Nu vi taler om ting film, der har bidraget til Kill Bill, så kan jeg anbefale Executioners from Shaolin. Derudover er der også Samurai Reincarnated, som jeg så ikke kan anbefale så varmhjertet, men Quentin har tydeligvis set denne film, og lånt en smule.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Den er udmærket film, men den foregår på vestens præmisser - dvs. den viser samuraierne udfra nogle vestlige romantiske forestillinger om disse asiasiske krigere.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
#12: På trods af, at jeg selv synes godt om The Last Samurai, vil jeg stadig anbefale Mibu gishi den aka When the Last Sword is Drawn i stedet - den foregår på omtrent samme tidspunkt, men fortæller historien om Meiji-æraens - og dermed samuraiernes - endeligt fra et "insider" synspunkt. Fremragende, smuk og rørende film, som The Last Samurai ikke når til sokk... ja, okay, så hofteholderne da.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
#15: I has GOT to be a joke! Ellers er han seriøst syg i roen (:oD
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
"I heard that there was this ninja who was eating at a diner. And when some dude dropped a spoon the ninja killed the whole town." Det er da for grineren, jeg støtter din udtalelse Yoshimura, håber også det er en joke for han er da for gal ;D
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Seven Samurai er helt klart min all time favorit. Den er bare så oldschool og har SÅ fed en atmosfære. Var ikke så vild med Ran :S Lidt for åndsvag synes jeg
#11 dyg 21 år siden
#12 filmz-el bucho 21 år siden
#13 chandler75 21 år siden
#14 filmz-yoshimura 21 år siden
#15 berg 21 år siden
http://www.realultimatepower.net/
#16 filmz-yoshimura 21 år siden
#17 Zelle 21 år siden
Det er da for grineren, jeg støtter din udtalelse Yoshimura, håber også det er en joke for han er da for gal ;D
#18 filmz-thomas _h 21 år siden
#19 filt 21 år siden
#20 filmz-thomas _h 21 år siden