No offense...jeg vil nu sige det er godt, QT har haft gode instruktører at blive inspireret af, for tvivler en del på han kunne ha' opfundet den dybe tallerken selv ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Billy Wilder Hitchcock Kurusawa Orson Welles Kubrick David Lean Scorsese Woody Allen Howard Hawks Spielberg
Meget enig i at Eastwood, Fincher etc. er gode instruktører. Men når man lige nærstuderer deres CV, så er ovenstående et ret habilt bundt, med ikke så få flere film på deres ryg.
Ridley Scott har lavet nogle af de bedste film jeg har set, men jeg mener ikke han er værdig ovenstående liste.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Empire er faktisk et rimeligt seriøst film magasin og du udtaler dig konstant om at det er mennesker der ikke ved noget om film el det er ren Se & Hør.
Er du bedre til at vurdere hvem der skal være på listen end andre? Eller er det den evindelige diskussion imellem pøbel og elite, hvem der er "kloge" nok til at fortælle andre hvem der er gode og hvem der ikke er.
Jeg kan personligt ikke udstå Billy Wilder & Woody Allen.
Men det er ved siden af diskussion. Smag og kvalitet kan diskuteres, men jeg er uenig i at nogen mennesker er bedre til at vide hvad der er godt og hvad der er skidt.
Har Billy været mere nyskabende, kreativ, grænsesøgende end Spielberg?
Nu handler det jo ikke om den mest nyskabende eller grænsesøgende (se: tågede) instruktør. Det er en afstemning om den bedste. Min vurdering er, at Spielberg er den bedste fordi han er så skidedygtig til af fortælle med filmmediet på en meget klassisk måde, som alle kan være med på. Hans stil minder på sin vis meget om Hitchcock, omend han vælger en anden type historier.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gode intruktører alle men følgende har ikke lavet en film der figurere på min altid foranderlige top 50 over ynglings film: Spielberg, Scott, Jackson, Eastwood, Cameron, Stone. - Stone er helt galt. Empire har aldrig været en særlig spænende publikation, heller ikke deres læsere.
#11 filmz-Bruce 20 år siden
#12 elwood 20 år siden
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
#13 danschier.dk 20 år siden
#14 filmz-Daedalos 20 år siden
How much does life weigh?
#15 filmz-Bruce 20 år siden
Billy Wilder
Hitchcock
Kurusawa
Orson Welles
Kubrick
David Lean
Scorsese
Woody Allen
Howard Hawks
Spielberg
Meget enig i at Eastwood, Fincher etc. er gode instruktører. Men når man lige nærstuderer deres CV, så er ovenstående et ret habilt bundt, med ikke så få flere film på deres ryg.
Ridley Scott har lavet nogle af de bedste film jeg har set, men jeg mener ikke han er værdig ovenstående liste.
#16 filmz-kaotmus 20 år siden
#17 filmz-Dennis 20 år siden
Nu stopper du.
Empire er faktisk et rimeligt seriøst film magasin og du udtaler dig konstant om at det er mennesker der ikke ved noget om film el det er ren Se & Hør.
Er du bedre til at vurdere hvem der skal være på listen end andre?
Eller er det den evindelige diskussion imellem pøbel og elite, hvem der er "kloge" nok til at fortælle andre hvem der er gode og hvem der ikke er.
Jeg kan personligt ikke udstå Billy Wilder & Woody Allen.
Men det er ved siden af diskussion. Smag og kvalitet kan diskuteres, men jeg er uenig i at nogen mennesker er bedre til at vide hvad der er godt og hvad der er skidt.
Har Billy været mere nyskabende, kreativ, grænsesøgende end Spielberg?
#18 filmz-Bruce 20 år siden
#19 gi-jones 20 år siden
#20 jessup 20 år siden