Gravatar

#31 davenport 20 år siden

God morgen Filmzmennesker, i formastelige, gribes i af utålmod? Skal i ha en dosis, her på en kold morgen i november?
- Så lad gå da!

Det er i dag onsdag (duh) og der er nu 52 dage til champange og cigarer. (i år er der heller ingen krudt i Kolding!)

vi starter blødt ud i Sverige:

1520 - Svenske kong Christian II henretter 82 i det Stockholmske Blodbad. Jeg ved ikke hvad de brugte dengang af metoder, men jeg gætter på stor økse eller lign.

1872 - The Great Boston Fire of 1872. Det kan nævnes, at man havde svært ved at få køretøjerne frem, da hestene havde lagt sig syge. Der var en ordentlig omgang hesteinfluentza igang. Meget uheldigt!

1887 - USA får rettighederne til Pearl Harbor, Hawaii. Der er meget lækkert lava der skal udvindes, og en masse indfødte kvinder, der sjældent har oplevet "white mans burden".
Keeanu Reeves er fra Hawaii, og hans navn betyder vidst Blid Havbrise.

1888 - Jack the Ripper slagter Mary Jane Kelly som den sidste i rækken. Han bor nu i Helvede, sammen med Hitler og PolPot.

1906 - Theodore Roosevelt er den første præsident, der tager ud af landet under sit embede. Dette for at se hvordan arbejdet skrider frem med Panama kanalen. (Det går godt!)

1937 - Japanske tropper tager over i Shanghai, Kina. Der er ingen der aner forskellen..

1938 - Kristallnacht (Krystalnatten) finder sted i Tyskland. Det er der mange af de jødiske borgere, der finder aldeles upassende, men de siger ikke noget.

1961 - Neil A. Armstrong sætter verdensrekord i en X-15 da han fyrer den auf med 6,587km/t.

1965 - the Northeast Blackout of 1965. Mange nordstater og dele af Canada møder mørket, da strømmen går. 9 mdr. senere er vi ikke i tvivl om hvad der så sker. (wink wink)

1989 - Der åbnes et checkpoint i Berlinmuren, så man ikke skal kravle over længere. Dette medfører at østpreuserne nu kan indføre eksotiske ting som båndoptagere og æg.

2004 - Mozilla Firefox 1.0 bliver sendt på markedet. Og tusinde tak for det. IE er nu unødvendigt. Pyha!

2004 - Xbox spillet Halo 2 sendes ud og scorer $75 millioner alene i forudbestillinger.

"Hip Hurra Det Er Min Fødselsdag":

1918 - Spiro Agnew - visepræs. med sjovt navn
1934 - Carl Sagan - som skrev Contact
1941 - Tom Fogerty - Creedence Clearwater Revival
1951 - Lou Ferrigno - "skuespiller"
1970 - Chris Jericho - wrestler, UH YEAH!
1974 - Alessandro Del Piero - bold!
1978 - Sisqó - "musiker"

"Nu falmer skoven trindt om land":

Ingen interessante i dag!

MEn det er uafhængigsdag i Cambodia - så tillykke med det derovre :D

Således opmundret, ønskes i en super dag.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#32 cyberzed 20 år siden

Total happy hour idag, dobbelt så meget common knowledge to the people :)
Toldberegneren: http://cyberzed.dk/told.html - I'm blogging this: http://cyberzed.dk/
Gravatar

#33 davenport 20 år siden

Pas nu på ikke at OD ;)
Gravatar

#34 davenport 20 år siden

Så blev det torsdag. Det er årets 314. dag i den gregorianske kalender. Det er i dag Mortens aften, og jeg har ønsket mig en del film og cder.
Så kan vi gå og synge "I aften er det Mortens Aften, der er længe længe til..."

1775 - Man grundlægger i dag, det der senere vil blive til United States Marine Corps, som er nogle rimeligt seje soldatertyper med våben.

1871 - Henry Morton Stanley finder frem til den forsvundne opdager og missionær Dr. David Livingstone i Ujiji, nær Lake Tanganyika og ytre de berømte ord: "Dr. Livingstone, I presume?"

1926 - Af de mere morbide "nyheder": I San Francisco, Californien dræber den nekrofile seriemorder Earle Nelson (også kendt som "Gorilla Man") Mrs. William Edmonds, som han også lige voldtager. Det var det 9. offer, men der er ikke jubilæum af den grund.

1940 - Walt Disney starter en noget ukendt karrieregren, da han agerer informator for FBI i Hollywood. Det havde i nok ikke forventet af den rare tegneonkel, hva?

1951 - Fra i dag kunne man ringe direkte mellem de to amerikanske kyster. For de yngre af jer, kan jeg forklare, at man førhen havde telefoner med ledninger, forbundet til væggen. Det lyder helt skørt, ik?

1969 - National Educational Television går i luften og deres første program er noget der hedder Sesame Street. Det er et show med dukker. Til de yngre af jer kan jeg forklare, at dukker var noget man brugte før computergrafik. Det er helt rigtige, fysiske ting, som de der lavede det, faktisk kunne røre ved.

1971 - I Cambodia dræber De Røde Khmer 44 mennesker, sårer 30 og ødelægger 9 fly. Det er så ikke så underligt, da det finder sted i en lufthavn.

1997 - Seymour Hershs bog "The Dark Side of Camelot" udgives. Det er mange utilfredse med, da den viser JFK med mange forskellige sexpartnere. (Der er en dansk udgave, der ikke har så mange billeder der hedder "The Dark Side Of Davenport")

Flg. må vælge 3 instrumenter:

Martin Luther - reformist og første plakatmand i Tyskland
Winston Churchill - cigarrygende sejrherre og ukendt for mange, habil jonglør
Ennio Morricone - spillemand, med flair for lirekassens mysterier
Roy Scheider - Hajdræber og rumdoktor
Tim Rice - løvemusikkreatør og Disneyven
Neil Gaiman - uhyggelig onkel til flere bange engelske børn
Brittany Murphy - barmfager lækkerhed på den lurvede side

Flg. kan ikke vælge noget mere:

Mustafa Kemal Atatürk - Landeopkalder og iøvrigt begejstret for vandpiber
Leonid Brezhnev - ofte rar og lummer mand
Canaan Banana - efternavnet siger vidst det hele

I tyrkiet har de mindedag for Atatürk, så hvorvidt de fejrer eller sørger skal jeg ikke gør mig klog på.

God torsdag, lad os håbe den bliver værd at skrive om næste år.
Gravatar

#35 davenport 20 år siden

Nå, jeg kan ligesågodt benytte tiden til noget fornuftigt...

Det er en ganske speciel dag i dag. FNORD! I ved hvem i er.

Der er nu 50 dage til nytår.

1111 - Kl. 11:11:11 nedstiger FNORD fra luften, for at undergrave og konspirere. Det er en fortsat udvikling.

1215 - Doktrinet omkring brød og vin, der bliver til Jesu legeme indføres fra i dag i udvalgte kirker.

1634 - I England forbydes analsex. Det vil jeg ikke kommentere nærmere på.

1675 - Gottfried Leibniz finder ud af at y = f(x) - Der kan man bare se... Scherlund??

1880 - Den Australske bankrøver Ned Kelly hænges i Melbourne. Det må være en downunder cowboy eller noget i den stil..

1889 - Washington udnævnes til den 42tyvende amerikanske stat. I staten ligger Seattle, og derfra kommer Pearl Jam, som jo skal tilbedes på lige linje med Gud, Kai Løvring og Jesus.

1911 - FNORD sætter igen sit spor, da en kuldebølge sværmer henover USA kl. 11:11:11 og dermed sætter kulderekord i de fleste stater.
Den omtales her: http://en.wikipedia.org/wiki/The_11/11/11_cold_wav...

1918 - WW1 slutter i dag. Der er næsten ingen der husker det mere, men det var en grusom krig, hvor bla. Bruce Willis blev såret, før de sendte ham hjem til fremtiden.

1930 - Patentnummer US1781541 ejes af Albert Einstein og Leó Szilárd og er noget de kalder "Einsteinkøleskabet".
Og så er det ingen gang løvn: http://en.wikipedia.org/wiki/Einstein_refrigerator

1942 - Filmen Road to Morocco med Bob Hope, Bing Crosby, og Dorothy Lamour har premiere. Står den mon i din samling, Bruce?

1966 - NASA opsender Gemini 12. Det er en ordentlig krabat. Med sig har den Lovell og Aldrin, mænd af den helt rette støbning.

1969 - Jim Morrison (The Doors) arresteres af FBI, fordi han ikke var en rar mand overfor en stewardesse. Jeg gætter på at han var fuld og skæv, men det kan man jo ikke vide....

1978 - Hollywood Sign vises frem i renoveret stil. Det første blev bygget i 1923, så det var blevet lidt beskidt med tiden.

1992 - The Church of England beslutter at kvinder nu kan blive præster. De sniger sig da også ind overalt på arbejdsmarkedet..

3 lange:

Fyodor Dostoyevsky - Russer
Sri Deep Narayan Mahaprabhuji - Hindu
George Patton - Kriger
Lucky Luciano - Bad guy
Kurt Vonnegut - Skriverkarl
Demi Moore - Solidt pattøj
Leonardo DiCaprio - Skibsbruden

3 korte:

Søren Kierkegaard - Tænker
Liliuokalani - Dronning af Hawaii
Yasser Arafat - Lille Palestinænser

Colombia, Polen og Angola fejrer uafhængighedsdag med festivitas, og USA afholder Veterans Day, så gi en skærv.

Med mange ønsker om en god weekend, i remain:
Yours Davenport

Gravatar

#36 Scherlund 20 år siden

1675 - Gottfried Leibniz finder ud af at y = f(x) - Der kan man bare se... Scherlund??

Jeg er helt enig. Havde faktisk fat i den sætning i går i mat. øvelses timerne. Skulle lige forklare at et saddelpunkt i en ligning af formen f(x,y) ikke er 2-dimensionalt.

Hvorfor skulle matematikken lige tørres af på mig for resten? Bare fordi jeg tit hjælper en unavngiven person inde på #filmz.dk :)

Det er nu dejligt med lidt mere blandet viden, som man sikkert aldrig får brug for. Keep up the good work!
Gravatar

#37 davenport 20 år siden

Jeg blev nødt til at tørre den af på den største mat-spas jeg kender ;D
(Jeg fatter jo ikke noget som helst af det!! - Jeg kan knap nok plusse..)
Gravatar

#38 myggen 20 år siden

Mind mig om, at du i så fald aldrig skal behandle min pensionssag :)
Kværulant extraordinaire
Gravatar

#39 davenport 20 år siden

Jeg sidder ikke i økonomi ;)
Gravatar

#40 Scherlund 20 år siden

#37 Tak, tror jeg. Du kan da nok matematik til at kunne ordne dit bacon, øl og film budget. Om end forbruget af de ting altid overstiger budgettet. Men du er jo også offentligt ansat :)

Skriv ny kommentar: