# 19 "La Notte di San Lorenzo" er en fremragende film, som jeg desværre kun har på VHS. Det er en af dem jeg helt sikkert skal have på dvd og en som vi skal se i din lille bif ;)
"Il Sorpasso" er en stærk film om at blive rigtig voksen. 7/10 herfra, En film med dybde og hjerte :)
MGMs 1900 skal man holde sig fra, selvom den kun koster 50 kr for både del 1 og 2, men det kunne jo være at vi kunne få lokket McPeter op ad sofaen og ind i Cinemateket, hvis den en dag kommer på.
# 20 Ja, det ser ikke ringe ud :)
Måske burde man også nævne Michelangelo Antonioni, kendt fra bl.a. "Blow-Up" og ikke mindst "Professione: reporter", der havde repremiere for nogen tid siden, takket være Jack Nicholson. Det er imponerende at han stadig laver film selvom hans helbred er på stærk retur. Fx tilblivelsen af "Beyond the Clouds" blev til via notesblok og hans gode ven Wim Wenders. Jeg har en god bog (My time with Antonioni : the diary of an extraordinary experience) som beskriver tilblivelsen af denne film og den tid de tilbragte sammen.
Skal se om jeg kan finde en DVD-butik her i Milano idag. Har skrevet foelgende liste ned som jeg vil gaa paa jagt efter (koeber dog naeppe allesammen - specielt ogsaa fordi jeg ikke regner med at kunne finde saerligt mange med engelske subs...) :-(
Le Conseguenze dell'amore (2004) Io non ho paura (2003) Uno bianca (2001) Romanzo criminale (2005) Prima della rivoluzione (1964) Bellissima (1951) 8½ (1963) L'Avventura (1960) Le Notti Bianche (1957) La Dolce Vita (1960) La Notte di San Lorenzo (1982) Brutti sporchi e cattivi (1976) Il Tè nel deserto (The Sheltering Sky) (1990) La Strada (1954) Il Sorpasso (1962) 1900 (1976)
Og vi maa lige finde ud af noget med Cinemateket paa et tidspunkt... ;-)
Lige nu kunne jeg simpelthen ikke holde ud at ligge længere, så selvom det også gør ondt at sidde er det mindre smertefuldt lige nu, men det varer nok heller ikke så længe, så er jeg tilbage liggende igen. Prøvede at se lidt filmz for lidt siden, men kunne slet ikke holde tankerne samlet.
# 25 Lå og så den igår, fik ikke meget ud af den men kunne da nyde billederne, for BB har altid en flot billedside :)
Hmm... abstinenser er ikke saadan at faa bugt med. Fordi jeg alligevel ikke kom ud og koebe DVDer igaar, saa er jeg lige kommet til (endelig) at bestille L'armee des Ombres fra onkel axel... Ups... :-D
OG saa skal jeg stadig ud og finde italienske film i eftermiddag. Snakkede ioevrigt med min kaere moar, og hun kunne ogsaa anbefale La Dolce Vita og saa synes hun ogsaa rigtigt godt om La Strada. Saa der maa vel vaere noget om det?! :-)
#21 filmz-Crystalstar1200 19 år siden
"Il Sorpasso" er en stærk film om at blive rigtig voksen. 7/10 herfra, En film med dybde og hjerte :)
MGMs 1900 skal man holde sig fra, selvom den kun koster 50 kr for både del 1 og 2, men det kunne jo være at vi kunne få lokket McPeter op ad sofaen og ind i Cinemateket, hvis den en dag kommer på.
# 20 Ja, det ser ikke ringe ud :)
Måske burde man også nævne Michelangelo Antonioni, kendt fra bl.a. "Blow-Up" og ikke mindst "Professione: reporter", der havde repremiere for nogen tid siden, takket være Jack Nicholson. Det er imponerende at han stadig laver film selvom hans helbred er på stærk retur. Fx tilblivelsen af "Beyond the Clouds" blev til via notesblok og hans gode ven Wim Wenders. Jeg har en god bog (My time with Antonioni : the diary of an extraordinary experience) som beskriver tilblivelsen af denne film og den tid de tilbragte sammen.
*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
#22 McPeter 19 år siden
Le Conseguenze dell'amore (2004)
Io non ho paura (2003)
Uno bianca (2001)
Romanzo criminale (2005)
Prima della rivoluzione (1964)
Bellissima (1951)
8½ (1963)
L'Avventura (1960)
Le Notti Bianche (1957)
La Dolce Vita (1960)
La Notte di San Lorenzo (1982)
Brutti sporchi e cattivi (1976)
Il Tè nel deserto (The Sheltering Sky) (1990)
La Strada (1954)
Il Sorpasso (1962)
1900 (1976)
Og vi maa lige finde ud af noget med Cinemateket paa et tidspunkt... ;-)
#23 filmz-Bruce 19 år siden
#24 filmz-Crystalstar1200 19 år siden
Jeg ligger syg så du må vente med de Franske jeg lovede dig - Sorry :-/
#25 dyg 19 år siden
#26 filmz-Bruce 19 år siden
#27 filmz-Crystalstar1200 19 år siden
Lige nu kunne jeg simpelthen ikke holde ud at ligge længere, så selvom det også gør ondt at sidde er det mindre smertefuldt lige nu, men det varer nok heller ikke så længe, så er jeg tilbage liggende igen. Prøvede at se lidt filmz for lidt siden, men kunne slet ikke holde tankerne samlet.
# 25 Lå og så den igår, fik ikke meget ud af den men kunne da nyde billederne, for BB har altid en flot billedside :)
#28 McPeter 19 år siden
OG saa skal jeg stadig ud og finde italienske film i eftermiddag. Snakkede ioevrigt med min kaere moar, og hun kunne ogsaa anbefale La Dolce Vita og saa synes hun ogsaa rigtigt godt om La Strada. Saa der maa vel vaere noget om det?! :-)
#29 filmz-Crystalstar1200 19 år siden
#30 filmz-Crystalstar1200 19 år siden
The Night of San Lorenzo med Dansk Tekst !
http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=903&nav...
Fiorile også med Dansk Tekst
http://www.cdon.com/main.phtml?navroot=903&nav...
Uhh det må jeg undersøge nærmere :)