Apropos tegneseriefigurer og kulturmistre: Den slår ikke den, som den tidl. kulturminister, tegneseriefiguren Jytte Hilden lavede kort efter sin tiltrædelse:
"Jeg har det med sport som med sex, det er sjovt at være med men kedeligt at se på".
Dette var en dobbeltkvajer af format (hvilket i øvrigt har været de socialdemokratiske ministres kendetegn):
1) Hun sammenlignede sport med sex, hvilket stødte mange.
Dette var dog ret harmløst og var ingenting i sammenligning med, at:
2) Hun nedgjorde det at SE på sport live + på tv frem for selv at deltage - noget som er en milliardindustri i kraft af reklameindtægter, og som henhørte under hendes eget ministerium.
Avav en flovmand...
Nu ser jeg ikke selv tv-sport, men jeg er sgu heller ikke kulturminister!
No wonder at Gedeskægget skred fra hende!
Hvem ved i øvrigt, hvor meget Bart drikker i smug? :-)
#20 Er det ikke lidt af et trademark for at være politiker? :D Men jo han har dummet sig med nogle kommentarer indimellem, men hvem har ikke det.
Villy Søvndys, som jo eftersigende skulle være inde i forsvarspoltiske spørgsmål, stillede engang et spørgsmål i folketingssalen til statsministeren, den 16. august 2004:
»Vil statsministeren redegøre uddybende for specialstyrkebasen Fort Bragg, der angiveligt er placeret under den grønlandske indlandsis?«
Statsministeren svarede:
»Forsvarsministeriet har oplyst følgende, hvilket jeg kan henholde mig til: Der er ingen specialstyrkebase under den grønlandske indlandsis. Det kan tilføjes, at der eksisterer en militærbase i North Carolina i USA, der hedder Fort Bragg. Fort Bragg i North Carolina er kendt som en af verdens største militære baser for luftbårne enheder, hvor der er stationeret op mod 45.000 personer, inklusive amerikanske specialstyrker«
Søvndys havde fået sin info fra DSB magasinet "Ud og Se", hvor han havde læst en artikel om det amerikanske forsvar og mulighederne for at koordinere angreb.
Det specifikke uddrag fra artiklen lød:
"Uanset om de befinder sig på specialstyrkernes base, Fort Bragg, 240 meter under den grønlandske indlandsis eller i 10.000 meters højde over den marokkanske ørken".
Der glippede vist et par kommaer for Søvndys og dette brugte den daværende forsvarspolitiske ordfører for SF til et seriøst spørgsmål til statsministeren.
Se det er, hvad jeg vil betegne som at være en klovn :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#22: Enig. Det er sgu også for tåbeligt. Det der irriterer mig ved Brian er dog mere, at han har det med at stille sig foran et kamera og så begynde af øffe om ting som han tydeligvis ikke forstår. Jeg blev faktisk lettere fornærmet den kan med Casper Boe affæren. Manden sidder med ansvaret for dansk films fremtid på godt og ondt, men han ved ikke hvad han snakker om.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
#24 Ja den var ikke videre heldig :) Men lige for tiden, synes jeg nu dansk film klarer det godt selv, med at banke os tilbage. Er det meste ikke "been there done that" materiale? Opfindsomheden er godt nok i bund.
2) Hvis han var i tvivl, hvorfor spurgte han så ikke hvem som helst inden han stillede et officielt folketingsspørgsmål - en partikollega, sin mor eller et tilfældigt 12 års barn han mødte på gaden?
3) Hvis der var etableret en militærbase 240 meter under indlandsisen (de 240 meter i artiklen refererer rettelig til mulige missil-placeringer), så havde et sådant entreprenørarbejde næppe kunnet undgå en vis bevågenhed og ville derfor næppe have været hemmeligt.
4) Værst af alt: Hvis der fandtes en hemmelig militærbase under Grønlands-isen, så ville dens eksistens med garanti første gang blive offentliggjort i det top hemmelige spion-magasin "Ud & Se Med DSB"... not!
Manden er jo totalt imbecil! Og dog, han har dog været klog nok til at skaffe sig en 600.000 kroners taburet. Det siger også moget om SF-vælgernes kapaciteter, at manden sidder der endnu, og at han endog blev formand.
26 edit 2: Jeg ser, at det nævnte link til Folketingets website ikke fungerer. Søg på "Fort Bragg" under "Alle Samlinger" og vælg den tredje post, derefter evt. den anden post.
#26 Jeg ville godt have været en flue på Søvndys' skulder resten af den dag :D Jeg tror han kunne have passet en skostørrelse 22 efter den spørgestund :D
Der var et sjovt interview (som jeg desværre ikke kan finde på nettet) med Søvndal forleden i Politiken ang. Irak. Det handlede om, at man i stedet for militæraktion burde have fortsat med og optrappet sanktionerne.
Journalisten spurgte så Søvndal, om han kunne nævne én eneste gang, hvor sanktioner havde fået fjernet en diktator fra magten, i stedet for, at det blot var gået ud over civilbefolkningen. Søvndal svarer så i retning af: "Ja... der er jo Nordkorea... haha, nej dårligt eksempel. Nej, det kan jeg ikke lige svare på på stående fod. Kan du?" :D
Når det er sagt, er jeg nok alligevel tilbøjelig til at stemme SF til næste valg (er tidligere Radikal), men vil da gerne indrømme, at Villy har nogle lidt sjove kommentarer engang i mellem. Men det tror jeg hører med, når man så indædt som ham går efter oppositionen - i langt større grad end de fleste andre oppositionspolitikere.
Højre-politikerne (fx. Brian Mikkelsen...) har jo på den anden side også nogle lidt uheldige kommentarer engang i mellem. Selv Fogh ville nok dumme sig af og til, hvis han rent faktisk stillede op til et lidt kritisk interview.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Kan lige indskyde at en del politikere er ret trætte af Søvndal, ikke kun fordi han går efter oppositionen, men fordi at han har en evne til at trække alt i langdrag, deriblandt møder der skulle have været korte - fordi han er en "hvorfor?"-type - på den irriterende/ligegyldige måde, "hvorfor" til alt, som når små børn bliver ved :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
#21 filmz-DocDoom 17 år siden
"Jeg har det med sport som med sex, det er sjovt at være med men kedeligt at se på".
Dette var en dobbeltkvajer af format (hvilket i øvrigt har været de socialdemokratiske ministres kendetegn):
1) Hun sammenlignede sport med sex, hvilket stødte mange.
Dette var dog ret harmløst og var ingenting i sammenligning med, at:
2) Hun nedgjorde det at SE på sport live + på tv frem for selv at deltage - noget som er en milliardindustri i kraft af reklameindtægter, og som henhørte under hendes eget ministerium.
Avav en flovmand...
Nu ser jeg ikke selv tv-sport, men jeg er sgu heller ikke kulturminister!
No wonder at Gedeskægget skred fra hende!
Hvem ved i øvrigt, hvor meget Bart drikker i smug? :-)
#22 filmz-Bruce 17 år siden
Villy Søvndys, som jo eftersigende skulle være inde i forsvarspoltiske spørgsmål, stillede engang et spørgsmål i folketingssalen til statsministeren, den 16. august 2004:
»Vil statsministeren redegøre uddybende for specialstyrkebasen Fort Bragg, der angiveligt er placeret under den grønlandske indlandsis?«
Statsministeren svarede:
»Forsvarsministeriet har oplyst følgende, hvilket jeg kan henholde mig til:
Der er ingen specialstyrkebase under den grønlandske indlandsis. Det kan tilføjes, at der eksisterer en militærbase i North Carolina i USA, der hedder Fort Bragg. Fort Bragg i North Carolina er kendt som en af verdens største militære baser for luftbårne enheder, hvor der er stationeret op mod 45.000 personer, inklusive amerikanske specialstyrker«
Søvndys havde fået sin info fra DSB magasinet "Ud og Se", hvor han havde læst en artikel om det amerikanske forsvar og mulighederne for at koordinere angreb.
Det specifikke uddrag fra artiklen lød:
"Uanset om de befinder sig på specialstyrkernes base, Fort Bragg, 240 meter under den grønlandske indlandsis eller i 10.000 meters højde over den marokkanske ørken".
Der glippede vist et par kommaer for Søvndys og dette brugte den daværende forsvarspolitiske ordfører for SF til et seriøst spørgsmål til statsministeren.
Se det er, hvad jeg vil betegne som at være en klovn :)
#23 jessup 17 år siden
Udenlandsk film(ikke amerikansk): Life Is Beautiful
Amerikansk film: Braveheart
Dansk Film: Babettes gæstebud
#24 gi-jones 17 år siden
#25 filmz-Bruce 17 år siden
#26 filmz-DocDoom 17 år siden
Søvnings brøler findes faktisk på Folketingets website.
http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/search.asp?q=
og
http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/search.asp?q=
Manden var quaddro-idiot:
1) Enhver ved, at Fort Bragg ligger i USA.
2) Hvis han var i tvivl, hvorfor spurgte han så ikke hvem som helst inden han stillede et officielt folketingsspørgsmål - en partikollega, sin mor eller et tilfældigt 12 års barn han mødte på gaden?
3) Hvis der var etableret en militærbase 240 meter under indlandsisen (de 240 meter i artiklen refererer rettelig til mulige missil-placeringer), så havde et sådant entreprenørarbejde næppe kunnet undgå en vis bevågenhed og ville derfor næppe have været hemmeligt.
4) Værst af alt: Hvis der fandtes en hemmelig militærbase under Grønlands-isen, så ville dens eksistens med garanti første gang blive offentliggjort i det top hemmelige spion-magasin "Ud & Se Med DSB"... not!
Manden er jo totalt imbecil! Og dog, han har dog været klog nok til at skaffe sig en 600.000 kroners taburet. Det siger også moget om SF-vælgernes kapaciteter, at manden sidder der endnu, og at han endog blev formand.
#27 filmz-DocDoom 17 år siden
26 edit 2: Jeg ser, at det nævnte link til Folketingets website ikke fungerer. Søg på "Fort Bragg" under "Alle Samlinger" og vælg den tredje post, derefter evt. den anden post.
#28 filmz-Bruce 17 år siden
#29 chandler75 17 år siden
Journalisten spurgte så Søvndal, om han kunne nævne én eneste gang, hvor sanktioner havde fået fjernet en diktator fra magten, i stedet for, at det blot var gået ud over civilbefolkningen. Søvndal svarer så i retning af: "Ja... der er jo Nordkorea... haha, nej dårligt eksempel. Nej, det kan jeg ikke lige svare på på stående fod. Kan du?" :D
Når det er sagt, er jeg nok alligevel tilbøjelig til at stemme SF til næste valg (er tidligere Radikal), men vil da gerne indrømme, at Villy har nogle lidt sjove kommentarer engang i mellem. Men det tror jeg hører med, når man så indædt som ham går efter oppositionen - i langt større grad end de fleste andre oppositionspolitikere.
Højre-politikerne (fx. Brian Mikkelsen...) har jo på den anden side også nogle lidt uheldige kommentarer engang i mellem. Selv Fogh ville nok dumme sig af og til, hvis han rent faktisk stillede op til et lidt kritisk interview.
#30 filmz-vassago 17 år siden