ualmindelig farvelagt ud.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#3595 jessup 15 år siden

Jep. jeg ville have taget the man who wasn't there (som også findes farvelagt) men kunne ikke lige finde billeder på nettet.
This is just until June
Gravatar

#3596 MOVIE1000 15 år siden

#3594 skulle lige til at skrive er det ikke en amerikansk udgave af linje 3 :)
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Gravatar

#3597 Steffan Rasmussen 15 år siden

et mere?
Gravatar

#3598 jessup 15 år siden

Jeg ved goft jeg bryder alle regler and will break loose:) Jeg har ikke adgang til filmen pt og poster der et billed fra samme film i s/h:'

http://imageshack.dk//viewimage.php?file=/imagesfr...
This is just until June
Gravatar

#3599 Steffan Rasmussen 15 år siden

et mere, eller lidt hjælp?
Gravatar

#3600 jessup 15 år siden

Det er en klassisk "bad" film og har til hensigt at oplyse og belære unge mennesker. Den høre til i Socialhygiene/Mental Hygyiene genren hvor også Duck and Cover høre til - det er en klassiker som en del nok har set lidt af,
This is just until June

Skriv ny kommentar: