Biljagten i "French Connection" bliver for det meste anset som den bedste nogensinde. Filmens instruktør William Friedkin har to gange forsøgt at matche den. I hvilke to film?
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Den ene bliver et gæt da heg ikke har set den - "Jade" (scenen i det kinesiske optog - mener det var chainatown)
Den anden er jeg mere usikker på - "To Live and Die in L.a.". Jeg har ikke set den, men er blevet belært på at den er Friedkin essential i en tråd herinde et sted.
Det er helt rigtigt. "To Live and Die in L.A." er IMO udmærket og bestemt værd at se, men jeg synes nu ikke den er i klasse med f.eks. "French Connection".
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Hvilken Mike Nichols film tror i Pauline Kael sagde følgende om?:"A grimly purposeful satire about depersonalization and how we use each other sexually as objects, and, in Mike Nichols' cold, slick style, it is like a neon sign that spells out the soullessness of neon."
#201 Spanner 18 år siden
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
#202 Benway 18 år siden
#203 chuck 18 år siden
#204 Benway 18 år siden
Biljagten i "French Connection" bliver for det meste anset som den bedste nogensinde. Filmens instruktør William Friedkin har to gange forsøgt at matche den. I hvilke to film?
#205 jessup 18 år siden
Den anden er jeg mere usikker på - "To Live and Die in L.a.". Jeg har ikke set den, men er blevet belært på at den er Friedkin essential i en tråd herinde et sted.
#206 Benway 18 år siden
#207 chuck 18 år siden
#208 Benway 18 år siden
#209 jessup 18 år siden
#210 chuck 18 år siden