#39 - Jeg er rigtig glad for de Ruiz-film, jeg har set (pt. kun 8 inklusiv kortfilmen Le film à venir), men selv mine to favoritter af hans City of Pirates og Three Lives and Only One Death er "kun" omkring nummer tre for de respektive år i.e. 1983 og 1996. Men jeg har ikke set nogle af de fire film, du har på listen, da jeg bl.a. ikke har fået købt Blaq Out boksen endnu.
Især Love Torn in a Dream, der måske er den mest "Ruiz'ede" af Ruiz-film, "The Territory" og "That Day" er også herlige, men "close, but no cigar" til alle.
Og det her er jo også en "hård" måde at bedømme filmmagere. Han er en af mange instruktører, der ikke får en film med. Borzage, Lang, Imamura, Kurosawa, Naruse etc.
#41 - Jeg har et fjollet Word-dokument med urangerede top-10 lister udfra IMDb-udgivelsesår, som jeg løbende opdaterer, så jeg skulle bare vælge en fra hvert år.
There was no bullshit, no arty pretensions. "Doug," he'd say when we were doing Written on the Wind, "Give me some bosom."
#41 MOVIE1000 12 år siden
#42 Steffan Rasmussen 12 år siden
Jeg tog først mine favoritfilm og satte på. Derefter gik jeg ind på IMDb og tjekkede top 100 for hvert år, og tog den film jeg synes bedst om.
#43 Skeloboy 12 år siden
Jeg har et stort excel-ark, som jeg har lavet for et par år siden...med karakterer :)
http://allanfjord.dk/filmdb.html
Så det er ret let at finde ud af for mig:)
#44 rockysds 12 år siden
Især Love Torn in a Dream, der måske er den mest "Ruiz'ede" af Ruiz-film, "The Territory" og "That Day" er også herlige, men "close, but no cigar" til alle.
Og det her er jo også en "hård" måde at bedømme filmmagere. Han er en af mange instruktører, der ikke får en film med. Borzage, Lang, Imamura, Kurosawa, Naruse etc.
#41 - Jeg har et fjollet Word-dokument med urangerede top-10 lister udfra IMDb-udgivelsesår, som jeg løbende opdaterer, så jeg skulle bare vælge en fra hvert år.
#45 rockysds 12 år siden