Den liste der henvises til i #2, har i diskuteret den i et andet forum, så vil jeg nemlig gerne have et link, hvis en kan finde tilbage dertil.
Jeg fatter nemlig slet ikke 2/3 af de film der er derpå. Hvor er Se7ven, Jurrasic Park og Titanic feks. I min bog, burde sådanne film, altså være på en Top 1000 liste...???
#51 Jeg tror ikke listen er diskuteret særligt meget. Listen er skabt udfra 1825 instruktører og kritikeres lister, udfra 900 polls og meget mere. En film kan kun komme på, når den har overstået en periode på 10 år, så al hype er "skrællet af" og det kan afgøres om en film "stands the test of time".
Om Se7en, Jurassic Park og Titanic burde være med på listen? Tja, ikke udfra deres kriterier og hvis man ser, hvilke film, som ellers er på listen, så er det ikke så ringe at ligge udenfor top-1000.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
"If you figure a way to live without serving a master, any master, then let the rest of us know, will you? For you'd be the first person in the history of the world."
Lad mig tilføje Jues Dassins 'Du rififi chez lez hommes', der virkelig er et studie i effektiv fortælleteknik. Særligt kup-scenen er så virtuost og (vel særligt for sin tid) orginalt skryet sammen, at det dårligt nok kan begribes.
Pvt. Witt: "You ever get lonely, sergent?" Sgt. Welsh: "Only around people"
Fordi filmen er vedkommende, rørende og tankevækkende. Det er en film der på fornemt vis viser, at vi mennesker godt kan ændre os, og at det er aldrig forsent at bede om tilgivelse og starte på en frisk. Det er selvfølgelig ikke den eneste film i verden der udtrykker disse ting, men det er i hvert fald den film jeg fik det største emotionelle indtryk af :).
#51 MadMartigan 16 år siden
Den liste der henvises til i #2, har i diskuteret den i et andet forum, så vil jeg nemlig gerne have et link, hvis en kan finde tilbage dertil.
Jeg fatter nemlig slet ikke 2/3 af de film der er derpå. Hvor er Se7ven, Jurrasic Park og Titanic feks. I min bog, burde sådanne film, altså være på en Top 1000 liste...???
#52 filmz-Bruce 16 år siden
Om Se7en, Jurassic Park og Titanic burde være med på listen? Tja, ikke udfra deres kriterier og hvis man ser, hvilke film, som ellers er på listen, så er det ikke så ringe at ligge udenfor top-1000.
#53 Batsy 16 år siden
#54 fazz 16 år siden
#55 Skeloboy 16 år siden
#56 RasmusFL 16 år siden
#57 filmz-Is 16 år siden
#58 BN 16 år siden
Den "vigtigste"? Kan du sige lidt om hvorfor?
Jeg er selv meget begejstret for filmen:
http://filmens-verden.blogspot.com/2009/03/anmelde...
#59 filmz-Is 16 år siden
Fordi filmen er vedkommende, rørende og tankevækkende. Det er en film der på fornemt vis viser, at vi mennesker godt kan ændre os, og at det er aldrig forsent at bede om tilgivelse og starte på en frisk. Det er selvfølgelig ikke den eneste film i verden der udtrykker disse ting, men det er i hvert fald den film jeg fik det største emotionelle indtryk af :).
#60 filmzkim 16 år siden
Didn't feel i needed spoilertags for that.