Gravatar

#11 Morbid 22 år siden

Max fed film, glæder mig vildt til den syge directors cut
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#12 skittlez 22 år siden

#10 Så vidt jeg kan se gik den ikke kortere end andre film. Men den blev bare ikke set af særligt mange, og fik heller ikke verdens bedste anmeldelser. Derfor kom den også rimeligt hurtigt ud på dvd (ca. et år før bio-premiere herhjemme), hvor den så langsomt har opnået kultmateriale og lavet snigeren til imdb's nr. 92.
I England blev den set af dobblet så mange i biffen som i USA, godt hjulpet på vej af en (retfærdig) 5-stjerne rating i Empire, bl.a.
http://www.facebook.com/DampMusik
Gravatar

#13 filmz-skoholm 22 år siden

jeg syntes ikke der er de vilde teorier, der dukker om filmens mening. . nu må i lige tage jer lidt sammen. Får donnie en mulighed, for rette op, på de ting der kunne ske???? Hvilket sammenspil er der med sin "hjernevrider"?????? Kommer fly motoren fra hans mors fly og er det så en freemtids motor???
Gravatar

#14 filmz-skoholm 22 år siden

Sorry at jeg staver som en abe på crack.
Gravatar

#15 inflector 22 år siden

Ja den er pænt syret, men jeg vil gerne lige se den en gang til, inden jeg kaster mig ud i de vilde teorier.
selfimprovement is masturbation
Gravatar

#16 davenport 22 år siden

Nu har jeg set den 3 gange, og jeg forstår den stadigvæk ikke helt.

*SPOILERS*

Hovedeplottet er vel at han er en psykisk syg knægt, der får muligheden for at rejse i tiden.
Han ofrer sig vel tilsidst, for at hans elskede ikke skal dø. Han går jo i seng, men er klar over at det betyder hans død.
Og hvis han dør, møder han for det første ikke Frank, og Frank dræber aldrig Gretchen.

Men som i alle film om tidsrejser, er det svært at forklare præcis hvad der sker. De vil altid modsige sig selv på en eller anden måde.

_
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#17 DarkLight 22 år siden

Jeg tænker altid på Lost Highway når jeg ser Donnie Darko (og omvendt)
Det er samme slags tankespind med loop-teorien.
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#18 Morbid 22 år siden

Her er en rigtig god fortolkning af Donnie Darko imo
You need chaos in your soul to give birth to a dancing star.
Gravatar

#19 filmz-Seth GekOo 22 år siden

oxo ca det jeg er kommet frem til #16.

#20 davenport 22 år siden

#18 - det er en rigtig fed gennemgang af filmen. Den satte faktisk det hele mere eller mindre på plads, men den tager bare ikke problemet vedr. tidsrejser op særligt meget.

Meget interessant med at han er i evigt mørke, og det bliver understreget i det at han fx. er den eneste der ikke har lys på cyklen i den ET agtige scene hvor vennerne kører rundt.
(Der er også en tribute til ET i det tøj han har på, det ligner meget Elliots tøj i slutningen af filmen.)

Også det med sprinklerne der tænder og slukker når han går forbi. At han har magt over elementerne ild og vand. Det havde jeg faktisk ikke lagt mærke til.

Total opofrelse overfor sin kæreste og hele menneskeheden i det at han som Jesus pådrager sig sin egen ulykke, for at andre kan leve videre og ha det rart.

Wow, man kunne jo blive ved efter at have læst den analyse.
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!

Skriv ny kommentar: