2001: A Space Odyssey (1968) 137 Aliens (1986) 121 Battaglia Di Algeri, La (1966) 133 Before Sunrise (1995) 0 Blade Runner (1982) 122 Buono, Il Brutto, Il Cattivo, Il / The Good, The Bad & The Ugly (1966) 31 Casablanca (1942) 121 City Lights (1931) 1 Donnie Darko (2001) 85 Dr. Strangelove Or: How I Learned To Stop Worrying And Love The Bomb (1964) 2 Godfather, The (1972) 126 Godfather: Part II, The (1974) 4 Heat (1995) 122 Lawrence Of Arabia (1962) 0 Lord Of The Rings, The: The Fellowship Of The Ring (2001) 126 Miller's Crossing (1990) 0 Mononoke-hime (1997) 124 Monty Python And The Holy Grail (1975) 0 Rear Window (1954) 0 Se7en (1995) 10 Shichinin No Samurai / De Syv Samuraier (1954) 127 Shining, The (1980) 1 Some Like It Hot (1957) 0 Spirited Away / Chihiro Og Heksene (2001) 0 Star Wars: A New Hope (1977) 122 Terminator 2: Judgment Day (1991) 119 Una Volta Il West / Once Upon A Time In The West (1968) 34 Usual Suspects, The (1995) 4 Vertigo (1958) 4 Yojimbo (1961) 0
Balian of Ibelin: What is Jerusalem worth? Saladin: Nothing....Everything! -Kingdom of Heaven
Alle, der ønsker at deltage over den uge, som finalen løber, har mulighed enten at poste deres pointfordeling i forum eller stemme hemmeligt ved at e-maile pointfordelingen til [email protected] som lige er oprettet til samme formål.
Når ugen så er omme, offentliggør jeg de individuelle pointafgivninger inkl. deltagernavnene + det samlede resultat.
Baggrunden er at forhindre, at de sidste der stemmer, får mulighed for at påvirke udfaldet mere end de øvrige ved at stemme taktisk. For at forhindre, at jeg selv påvirker udfaldet, så skal jeg selv stemme i forum; og som den første.
Ændringen er vedtaget af flg. 12, der må udgøre et flertal af de faste deltagere: Mr.Pink, mr gaijin, Doctor Doom, MasterMorten, Whitetrash, jessup, bn, Benway, harald123, Sandman, Verbal, bruce.
Stemmerne afgives således: (ikke ændret) Hver bruger skal én gang for alle rangere filmene fra 1 til 10 point, hvor 10 point gives til den bedste og 1 point til den mindst gode. (Dvs. hver bruger laver kun ét eneste forumindlæg eller sender én e-mail.) Pointene skrives lige efter filmen som hidtil, og uden bemkærkninger, ekstra tegnsætning el. lign, så listerne kan smides lige over i et Excel-ark (hvilket jeg allerede har gjort nogle gange i forbindelse med mellem-status - det tager kort tid). Finalen holdes åben i én uge, så alle brugere, der har lyst til at deltage, kan nå at få indflydelse. Herefter tælles pointene sammen, og filmene rangeres efter point. Husk nu at du skal give den bedste film 10 point, ikke 1 point som i førsteplads. Den film med flest point i alt får førstepladsen. Bare så der ikke er uheldige misforståelser :-)
1) Man kan kun vælge ud fra de film, der allerede er i #122, ikk'? 2) Og så kan man vel ligeså godt sende sin top 10-liste med det samme, f.eks. i aften, i stedet for at sende flere indlæg af den hidtidige slags. Right? 3) Men jeg kan ikke sende min top 10 før du, Doctor Doom, selv har stemt, vel? (Gør du dét snart? Eller bliver det først i næste uge?)
#126: Ja, bn, det er liiidt dumt spurgt, hehe :-D Nej, principielt er der vel ikke noget, der hedder dumme spørgsmål:
Du kan ikke sende din liste endnu, for du ved endnu ikke, hvilke film der ender i top 10. Det er kun filmene i en endelige top 10, der deltager i finalen. Du må altså vente tålmodigt! :-)
Og det gælder også mig: Jeg stemmer også først i finalen, når top 10 er afgjort natten mellen den 12. og den 13. Når top 10 er fundet, opretter vi (evt. jeg) en trådtil finalen, der starter med reglerne og efterfølges af min stemmeafgivning.
#124 det sagde du vist også om Heat - jeg tvivler på der er nogen film der får mere end 10-12 points om dagen så muligheden er der stadigvæk hvis Darko får 24 points.
#84 - og så ville der endda være point til overs til at skubbe Casablanca ud med T2 :-) Det er slet ikke på tale, at T2 kommer til at være i fare ;)
#86 - Jeg havde udtænkt nogenlunde samme idé og jeg havde også udtænkt at du skulle være den vi sendte til. Den eneste forskel er, at jeg havde udtænkt, at vi sendte dem til din mailbox her på filmz og at du sendte din til mig i starten, så du ikke rettede din til efter de andre. Så det betyder jo kort og godt, at jeg er helt med på dit tiltag :)
#103 - Helt sikkert! Schwarzenegger og jeg ligner også hinanden... Altså bortset fra at jeg er skaldet, fed, fattig og et hoved kortere end Arnold. Men hey, når ham og De Vito kan spille tvillinger, kan Arnold også sagtens spille mig ;)
So, at last we meet for the first time for the last time.
#121 anders the gamer 16 år siden
Saladin: Nothing....Everything!
-Kingdom of Heaven
#122 anders the gamer 16 år siden
Aliens (1986) 121
Battaglia Di Algeri, La (1966) 133
Before Sunrise (1995) 0
Blade Runner (1982) 122
Buono, Il Brutto, Il Cattivo, Il / The Good, The Bad & The Ugly (1966) 31
Casablanca (1942) 121
City Lights (1931) 1
Donnie Darko (2001) 85
Dr. Strangelove Or: How I Learned To Stop Worrying And Love The Bomb (1964) 2
Godfather, The (1972) 126
Godfather: Part II, The (1974) 4
Heat (1995) 122
Lawrence Of Arabia (1962) 0
Lord Of The Rings, The: The Fellowship Of The Ring (2001) 126
Miller's Crossing (1990) 0
Mononoke-hime (1997) 124
Monty Python And The Holy Grail (1975) 0
Rear Window (1954) 0
Se7en (1995) 10
Shichinin No Samurai / De Syv Samuraier (1954) 127
Shining, The (1980) 1
Some Like It Hot (1957) 0
Spirited Away / Chihiro Og Heksene (2001) 0
Star Wars: A New Hope (1977) 122
Terminator 2: Judgment Day (1991) 119
Una Volta Il West / Once Upon A Time In The West (1968) 34
Usual Suspects, The (1995) 4
Vertigo (1958) 4
Yojimbo (1961) 0
Saladin: Nothing....Everything!
-Kingdom of Heaven
#123 jessup 16 år siden
#124 filmz-DocDoom 16 år siden
#125 filmz-DocDoom 16 år siden
Alle, der ønsker at deltage over den uge, som finalen løber, har mulighed enten at poste deres pointfordeling i forum eller stemme hemmeligt ved at e-maile pointfordelingen til
[email protected] som lige er oprettet til samme formål.
Når ugen så er omme, offentliggør jeg de individuelle pointafgivninger inkl. deltagernavnene + det samlede resultat.
Baggrunden er at forhindre, at de sidste der stemmer, får mulighed for at påvirke udfaldet mere end de øvrige ved at stemme taktisk. For at forhindre, at jeg selv påvirker udfaldet, så skal jeg selv stemme i forum; og som den første.
Ændringen er vedtaget af flg. 12, der må udgøre et flertal af de faste deltagere: Mr.Pink, mr gaijin, Doctor Doom, MasterMorten, Whitetrash, jessup, bn, Benway, harald123, Sandman, Verbal, bruce.
Stemmerne afgives således: (ikke ændret) Hver bruger skal én gang for alle rangere filmene fra 1 til 10 point, hvor 10 point gives til den bedste og 1 point til den mindst gode. (Dvs. hver bruger laver kun ét eneste forumindlæg eller sender én e-mail.) Pointene skrives lige efter filmen som hidtil, og uden bemkærkninger, ekstra tegnsætning el. lign, så listerne kan smides lige over i et Excel-ark (hvilket jeg allerede har gjort nogle gange i forbindelse med mellem-status - det tager kort tid). Finalen holdes åben i én uge, så alle brugere, der har lyst til at deltage, kan nå at få indflydelse. Herefter tælles pointene sammen, og filmene rangeres efter point. Husk nu at du skal give den bedste film 10 point, ikke 1 point som i førsteplads. Den film med flest point i alt får førstepladsen. Bare så der ikke er uheldige misforståelser :-)
#126 BN 16 år siden
Jeg har lige nogle (måske lidt dumme) spørgsmål:
1) Man kan kun vælge ud fra de film, der allerede er i #122, ikk'?
2) Og så kan man vel ligeså godt sende sin top 10-liste med det samme, f.eks. i aften, i stedet for at sende flere indlæg af den hidtidige slags. Right?
3) Men jeg kan ikke sende min top 10 før du, Doctor Doom, selv har stemt, vel? (Gør du dét snart? Eller bliver det først i næste uge?)
#127 filmz-DocDoom 16 år siden
Du kan ikke sende din liste endnu, for du ved endnu ikke, hvilke film der ender i top 10. Det er kun filmene i en endelige top 10, der deltager i finalen. Du må altså vente tålmodigt! :-)
Og det gælder også mig: Jeg stemmer også først i finalen, når top 10 er afgjort natten mellen den 12. og den 13. Når top 10 er fundet, opretter vi (evt. jeg) en trådtil finalen, der starter med reglerne og efterfølges af min stemmeafgivning.
#128 jessup 16 år siden
#129 filmz-DocDoom 16 år siden
#130 Åkepool 16 år siden
#86 - Jeg havde udtænkt nogenlunde samme idé og jeg havde også udtænkt at du skulle være den vi sendte til. Den eneste forskel er, at jeg havde udtænkt, at vi sendte dem til din mailbox her på filmz og at du sendte din til mig i starten, så du ikke rettede din til efter de andre.
Så det betyder jo kort og godt, at jeg er helt med på dit tiltag :)
#103 - Helt sikkert! Schwarzenegger og jeg ligner også hinanden... Altså bortset fra at jeg er skaldet, fed, fattig og et hoved kortere end Arnold. Men hey, når ham og De Vito kan spille tvillinger, kan Arnold også sagtens spille mig ;)