Det lyder lidt underligt i mine ører, hvis man skal have yderligere udstyr for at afspille de formater. Jo, de er tæt på lossless og alt det der, men det burde receiveren/forstærkeren jo kunne klare i forvejen, da de i forvejen kan klare ukomprimeret lyd fra andre kilder. :)
Jeg er endnu ikke begyndt at interessere mig helt vildt for det, for jeg har et fedt anlæg, og det er for dyrt endnu. Jeg vil dog gerne ha en HDafspiller til min projektor. Det må være første skridt. Tror jeg hopper på vognen, når det er til at betale sig fra.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Komprimeringsalgoritmen er åbenbart elendig ifht. mpeg4 og VC-1 som bl.a. en del HD-DVD'ere har brugt. Ihvertfald har samtlige Blu-Ray udgivelser været dårligere end alle HD-DVD'erne. Ifølge rygterne er Fox's nye bundt Blu-Ray i mpeg4 af en helt anden kaliber end alle Blu-Rays hidtil udsendt (se Ridleys bemærkning herover). Og Warner skulle udgive de næste Blu-Rays i VC-1 formatet.
Man siger, at hvis Blu-Ray får deres dual layers på gaden, så vil mpeg2 måske også se helt fint ud, men ikke på de nuværende single sided.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#18: hvordan det? Det er jo ikke "old school" DVD mpeg2 standard der er tale om. Mpeg2 kan jo også køre 1920x1080 i 300 Mbit/s. Så kan ikke se hvorfor det skulle betyde ringere kvalitet.
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#11 filmz-Bruce 19 år siden
#12 b e c h 19 år siden
og tak for info.
#13 filmz-Bruce 19 år siden
#14 filmz-Kadann 19 år siden
Det lyder lidt underligt i mine ører, hvis man skal have yderligere udstyr for at afspille de formater. Jo, de er tæt på lossless og alt det der, men det burde receiveren/forstærkeren jo kunne klare i forvejen, da de i forvejen kan klare ukomprimeret lyd fra andre kilder. :)
#15 davenport 19 år siden
Jeg vil dog gerne ha en HDafspiller til min projektor.
Det må være første skridt.
Tror jeg hopper på vognen, når det er til at betale sig fra.
#16 duuk74 19 år siden
#17 filmz-vassago 19 år siden
#18 b e c h 19 år siden
Kvalitet/ størrelse forholdet er "dårligere" end mpeg4.
#19 filmz-Bruce 19 år siden
Man siger, at hvis Blu-Ray får deres dual layers på gaden, så vil mpeg2 måske også se helt fint ud, men ikke på de nuværende single sided.
#20 filmz-vassago 19 år siden