Gravatar

#11 filmz-Bruce 20 år siden

No offense...jeg vil nu sige det er godt, QT har haft gode instruktører at blive inspireret af, for tvivler en del på han kunne ha' opfundet den dybe tallerken selv ;)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Gravatar

#12 elwood 20 år siden

Clinten måtte gerne komme lidt op i rækken.
J. J: "This is one of my Favorite shots."
Tom Cruise: "I just love this scene, and the set"
Gravatar

#13 danschier.dk 20 år siden

#11 Bruce nu har jeg set du har fået hovedpine af denne liste, men du har endnu ikke taget en panodil. Hvordan ville din top10 se ud? ;-)
Gravatar

#14 filmz-Daedalos 20 år siden

David Fincher mangler da klart... Fight club, alien 3, the game, se7en... mesterværker :)

#15 filmz-Bruce 20 år siden

#13 Min PERSONLIGE liste :)

Billy Wilder
Hitchcock
Kurusawa
Orson Welles
Kubrick
David Lean
Scorsese
Woody Allen
Howard Hawks
Spielberg

Meget enig i at Eastwood, Fincher etc. er gode instruktører. Men når man lige nærstuderer deres CV, så er ovenstående et ret habilt bundt, med ikke så få flere film på deres ryg.

Ridley Scott har lavet nogle af de bedste film jeg har set, men jeg mener ikke han er værdig ovenstående liste.
Gravatar

#16 filmz-kaotmus 20 år siden

polanski er en rimeligt klar mangel i mine øjne
Gravatar

#17 filmz-Dennis 20 år siden

ATT BRUCE.:

Nu stopper du.

Empire er faktisk et rimeligt seriøst film magasin og du udtaler dig konstant om at det er mennesker der ikke ved noget om film el det er ren Se & Hør.

Er du bedre til at vurdere hvem der skal være på listen end andre?
Eller er det den evindelige diskussion imellem pøbel og elite, hvem der er "kloge" nok til at fortælle andre hvem der er gode og hvem der ikke er.

Jeg kan personligt ikke udstå Billy Wilder & Woody Allen.

Men det er ved siden af diskussion. Smag og kvalitet kan diskuteres, men jeg er uenig i at nogen mennesker er bedre til at vide hvad der er godt og hvad der er skidt.

Har Billy været mere nyskabende, kreativ, grænsesøgende end Spielberg?
"Say hello to my little friend"
Gravatar

#18 filmz-Bruce 20 år siden

#17 Se mit svar til dig i anden tråd.
Gravatar

#19 gi-jones 20 år siden

Nu handler det jo ikke om den mest nyskabende eller grænsesøgende (se: tågede) instruktør. Det er en afstemning om den bedste. Min vurdering er, at Spielberg er den bedste fordi han er så skidedygtig til af fortælle med filmmediet på en meget klassisk måde, som alle kan være med på. Hans stil minder på sin vis meget om Hitchcock, omend han vælger en anden type historier.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#20 jessup 20 år siden

Gode intruktører alle men følgende har ikke lavet en film der figurere på min altid foranderlige top 50 over ynglings film: Spielberg, Scott, Jackson, Eastwood, Cameron, Stone. - Stone er helt galt. Empire har aldrig været en særlig spænende publikation, heller ikke deres læsere.
This is just until June

Skriv ny kommentar: