Gravatar

#11 Benway 17 år siden

#10 Helt enig. :)
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#12 rubkick 17 år siden

Mange franske nybølgefilm er også meget løst struktureret, især hos Godard.
Gravatar

#13 Benway 17 år siden

Nogle af Antonionis film har også meget lidt decideret handling. Særligt "L'eclisse" har næsten ingen, men der er nu alligevel en vis struktur i fortællingen.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
Gravatar

#14 rubkick 17 år siden

Godt eksempel - L'Eclisse er en af mine favoritfilm. Hvis man med struktur forstår det allermest simple, nemlig begyndelse, midte og slutning, kan man i hvert fald sige, at L'Eclisse gør noget uventet ved slutningen! Men en slutning er det dog. Kanonfilm!

Men de fleste af Antonionis film er løst struktureret. Ved Passenger er det også meget markant, synes jeg. L'Avventura er utraditionel i den måde, den nægter at forfølge det plot, den selv lægger til skue. Men bagved L'Avventura ligger alligevel en bevisthed om, hvordan strukturen burde være, hvis filmen var almindelig.
Gravatar

#15 Benway 17 år siden

#14 Jeg synes også den er helt fantastisk, og slutning er muligvis det mest geniale Antonioni nogensinde har lavet. :)
Gravatar

#16 JannikAnd 17 år siden

Tarkovskijs "Spejlet" kunne nævnes.
Gravatar

#17 dolphinfriendly 17 år siden

Resnais "Sidste år i Marienbad" er umiddelbart det bedste eksempel, jeg kan komme på. Ellers tjek Jordorowsky ud, særligt hans "The Holy Mountain" er ret fucked mht struktur.

Gravatar

#18 filmz-Le Samouraï 17 år siden

#16 - Tarkovskijs film er i det hele taget et godt bud.
Sidst set: The Black Pit of Dr. M 4/5 | SW: Ep. III 2/5 | Elephant 5/5 | Black Sunday (1960) 4/5
Gravatar

#19 filmz-Narniabæver 17 år siden

"Evigheden og en Dag" fra Grækenland 1998.

"Tuvalu" fra Bulgarien 1999.
Chip: Rescue Rangers, away!

Skriv ny kommentar: