Gravatar

#91 Steffan Rasmussen 18 år siden

Mener det var The Usual Suspects der vandt, men hvem der har skrevet manus, er en hel anden sag.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#92 jessup 18 år siden

Hvis det er Usual suspects er det Christopher Mcuarrie (ikke helt rigtigt stavet) - manden bag mesterværket Way of the Gun.
This is just until June
Gravatar

#93 BN 18 år siden

#88 + #89:

hehe, spørgsmålet lød: "Hvem vandt en Oscar for Bedste originale (written directly for the screen) manuskript i 1996?"

... hvorpå I foreslår, at den person der vandt for at skrevet bedste originale manuskript var selve Braveheart alias William Wallace!

;-D
http://www.amazon.com/First-Album-Beautiful-Night/dp/B00D3RUKFM/
Gravatar

#94 Spanner 18 år siden

Jeg misforstod i #86 og skrev hvilken film jeg troede det måske kunne være.

bn rettede mig i #87

Forfatteren til Braveheart hedder Wallace til efternavn. Jeg kan bare ikke komme på hvad han hedder til fornavn, men jeg mener det er noget, der starter med "R" og jeg gættede på Richard.

Jeg ved den var nomineret, men jeg er ret sikker på at #92 har ret i sit gæt

"You fuhl no man can kil me die no ay not man" - Erlingur666
"Do not talk to me about pork when we have a crisis on my hands!!" - Producerem
Gravatar

#95 chuck 18 år siden

Christopher McQuarrie er rigtigt! Jessup du fortsætter.

Randall Wallace er en hat! We Were Soldiers er 2002s dårligste film. Dog lavede han et mesterværk i 2001 med Pearl Harbor, hehe.
How far does a girl have to go to untangle her tingle? Deep Throat (1972)
Gravatar

#96 jessup 18 år siden

Måske en kende svær - but here it goes. Harold Pinter (manus), Joseph Losey (Instruktør) og Dirk Bogarde (skuespiller)har arbedet sammen på 2 film i de nævnte professioner - hvilke to?
This is just until June
Gravatar

#97 chuck 18 år siden

The Servant har jeg engang lånt af dig, så det må være den ene. Jeg er blank på den anden.
Gravatar

#98 jessup 18 år siden

#97 godt husket - den anden er fra 1967 og har også Michael York på rollelisten.
This is just until June
Gravatar

#99 chuck 18 år siden

Pas!
Gravatar

#100 jessup 18 år siden

Losey vandt Jurien specialpris i Cannes for filmen så det var ikke ulykkeligt da han tilfældigvis ikke vandt The golden Globe for filmens nominering i Best English-Language Foreign Film - jeg ved ikke om du forstår sådan en lille én (hint-hint).
This is just until June

Skriv ny kommentar: