Jeg kan se at Mindfucked har postet 2X5 film - er der andre der vil krybe til korset vedkende at de har postet mere end en gang så jeg kan spare arbejdet og gå det hele igennem?
Ungdommen nu om dage tsk tsk - det er deres liste denne her:) Hvor er Fuller, Ford, Hawks,Sirk, Ray med fl. - jeg har faktisk ikke tjekket om der ikke er en af dem der er repræsenteret - men jeg tror det ikke.
#106 Og Lubitsch, Capra, De Sica, Godard, Dreyer, Melville, Rosselini, Antonioni, Bunuel, Louis Malle. Og Polanskis The Pianist er uhørt manglende. Og George C. Scott som Patton, en skuespilspræstation på højde med Bruno Gantz. Nok at gå i krig med :)
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
#107 der er et par stykker af dem du har nævnt som har en enkelt film på listen. Det der måske æger mig mest er Rosselinis fraværd - og det er selvfølgelig neo filmene jeg mener:)men som tidligere nævnt også Cocteau, clouzot (ikke bare ravnen)og Vigo. Jeg så også gene noget mere engelsk : Roeg, Lindsay Anderson, Losey
Men med alle de navne vi nævner ville den ligen S&S listen mere og mere - og en god film om dagen fra teoretikere, kritikere, historikere og instruktører er vel ikke helt det samme som for Filmz cinephiler - eller?
#101 filmz-Bruce 17 år siden
#102 filmz-grev_michal 17 år siden
#103 jessup 17 år siden
#104 jessup 17 år siden
#105 filmz-Bruce 17 år siden
#106 jessup 17 år siden
#107 filmz-Bruce 17 år siden
#108 chandler75 17 år siden
#109 jessup 17 år siden
Men med alle de navne vi nævner ville den ligen S&S listen mere og mere - og en god film om dagen fra teoretikere, kritikere, historikere og instruktører er vel ikke helt det samme som for Filmz cinephiler - eller?
#110 filmz-Bruce 17 år siden