Jaja, du får det bare til at lyde som om Calcutta kun VAR en stor by :). Min indre ordkløver havde foretrukket en formulering ala "...Calcutta også var en herrestor by...". Men lad nu det ligge :)
Og det er i øvrigt ret imponerende, at byen havde over ½ mio indbyggere 1737 !
Det er i dag Columbus Day eller Landing Day, for at markere at Chris gik i land på Bahamas på denne dag i 1492. Columbusdag blev indført i 1792.
1810 Den første Oktoberfest bliver afholdt i anledningen af Kronprins Ludwig af Bayeren´s bryllup. Senere er det så blevet organiseret druk, der finder sted i slutningen af september. I 2006 finder den sted 16/9-3/10, så kan man bestille billetter ig ferie allered nu.
1971 Den første store rock-musical: ”Jesus Christ Superstar” har premiere på Broardway. Pa trods af lunkne anmeldelser pga det kontroversielle indhold, bliver den opført 720 gange.
1992 Howard Stern starter sit radioshow, der har flyttet grænsen for, hvad man kan tillade sig i radioen. Hverken Voice eller Tæskeholdet når ham til sokkerne.
2002 Bali-bomberne dræber 202 cafegæster.
Solen skinner på:
1875 Alistair Crowley, engelsk okkultist. Han har været inspirationskilde for Ozzy Osbourne, Marilyn Manson og Neil Gaiman for at nævne nogle få. 1968 Hugh Jackman, wolverine-skuespiller, der har haft nogle gode år på det sidste. 1969 Nancy Ann Karrigan, kunstskøjteløber, der blev alles yndling, da hun fik tæsk med en jernstang, der gjorde at hun ikke kunne forsvare sin nationale titel. Hun hentede senere sølv i Lillehammer (1994) 1975 Marion Jones Amerikansk sprinter.
Lyset slukkes for:
1730 Frederik IV, konge af DK 1870 Robert E. Lee Sydstatsgeneral. 1940 Tom Mix, amerikansk western-skuespiller. 1997 John ”I´m leaving on a jetplane” Denver.
Og kom så igang med arbejdet !
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
1307 Den franske konge Philip IV (den smukke ?!) fængsler alle medlemmer af tempelherreordnen for kætteri. Lige for en sikkerheds slyld bliver de også tortureret og frataget alt, hvad de ejer. De lever i skjuld indtil enten Indiana Jones eller Dan Brown kommer forbi.
1870 Gustav Mahler giver, i en alder af 10, sin første pianokoncert.
1972 Et fly fra det uruguianske luftvåben, med et rugbyhold, støder ind i et bjerg og styrter ned. 27 af de 45 passagerer overlever styrtet, men må ty til kanibalisme for at få noget at spise. (Det siges det smager lidt som kylling). Hændelsen bliver oplæg for Alive
1987 Militæret benytter for første gang trænede delfiner til at finde bomber. Denne gang i Den Persiske Golf. Go Flipper !
Herre-nice:
1925 Gustav “Skibet skal sejle I nat” Winkler 1925 Margaret Thatcher, jernlady 1956 Chris Carter, X-files-kreateur 1980 Ashanti Douglas, amerikansk R&B-sanger og medvirkende i film. 1982 Ian Thorpe, megastor autstralsk svømmer (5xguld ved OL04)
Herre-øv: 1974 Ed Sullivan, Den første og største TV-host. 2002 Stephen Ambrose, historiker og forfatter til Band of Brothers. 2002 Dennis Patrick, JRs nemesis Vaughn Leland (Dallas)
Det var det!
"Ud fra størrelsen på halen har vi beregnet, at dyret har været kæmpemæssigt" Prof. Martens - Reptilicus
På trods af den manglende respons vil jeg dog alligevel lige bringe lidt fredagsfacts.
1066 Slaget ved Hastings, nok det mest kendte engelske slag, skildret på Bayeuxtapetet
1763 Lov om at mænd, der vedkender sig faderskab, kan blive pålagt at betale børnebidrag, bliver vedtaget.
1947 Chuck Yeager gennembryder lydmuren i sit Bell XS-1.
1926 Alan Alexander Milnes Peter Plys bliver udgivet. Der er fløjtet for filosofi på højeste plan.
Going up: 1890 Dwight D. Eisenhower, Amerikansk general og præsident 1944 Udo Kier, tysk skuespiller, der har gjort det som skurkagtig skurk i diverse vampyrfilm, og medvirket i Dogville og Mandalay. 1959 Thomas Dolby amerikansk synth-musiker. 1961 Mike Tramp, White Lion forsanger og tidl. Sanger i Mabel
Going down:
1959 Eroll Flynn, den største swashbuckler-helt, drukenbolt og kvidebedårer. 1977 Bing ”I´m dreaming of a White Christmas” Crosby. 1998 Frankie Yankovic ”Polka King”. Ikke i familie med ”Weird Al” 2003 Patrick Dalzel-Job, mander der var Ian Flemmings inspiration til James Bond.
Så, nu kan jeg roligt se weekenden i øjnene. Jeg håber I har det på samme måde.
Du kan tro jeg skal se weekenden i øjnene. Jeg skal til medarbejdersamtale kl. 12. (Min stilling er et vikariat, så jeg bliver måske fastansat til middag!) Hvis jeg ikke får det, så flytter jeg i skattely på Bahamas. Det er en killer at gå at vente på. Det er blevet udsat 2 gange, og jeg har sandt at sige ondt i maven lige nu.
..Og så kan jeg supplere med, at i 1958 kunne negerne i USA også læse til advokat fra nu af. (Det var nok også rimeligt tiltrængt!)
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
#51 lyspunkt 20 år siden
#52 myggen 20 år siden
Og det er i øvrigt ret imponerende, at byen havde over ½ mio indbyggere 1737 !
#53 davenport 20 år siden
#54 gi-jones 20 år siden
#55 myggen 20 år siden
But point taken :)
#56 lyspunkt 20 år siden
1810 Den første Oktoberfest bliver afholdt i anledningen af Kronprins Ludwig af Bayeren´s bryllup. Senere er det så blevet organiseret druk, der finder sted i slutningen af september. I 2006 finder den sted 16/9-3/10, så kan man bestille billetter ig ferie allered nu.
1859 Kejser Joshua Abraham Norton I af Amerika kundgøre at Kongressen skal nedlægges. Det havde de nok været bedst tjent med.
1971 Den første store rock-musical: ”Jesus Christ Superstar” har premiere på Broardway. Pa trods af lunkne anmeldelser pga det kontroversielle indhold, bliver den opført 720 gange.
1992 Howard Stern starter sit radioshow, der har flyttet grænsen for, hvad man kan tillade sig i radioen. Hverken Voice eller Tæskeholdet når ham til sokkerne.
2002 Bali-bomberne dræber 202 cafegæster.
Solen skinner på:
1875 Alistair Crowley, engelsk okkultist. Han har været inspirationskilde for Ozzy Osbourne, Marilyn Manson og Neil Gaiman for at nævne nogle få.
1968 Hugh Jackman, wolverine-skuespiller, der har haft nogle gode år på det sidste.
1969 Nancy Ann Karrigan, kunstskøjteløber, der blev alles yndling, da hun fik tæsk med en jernstang, der gjorde at hun ikke kunne forsvare sin nationale titel. Hun hentede senere sølv i Lillehammer (1994)
1975 Marion Jones Amerikansk sprinter.
Lyset slukkes for:
1730 Frederik IV, konge af DK
1870 Robert E. Lee Sydstatsgeneral.
1940 Tom Mix, amerikansk western-skuespiller.
1997 John ”I´m leaving on a jetplane” Denver.
Og kom så igang med arbejdet !
#57 lyspunkt 20 år siden
1307 Den franske konge Philip IV (den smukke ?!) fængsler alle medlemmer af tempelherreordnen for kætteri. Lige for en sikkerheds slyld bliver de også tortureret og frataget alt, hvad de ejer. De lever i skjuld indtil enten Indiana Jones eller Dan Brown kommer forbi.
1870 Gustav Mahler giver, i en alder af 10, sin første pianokoncert.
1972 Et fly fra det uruguianske luftvåben, med et rugbyhold, støder ind i et bjerg og styrter ned. 27 af de 45 passagerer overlever styrtet, men må ty til kanibalisme for at få noget at spise. (Det siges det smager lidt som kylling). Hændelsen bliver oplæg for Alive
1987 Militæret benytter for første gang trænede delfiner til at finde bomber. Denne gang i Den Persiske Golf. Go Flipper !
Herre-nice:
1925 Gustav “Skibet skal sejle I nat” Winkler
1925 Margaret Thatcher, jernlady
1956 Chris Carter, X-files-kreateur
1980 Ashanti Douglas, amerikansk R&B-sanger og medvirkende i film.
1982 Ian Thorpe, megastor autstralsk svømmer (5xguld ved OL04)
Herre-øv:
1974 Ed Sullivan, Den første og største TV-host.
2002 Stephen Ambrose, historiker og forfatter til Band of Brothers.
2002 Dennis Patrick, JRs nemesis Vaughn Leland (Dallas)
Det var det!
#58 lyspunkt 20 år siden
1066 Slaget ved Hastings, nok det mest kendte engelske slag, skildret på Bayeuxtapetet
1763 Lov om at mænd, der vedkender sig faderskab, kan blive pålagt at betale børnebidrag, bliver vedtaget.
1947 Chuck Yeager gennembryder lydmuren i sit Bell XS-1.
1926 Alan Alexander Milnes Peter Plys bliver udgivet. Der er fløjtet for filosofi på højeste plan.
Going up:
1890 Dwight D. Eisenhower, Amerikansk general og præsident
1944 Udo Kier, tysk skuespiller, der har gjort det som skurkagtig skurk i diverse vampyrfilm, og medvirket i Dogville og Mandalay.
1959 Thomas Dolby amerikansk synth-musiker.
1961 Mike Tramp, White Lion forsanger og tidl. Sanger i Mabel
Going down:
1959 Eroll Flynn, den største swashbuckler-helt, drukenbolt og kvidebedårer.
1977 Bing ”I´m dreaming of a White Christmas” Crosby.
1998 Frankie Yankovic ”Polka King”. Ikke i familie med ”Weird Al”
2003 Patrick Dalzel-Job, mander der var Ian Flemmings inspiration til James Bond.
Så, nu kan jeg roligt se weekenden i øjnene. Jeg håber I har det på samme måde.
#59 davenport 20 år siden
Jeg skal til medarbejdersamtale kl. 12. (Min stilling er et vikariat, så jeg bliver måske fastansat til middag!)
Hvis jeg ikke får det, så flytter jeg i skattely på Bahamas.
Det er en killer at gå at vente på. Det er blevet udsat 2 gange, og jeg har sandt at sige ondt i maven lige nu.
..Og så kan jeg supplere med, at i 1958 kunne negerne i USA også læse til advokat fra nu af. (Det var nok også rimeligt tiltrængt!)
#60 lyspunkt 20 år siden