Gravatar

#11 dyg 21 år siden

Nu vi taler om ting film, der har bidraget til Kill Bill, så kan jeg anbefale Executioners from Shaolin. Derudover er der også Samurai Reincarnated, som jeg så ikke kan anbefale så varmhjertet, men Quentin har tydeligvis set denne film, og lånt en smule.
"Og hvem vil ikke gerne guffe Klaus Kinski??" - evermind
Gravatar

#12 filmz-el bucho 21 år siden

Hvad er der i vejen med den nye "The Last Samurai"
"I'll make him an offer he can't refuse"
Gravatar

#13 chandler75 21 år siden

Den er udmærket film, men den foregår på vestens præmisser - dvs. den viser samuraierne udfra nogle vestlige romantiske forestillinger om disse asiasiske krigere.
"Some people have bad taste and others have taste more like mine." - Roger Ebert
Gravatar

#14 filmz-yoshimura 21 år siden

#12: På trods af, at jeg selv synes godt om The Last Samurai, vil jeg stadig anbefale Mibu gishi den aka When the Last Sword is Drawn i stedet - den foregår på omtrent samme tidspunkt, men fortæller historien om Meiji-æraens - og dermed samuraiernes - endeligt fra et "insider" synspunkt. Fremragende, smuk og rørende film, som The Last Samurai ikke når til sokk... ja, okay, så hofteholderne da.
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#15 berg 21 år siden

Hehe, har I set denne?
http://www.realultimatepower.net/
Gravatar

#16 filmz-yoshimura 21 år siden

#15: I has GOT to be a joke! Ellers er han seriøst syg i roen (:oD
the buses that charged past so overflowing with passengers that from the outside they looked like they were making a rush delivery of spare limbs to some far-off war
Gravatar

#17 Zelle 21 år siden

"I heard that there was this ninja who was eating at a diner. And when some dude dropped a spoon the ninja killed the whole town."
Det er da for grineren, jeg støtter din udtalelse Yoshimura, håber også det er en joke for han er da for gal ;D
"We're on an express elevator to hell - going down!" - Aliens
Gravatar

#18 filmz-thomas _h 21 år siden

Seven Samurai er helt klart min all time favorit. Den er bare så oldschool og har SÅ fed en atmosfære. Var ikke så vild med Ran :S Lidt for åndsvag synes jeg
Gravatar

#19 filt 21 år siden

#18, what?! "Ran" er da for fed!
"Let the universe howl in despair, for I have returned..." - Lord Darkseid
Gravatar

#20 filmz-thomas _h 21 år siden

#19, hver sin smag... brød mig ikke videre om den

Skriv ny kommentar: