2001: A Space Odyssey La dolce vita Vertigo Tôkyô monogatari L'Atalante M Chinatown Aguirre, der Zorn Gottes Third Man, The Ordet Searchers, The L'avventura C'era una volta il West Stalker Touch of Evil La règle du jeu Play time Le charme discret de la bourgeoisie General, The L'année dernière à Marienbad
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Synes måske man burde lave én der hed 1970 - 1990 og så resten før 1970.
Jeg vil faktisk give dig ret. Det havde også givet mening i forhold til en filmhistorisk inddeling: Klassisk Hollywood, New Hollywood(som dog stopper i start-80'erne) - men lad os så kalde det for den digitale alder i stedet :)
The Blues Brothers One Flew Over the Cuckoo's Nest The Breakfast Club Rocky Alien Aliens Die Hard Back to the future Raising Arizona Heathers Predator Star Wars V: The Empire Strikes Back Lethal Weapon Ferris Bueller's Day Off Young Guns Dragnet Heartbreak Ridge Stand By Me Planes, Trains and Automobiles Indiana Jones and the Last Crusade
#34 Mht. den regel har jeg et spørgsmål til den forrige tråd. Nu smed jeg "The Lord Of The Rings: The Fellowship Of The Ring" på min liste, og valgte pga. titlens opbygning ikke at smide "The" på til sidst. Hvordan skulle jeg have gjort det?
"Avatar blev skrevet flere år før Pocahontas, og dermed (forhåbentlig indlysende) også før Irak krigen"
Jeg gjorde således (dunno om det var rigtigt): Lord of the Rings, The: The Fellowship of the Ring eventuelt kunne man have sagt: Lord of the Rings, The: Fellowship of the Ring, The
#35 - det er helt fint. Det er kun, hvad der står i starten, der er vigtigt. Jeg bruger OpenOffice Calc til at holde styr på det, og når jeg sorterer, så skal de samme film stå i rækkefølge jo. Også derfor der ikke må stå anførselstegn eller tal foran.
#35 - det er helt fint. Det er kun, hvad der står i starten, der er vigtigt. Jeg bruger OpenOffice Calc til at holde styr på det, og når jeg sorterer, så skal de samme film stå i rækkefølge jo. Også derfor der ikke må stå anførselstegn eller tal foran.
Jeg poster lige min liste igen. Nu følger jeg forhåbentlig alle reglerne :)
Alien Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb A Streetcar Named Desire Clockwork Orange Cool Hand Luke Aliens One Flew Over the Cuckoo's Nest Chinatown Butch Cassidy and the Sundance Kid Casablance Il buono, il brutto, il cattivo Annie Hall Dog Day Afternoon Rear Window The Bridge on the River Kwai 12 Angry Men Sting, The Treasure of the Sierra Madre, The Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back To Kill a Mockingbird
#31 Benway 14 år siden
La dolce vita
Vertigo
Tôkyô monogatari
L'Atalante
M
Chinatown
Aguirre, der Zorn Gottes
Third Man, The
Ordet
Searchers, The
L'avventura
C'era una volta il West
Stalker
Touch of Evil
La règle du jeu
Play time
Le charme discret de la bourgeoisie
General, The
L'année dernière à Marienbad
#32 Skeloboy 14 år siden
Jeg vil faktisk give dig ret. Det havde også givet mening i forhold til en filmhistorisk inddeling: Klassisk Hollywood, New Hollywood(som dog stopper i start-80'erne) - men lad os så kalde det for den digitale alder i stedet :)
#33 djibyman2-the seque 14 år siden
The Blues Brothers
One Flew Over the Cuckoo's Nest
The Breakfast Club
Rocky
Alien
Aliens
Die Hard
Back to the future
Raising Arizona
Heathers
Predator
Star Wars V: The Empire Strikes Back
Lethal Weapon
Ferris Bueller's Day Off
Young Guns
Dragnet
Heartbreak Ridge
Stand By Me
Planes, Trains and Automobiles
Indiana Jones and the Last Crusade
#34 Skeloboy 14 år siden
#35 Lord Beef Jerky 14 år siden
#36 MMB 14 år siden
Jeg gjorde således (dunno om det var rigtigt): Lord of the Rings, The: The Fellowship of the Ring eventuelt kunne man have sagt: Lord of the Rings, The: Fellowship of the Ring, The
#37 Skeloboy 14 år siden
#38 Lord Beef Jerky 14 år siden
#39 djibyman2-the seque 14 år siden
Ups, det er vist mig, sorry, det beklager jeg, kan du leve med det, eller skal jeg skrive den igen?, ville det ikke bare forvire mere?
#40 christianhg 14 år siden
Alien
Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
A Streetcar Named Desire
Clockwork Orange
Cool Hand Luke
Aliens
One Flew Over the Cuckoo's Nest
Chinatown
Butch Cassidy and the Sundance Kid
Casablance
Il buono, il brutto, il cattivo