Hvilke Kelemen-film, har du set? Og hvordan vurderer dem ift. hinanden? Jeg har kun set "Abendland" og fandt den ikke synderligt imponerende (føles som om der er den ene visuelle ide, der bliver gennemtærsket), men tror bestemt, at jeg vil forsøge mig med ham igen på et tidspunkt.
Jeg har kun set Krisana. Heri er det tydeligt, at Kelemen excellerer som fotograf, men hans indtrængen i film noirens hybrid-genre er meget behersket. Der er en form for pseudoklassicistisk og erindringsmæssigt skær over filmen – en "billedbog" à la Pusjkins Jevgenij Onegin (en anelse eksplicit illustreret via Lenskijs arie). Friskheden er dog forsvundet sammen med virkeligheden, men det er bestemt en anbefalelsesværdig film.
Muldgraver (242) skrev:
Hvor får man fat i film af Keleman?
Kelemen afskyr DVD-mediet. Derfor nødsages man til at downloade hans film, hvis man ikke er så heldig at finde dem i biografen.
#241 rockysds 11 år siden
Billede 1
#242 Muldgraver 11 år siden
#243 rockysds 11 år siden
Billede 2
#244 Pécuchet 11 år siden
Jeg har kun set Krisana. Heri er det tydeligt, at Kelemen excellerer som fotograf, men hans indtrængen i film noirens hybrid-genre er meget behersket. Der er en form for pseudoklassicistisk og erindringsmæssigt skær over filmen – en "billedbog" à la Pusjkins Jevgenij Onegin (en anelse eksplicit illustreret via Lenskijs arie). Friskheden er dog forsvundet sammen med virkeligheden, men det er bestemt en anbefalelsesværdig film.
Kelemen afskyr DVD-mediet. Derfor nødsages man til at downloade hans film, hvis man ikke er så heldig at finde dem i biografen.
#245 Pécuchet 11 år siden
#246 Pécuchet 11 år siden
The Insect Woman.
#247 Muldgraver 11 år siden
Det var på PIX, jeg hørte om ham, men fik desværre ikke set nogle af hans film.
#248 rockysds 11 år siden
#249 Pécuchet 11 år siden
#250 Steffan Rasmussen 11 år siden