Gravatar

#161 filmz-DocDoom 16 år siden

#160 Mais c'est vrais, Monseiur! Godt gået! :-)

Det er netop "Den Andalusiske Hund" af Buñuel & Salvador Dali. Den berømte film er helt tilbage fra 1929 og kan ses i sin fulde udstrækning hér:

(del 1)
(del2)

(det er en kortfilm)

Den 90-årige film var fuldkommen banebrydende og chokerende, da den kom frem, ikke mindst pga. åbningssekvensen, hvor en kvinde får såret sit øje op med en barberkniv:

http://www.filmreference.com/images/sjff_01_img010...

http://www.screensite.org/courses/Jbutler/T340/AD-...

(det symboliserer vist noget med at få åbnet sit syn - det skal man vist ikke være Einstein for at regne ud)

- og husk nu at bruge din tur, jf. #134 :-D
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#162 elwood 16 år siden

#161 Ahh det er den de referer til I The Simpsons hvor Lisa Underviser Cletus's Børn, synes jeg havde hørt om den scene før nemlig.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#163 filmz-DocDoom 16 år siden

#162: Det afsnit har jeg så til gengæld ikke set.

Og rettelse til #161 - jaja, jeg ved godt, at den ikke er 90 år men 'kun' snart 80 år :-)
That's no moon. It's a space station.
Gravatar

#164 rockysds 16 år siden

There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#165 Steffan Rasmussen 16 år siden

Barton Fink?
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#166 rockysds 16 år siden

#165 Nope.
Der kommer snart et nyt billede op, hvis den ikke bliver gættet, men indtil da et hint: Den planlagte hovedrolleindehaver måtte melde fra, men er dog alligevel at finde i filmen.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
Gravatar

#167 rockysds 16 år siden

Gravatar

#168 rockysds 16 år siden

Gravatar

#169 rockysds 16 år siden

Gravatar

#170 Skeloboy 16 år siden

Ha, nu ved jeg det...men jeg har også snydt...har heller aldrig set filmen

Skriv ny kommentar: