Gravatar

#171 Kalle Ferm 22 år siden

*ROFL*

Ej McPeter - det lyder da totalt latterligt med den eksamen! Sygt.
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#172 McPeter 22 år siden

Nå, drenge (og piger?) - nu skal i høre:

Var nede på uni idag. Først snakkede jeg med den ene lærerinde, men hun var ikke særlig samarbejdsvillig og ville altså ikke godkende min eksamen, 'selvom hun jo godt vidste at jeg havde været bedre i undervisningen'... Grunden til at jeg ikke havde fået nok point til eksamen til at mine hjemmeopgaver gik med i bedømmelsen var da også god - eller?! Ud over at der var nogle af opgaverne jeg havde misforstået helt - det er også fair nok - så havde jeg ikke fået særligt mange point i den sidste og lidt større opgave. Havde glemt en detalje i starten af opgaven, så jeg kun fik halvt point for den delopgave. Ganske naturligt var de følgende opgaver så også forkerte fordi de byggede på det første resultat. Teoretisk set var de korrekte, men fordi inputtet var forkert blev resultatet det også. Og det gav så kun halvt point for de næste tre delopgaver. Dvs. den fejl jeg lavede i første delopgave kom til at tælle for 4 fejl. Hvis den bare havde talt for 1 fejl ville jeg have haft nok point til at hjemmeopgaverne også ville blive bedømt og jeg derfor (måske?) ville bestå... Det er nok den mest stenede måde at evaluere en opgave på jeg har oplevet! Hvis jeg havde lavet fejl i 4. delspørgsmål ville det jo heller ikke betyde noget for de 3 forgående!

Bliver mere og mere forundret over dette sære, sære land!!! Føler mig lidt som den rejsende Onkel Mac (McPeter?) der sender postkort hjem til Fraggelland om hvor lidt han fatter af den store vide verden!!! :-D

Var henne og se statistikken for den eksamen hvor jeg var 'udeblevet' - prøv lige at tjek dem ud - har aldrig set så vilde eksamensstats:
1.hold:
Elever: 92
Udeblevne: 35 (38%)
Opmødte: 57 (62%)
Bestået: 14 (25% af opmødte - 15% af total)
Dumpet: 43 (75% af opmødte - ialt 85%)

2.hold:
Elever: 91
Udeblevne: 53 (58%)
Opmødte: 38 (42%)
Bestået: 7 (18% af opmødte - 8% af total)
Dumpet: 31 (82% af opmødte - ialt 92%)

Begynder at tro at det nok ville have været fløjtende ligemeget om jeg rent faktisk var dukket op den rigtige dato!!!

Til gengæld skaffede min om-eksamen mig et 5-tal (ud af 10) - hvilket efter spanske forhold lige akkurat er nok til at bestå (tror måske hun syntes godt om mine blå øjne eller noget?!?) ;-)

Så nu er jeg endt op med at have fået 15 point ud af 30 for dette semester (havde jeg bestået alle fag jeg har haft hernede var det dog kun blevet til 27 fordi jeg manglede et fag fra starten - og så minus 6 point for den missede eksamen) - men det er da stadig ok for et semester på ens 2.fremmedsprog!

Så nu har jeg lige mikset mig den største Piña Colada i kan forestille jer - og så skal det ellers fejres med at se en film... Har lige lånt The Recruit af en fra kollegiet. Den har jeg ikke set før, men håber på det bedste... :-D

Takker for interessen. Valgte lige at spamme denne tråd, da den jo alligevel er blevet forældet... :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#173 MadMartigan 22 år siden

Det er ikke godt McPeter, men Keep up The Spirit du skal sgu nok klare den, ellers har du jo os :-)

Vi krydser fingere for dig...
I'm your huckleberry...
Gravatar

#174 filmz-Wacker 22 år siden

De er skøre i hovedet de spaniere :-)
Don't you know who I am? I'm Juggernaut, bitch!!

http://www.samarit.dk
Gravatar

#175 Kalle Ferm 22 år siden

Surt show!
Opinions are like assholes - everybody has one. - Dirty Harry.
Gravatar

#176 davenport 22 år siden

Det er jo tit, at eksamen er uretfærdigt.
Jeg gik fra folkeskolen med 13 i mundtlig dansk til et bragende 03 på HF. Fordi jeg var oppe i en fucking salme.
Jeg havde fået 13 hvis det havde været en novelle.

Så kommer du snart hjem til DK eller hvad?

Skål i Piña Colada ;)

_
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#177 DarkLight 22 år siden

#176 - davenport:
Det siger mere om folkeskolen end det gør om dig :D
This weekend will be filled with staring out of windows while holding a glass of scotch.
Gravatar

#178 davenport 22 år siden

Hov hov.. ;)

Ja det var en rude awakening... Men skål alligevel :D
Min fars fætter, har bare mødt John Williams! Æh, Bæh!!
Gravatar

#179 McPeter 22 år siden

#176 - Ja, jeg kommer hjem på tirsdag d.17 - glæder mig utroligt meget, men nu skal jeg lige ha en weekends 'hurra-vi-er-færdige-med-eksamen' fester med! ;-D
Mit film site: http://www.filmtips.dk/

Skriv ny kommentar: