Hellraiser II har en ret interessant fortolkning af det.
Insidious viser et dødsrige, der kaldes "the further". Det kan nærmest beskrives som en slags limbo, men også udlægges som helvedet, hvis man vil. Den viser i hvert fald fangede sjæle og et dæmonisk væsen.
Slutningen af Lucio Fulcis The Beyond kan også ses som en fortolkning af helvedet.
What Dreams May Come viser en mands rejse gennem dødsriget, inkl. helvedet, for at lede efter sin kone, der har begået selvmord. Den er oplagt at bruge.
Den japanske Jigoku (1960) har en ret fascinerende beskrivelse af helvedet (titlen betyder simpelthen "helvede"). Den er udgivet på dvd af Criterion.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
#11 Nicki52 13 år siden
#12 Thomsen 13 år siden
Hellraiser II har en ret interessant fortolkning af det.
Insidious viser et dødsrige, der kaldes "the further". Det kan nærmest beskrives som en slags limbo, men også udlægges som helvedet, hvis man vil. Den viser i hvert fald fangede sjæle og et dæmonisk væsen.
Slutningen af Lucio Fulcis The Beyond kan også ses som en fortolkning af helvedet.
What Dreams May Come viser en mands rejse gennem dødsriget, inkl. helvedet, for at lede efter sin kone, der har begået selvmord. Den er oplagt at bruge.
Den japanske Jigoku (1960) har en ret fascinerende beskrivelse af helvedet (titlen betyder simpelthen "helvede"). Den er udgivet på dvd af Criterion.
#13 Collateral 13 år siden
#14 Nicki52 13 år siden
Så vidt jeg ved, har den ikke har premiere endnu.
#15 Highland Park 13 år siden
#16 Collateral 13 år siden
Præcis!
#17 Antlion 13 år siden
#18 Nicki52 13 år siden
Vi taler om to forskellige ting. Da du sagde Little Nicky, troede jeg du talte ned til mig. Den er underholdende.
#19 evermind 13 år siden
#20 Center 13 år siden