Sådan Seedorf, lad det være den første sejr af mange. Det var ikke alt sammen kønt, ikke mærkeligt taget banen i betragtning, men i det mindste var der lidt mere ide i spilkonceptet end hidtil.
I weekenden, så jeg det dårligste hattrick ever (Eto'o) og her til aften, så jeg så den dårligste straffesparkskonkurrence ever. Professionelle, er vist et ord, man skal bruge forsigtigt af og til.
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Det må da kun være Mourinho, der ikke kan se et lys i Juan Mata. Den såvidt, jeg erindrer, bedste spiller i de to seneste sæsoner. Hvorvidt han er, hvad Man U står og mangler, det kan jeg også betvivle. Han er en spiller, der ville kunne forstærke ethvert hold, men han passer ikke ind i Man U's filosofi (Måske den ændrer sig nu under Moyes).
“Of course, it’s a friendly call. Listen, if it wasn’t friendly, you probably wouldn’t have even got it.”
Hold da op, hvor er ham Wenger da godt nok ulideligt pylrende at høre på.. "Buh huh, United køber en dyr spiller i januar, og Chelsea sælger ham først EFTER de har mødt United, buh huh.. Men vi er ikke tætte på nogen..."
Han kunne lige så godt sige "Ville gerne have haft Mata, men vi har ikke råd, og nu er jeg pisse pigefornærmet"..
Jeg har intet problem med ikke at have ret. Det er kun, hvis nogen påpeger det, jeg bliver stædig!
Prisen på Mata er også i følge rygterne alt for høj. Det ville være uansvarligt indkøbspolitik fra såvidt Arsenal som Liverpool, hvis de bød det samme. Vi må desværre sande, at nutidens fodbold er en tid, hvor man køber sig til succes eller i hvert fald forsøger på det.
Jeg kan godt forstå, at Wenger er frustreret og jeg tror, Rodgers er lige så frustreret, hvis ham Salah gutten fra Basel vælger Chelsea frem for Liverpool. Men det vidner nu engang bare om at: Har man penge, kan man få og har man ikke, må man i stedet kæmpe benhårdt og give de unge forsøget.
Mourinho har alle dage haft sin tunge begravet dybt oppe i røven på Ferguson og det kommer så Moyes til gode i dette tilfælde. Wenger har derimod ingen allierede. Så mit råd er: Kom i gang med at slikke røv Arsene og så ellers håb, at der er nok i klubkassen.
Personligt håber jeg, at Liverpool glipper ham Salah. Dels skulle han være antisemitisk - Han nægtede at give hånd til spillerne fra israelske Maccabi Tel Aviv. Det vidner om en person, der ikke kan adskille politik og sport og sådan en, gider jeg ikke se på og det tror jeg de færreste sportsinteresserede gider.
Derudover er der også bedre alternativer.
Af alternativer til kanten, håber jeg på: Yarmolenko eller Shaqiri. Jeg tror dog ikke på, at nogen af de to, kommer i dette Januar-vindue. Men de har det som Salah mangler: Masser af fysik og teknik. Salah løber vist mest af alt bare hurtigt - Det kan Sterling jo allerede.
Kritikken fra Wenger angående januar-transfervinduet er jo den samme han har haft i årevis(hvilket er grunden til at journalisterne spurgte ind til det), så det er der ikke noget nyt i. Jeg kan sagtens følge logikken, men jeg har nu aldrig været helt enig med ham i kritikken.
Angående Mata til United, så står jeg fuldstændigt uforstående overfor at Mourinho vil sælge ham til United midt i sæsonen. Det virker godt nok ikke logisk.
Jeg synes at Mata er en fantastisk spiller, og hvis det ikke var fordi at Arsenal i forvejen har for mange spillere, hvis foretrukne position er central-offensivmidt, så havde jeg ikke noget imod at se ham i Arsenal. Men han er ikke det vi har brug for i øjeblikket.
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
Omend han måske fremstår som en, der klynker, så synes jeg faktisk, Wenger har lidt fat på en problematik ved transferreglerne her. Et er, at man i så tætpakket program, ikke kan andet end at lægge det ene transfervindue midt i et tæt kampprogram, men noget andet er den politik omkring transfers. At udlejede spillere, ikke må spille mod dem, de er lejet fra, finder jeg fx problematisk. Det er sådanne regler, som en "person" som Mourinho kan og også lukrerer på nu, bedst skildret i, at Chel$ki lejede Lukaku til Everton med hensigt på, at han kunne tage point fra Chel$kis konkurrenter. Det synes jeg er problematisk og på den baggrund, kan jeg godt følge Wenger lidt. Det samme, kan meget vel ende med at gøre sig gældende for Salah, hvis de henter ham - Kan ikke se, han skulle kunne slå igennem på det hold.
Uha, den er svær med Mata... Tidligere i sæsonen var jeg nærmest parat til at korsfæste Mourinho ovenpå hans ekskludering af den vidunderlige spanier. Det har været et privilegium at se troldmanden brillere for klubben de sidste par år.
Men som Jamie Carragher egentlig også fastslog på SkySports forleden, så har Mourinhos metodik vist sig at være (i mangel på et bedre begreb) korrekt. Succesfuld. De klarer sig virkelig godt uden ham; han har ikke bidraget med meget, når han endelig har spillet (hvilket selvfølgelig også har noget at gøre med en eventuelt skrantende selvtillid og uvante positioner på banen, men hans pludselige "moments of magic" har været savnet); mange af de andre spillere har tydeligvis blomstret i hans fravær (særligt Oscar, som jeg endda synes har været Chelseas klart bedste spiller denne sæson, endda mere værdifuld end Hazard), og nu hvor Chelsea ikke længere skal spille mod United i denne sæson (og hvis de støder på hinanden i CL, vil Mata ikke kunne deltage alligevel), er der også gemt en mindre, strategisk genistreg i beslutningen om at give ham til United, når nu de stadig skal møde et par af Chelseas største konkurrenter. Og det er mange penge.
Men hvorom alting er: Jeg så alligevel helst (ABSOLUT), at han blev i klubben, og hvis Rooney ikke indgår i handlen (og det ser det ikke ud til, at han kommer til), så synes jeg, det giver endnu mindre mening. Han er en af ligaens bedste spillere, og han er stadig ung.
#7721 Slettet Bruger [3915156540] 11 år siden
#7722 HonoDelLoce 11 år siden
Denne gang om kommentatorer, der ikke gør sit arbejde! :)
Som altid - læs, kommenter og del gerne! :)
#7723 Driver 11 år siden
#7724 Driver 11 år siden
#7725 HonoDelLoce 11 år siden
Han kunne lige så godt sige "Ville gerne have haft Mata, men vi har ikke råd, og nu er jeg pisse pigefornærmet"..
#7726 Driver 11 år siden
Jeg kan godt forstå, at Wenger er frustreret og jeg tror, Rodgers er lige så frustreret, hvis ham Salah gutten fra Basel vælger Chelsea frem for Liverpool. Men det vidner nu engang bare om at: Har man penge, kan man få og har man ikke, må man i stedet kæmpe benhårdt og give de unge forsøget.
Mourinho har alle dage haft sin tunge begravet dybt oppe i røven på Ferguson og det kommer så Moyes til gode i dette tilfælde. Wenger har derimod ingen allierede. Så mit råd er: Kom i gang med at slikke røv Arsene og så ellers håb, at der er nok i klubkassen.
#7727 Driver 11 år siden
Derudover er der også bedre alternativer.
Af alternativer til kanten, håber jeg på: Yarmolenko eller Shaqiri. Jeg tror dog ikke på, at nogen af de to, kommer i dette Januar-vindue. Men de har det som Salah mangler: Masser af fysik og teknik. Salah løber vist mest af alt bare hurtigt - Det kan Sterling jo allerede.
#7728 Kruse 11 år siden
Angående Mata til United, så står jeg fuldstændigt uforstående overfor at Mourinho vil sælge ham til United midt i sæsonen. Det virker godt nok ikke logisk.
Jeg synes at Mata er en fantastisk spiller, og hvis det ikke var fordi at Arsenal i forvejen har for mange spillere, hvis foretrukne position er central-offensivmidt, så havde jeg ikke noget imod at se ham i Arsenal. Men han er ikke det vi har brug for i øjeblikket.
#7729 Driver 11 år siden
At udlejede spillere, ikke må spille mod dem, de er lejet fra, finder jeg fx problematisk.
Det er sådanne regler, som en "person" som Mourinho kan og også lukrerer på nu, bedst skildret i, at Chel$ki lejede Lukaku til Everton med hensigt på, at han kunne tage point fra Chel$kis konkurrenter. Det synes jeg er problematisk og på den baggrund, kan jeg godt følge Wenger lidt. Det samme, kan meget vel ende med at gøre sig gældende for Salah, hvis de henter ham - Kan ikke se, han skulle kunne slå igennem på det hold.
#7730 The Insider 11 år siden
Men som Jamie Carragher egentlig også fastslog på SkySports forleden, så har Mourinhos metodik vist sig at være (i mangel på et bedre begreb) korrekt. Succesfuld. De klarer sig virkelig godt uden ham; han har ikke bidraget med meget, når han endelig har spillet (hvilket selvfølgelig også har noget at gøre med en eventuelt skrantende selvtillid og uvante positioner på banen, men hans pludselige "moments of magic" har været savnet); mange af de andre spillere har tydeligvis blomstret i hans fravær (særligt Oscar, som jeg endda synes har været Chelseas klart bedste spiller denne sæson, endda mere værdifuld end Hazard), og nu hvor Chelsea ikke længere skal spille mod United i denne sæson (og hvis de støder på hinanden i CL, vil Mata ikke kunne deltage alligevel), er der også gemt en mindre, strategisk genistreg i beslutningen om at give ham til United, når nu de stadig skal møde et par af Chelseas største konkurrenter. Og det er mange penge.
Men hvorom alting er: Jeg så alligevel helst (ABSOLUT), at han blev i klubben, og hvis Rooney ikke indgår i handlen (og det ser det ikke ud til, at han kommer til), så synes jeg, det giver endnu mindre mening. Han er en af ligaens bedste spillere, og han er stadig ung.