Gravatar

#11 Michael Andersen 22 år siden

:)

Det var også den diskussion vassago hentydede til.
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#12 filmz-Daniel_Logan 22 år siden

#11 Regnede jeg også med.. ;)
----------
I am like a wild horse, and you can't tame me..
Gravatar

#13 filmz-Crystalstar1200 22 år siden

Hey Michael Andersen - du som filmmusik mand, hvad syntes du om mine forslag ??? - se post #4 ???
---------------------------------------

*** Den Som Elsker Meget - Udretter Meget ! ***
Gravatar

#14 Michael Andersen 22 år siden

"Once Upon a Time In America" er da helt sikkert et fremragende score som vil passe godt sammen "Once Upon A Time In The West".

"The Postman". Er det James Newton Howards?

Jeg kender faktisk ikke rigtig noget til Francis Lai.

Ang. Michel Legrand. Kan helt klart anbefale hans "Summer Of '42".

Af samme kaliber vil jeg så anbefale "Papillon" - som jo er skrevet af selveste Gud - eller Jerry Goldsmith som nogle også kalder ham :)
Smile, you son of a bitch!
Gravatar

#15 filmz-Crystalstar1200 22 år siden

Det var den italienske film Il Postino og jeg huskede galt
(http://www.imdb.com/title/tt0110877/fullcredits) - sorry !

"Summer of 42" er jeg enig i er noget af det smukkeste, hvis man kan lide det, kan man sikket også lide Nino Rotas "Romeo and Juliet" fra nogenlunde samme tid ;)

Francis Lai er ikke en af mine favoritter men temaet fra bl.a. "A Man and A Woman" er nu ganske godt :)

Jeg sad faktisk og tænkte på Jerry Goldsmith som virkerlig også er en af mine favoritter. Han har virkelig fået mig til at gyse m.m. men også fået mig til at svømme hen med ørebøfferne på ud på de små timer når jeg har siddet og arbejdet :)

Der er jo også Maurice Jarre's scores for diverse David Lean film nu vi snakker om smukke og flotte scores.

Gravatar

#16 filmz-vassago 22 år siden

Ahh, Jarre er god, men synes også at Thomas Newman er genial - han klaver stykker er utrolig smukke. Hans familie har i den grad musikalsk talent :)

Men Elfman kan nu også levere smuk musik - og ikke kun mystiske (men stadig interessante og gode) Burton scores :)
"For me, the cinema is not a slice of life, but a piece of cake" - A. Hitchcock
Gravatar

#17 filmz-Crystalstar1200 22 år siden

# 16 - jeg er vild med hans musik til "The Player", "Meet Joe Black" og sel'fø'li "The Shawshank Redemption"

Ja det må være nogle stærke gener, han er, til de af jer der ikke ved det, søn af Alfred Newman - nevø til Lionel Newman and Emil Newman og også i familie med Randy Newman, bror til David Newman og Maria Newman ... fik jeg dem alle med ... nej jeg manglede lige Joey Newman som sørme også er komponist :)

Elfman Rules - som er i familie med Jenna : "Cut Cut Cut that's enough !" ;)

Skriv ny kommentar: