#10: I "Avatar" var dog mere atmosfærisk, og det samme med "Tron: Legacy", begge to gode eksempler på vellykket brug af 3D i mine øjne. Ikke noget der er uundværligt, men det gav da lidt ekstra rent visuelt.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Spruce Goose! De fleste ved ikke, hvad det betyder, men formentlig kan Martin Scorsese fans kende ordene fra The Aviator. Bag betegnelse gemte sig et monster i træ, verdens største fly i træ med et enormt vingefang, som endog kom ud og på en flyvetur og holdt sig i luften i 1 mile.
Hvad fanden har det at gøre med en 3D tråd? Tja ikke andet, end at en af de største 3D modstandere af navn og gavn, forbereder sig på at gøre plads i det bagerste for en penetrering, som formentlig vil give Michael Andersen en hard-on af dimensioner, som vil kunne være oplæg til en ny bibel film. Spruce Goose var det første som faldt mig ind!
Ja, nu har jeg efterhånden set og analyseret til mindste detalje, Robert Zemeckis "A Christmas Carol" og hvad jeg ser, er meget tæt på alt, jeg havde forsvoret, at 3D IKKE var og ikke ville kunne blive!
Hvad så? Er dette en synders dåb i Genezareth sø? I guder, lade mig ikke fremstå som en patetisk omvendt!!! Nej, jeg er rettere tvivler, som har fået leveret ÉT bevis på, at mine fordomme KAN ... stå for skud.
Avatar, Resident Evil og bl.a. bla. bla., har sgu ikke sagt mig en skid. Middelmådigt filmmageri, tilsat diverse doping sprøjter. Som at juble over en Bent Haller bog overfor James Joyces Ulysses, fordi førstnævnte har billeder. Men for 3. gang vedbliver jeg at blive forført og betaget, endog mere end før, af den 3D billedside, som Robert Zemeckis har konstrueret, som jeg finder længder bedre i alle cinematografiske henseender end, hvad jeg hidtil har stiftet bekendtskab med, hvad 3D angår.
Puha, det er sgu svært at vende røven til og mærke masserne tage tilløb, men jeg kan sgu ikke benægte, hvad det er jeg oplever. Samtidig er det også en erkendelse af, at kvalitetsforskellen indenfor 3D er ENORM og man skal passe på at lade sig betage af dybdevirkning alene.
Jeg kan, som indædt 3D modstander, som HADER at have de skide briller på, kun erklære, at A Christmas Carol i 3D har givet mig en anderledes og åndeløs filmoplevelse, som tager mig med bukserne nede. Jeg er virkelig villig til at lade mig omvende, hvis der findes instruktører, som har evnerne til at udnytte potentialet ligeså kompromisløst omkring den visuelle kvalitet, som her. Det er komplet bjergtagende. Jeg vil ønske, at Ridley Scott kan fremtrylle sit kommende sci-fi kapitel ligeså overbevisende.
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
#4 jeg har bare aldrig hørt den blive nævnt som Jaws 3-D før, og det kunne ses i filmen at det var lavet tiul at poppe ud i fjæset på en, men effekterne er crap med løg på.
The earth is not a cold dead place, this is not a cold dead place.
Nå, så er jeg alligevel ikke den eneste. Jeg gad heller ikke se den i 3D, som for mig er en ligegyldig gimmick.
Jeg tror du er langt fra den eneste, 3D er den mest latterlige og ligegyldige effect nogensinde, men der findes desværre mange der har et behov for at få smidt det hele ud i hovedet for at kunne nyde filmen ligepludselig, jeg personligt får både kvalme og ondt i hovedet, men hvis man vil se filmene i biografen er man nu tvunget til at se dem sådan. En anden ting er at efter 3D´s ankomst er det nu næsten umuligt at se nogen animations film på andet sprog ind dansk, fuck 3D i sådan en grad.
I never Apologize, i´m sorry but that´s just the way i am.
Jeg er virkelig villig til at lade mig omvende, hvis der findes instruktører, som har evnerne til at udnytte potentialet ligeså kompromisløst omkring den visuelle kvalitet, som her. Det er komplet bjergtagende. Jeg vil ønske, at Ridley Scott kan fremtrylle sit kommende sci-fi kapitel ligeså overbevisende.
Snart kommer Spielbergs Tintin, der forhåbentlig har den samme visuelle kvalitet, som det er tilfældet på de fleste af Spielbergs andre film. Derudover så kommer Scorseses Hugo Cabret snart, hvis fotograf Robert Richardson i mine øjne er helt i toppen af ligaen. Desuden er Zemeckis også i gang med at lave Yellow Submarine, som ligesom de andre nævnte film (og Avatar og A Christmas Carol) også er blevet skudt i 3D. Jeg vil bestemt mene, der er håb for 3D, selvom jeg som udgangspunkt heller ikke er vildt begejstret - jeg er dog heller ikke negativ.
#11 Collateral 13 år siden
#12 BN 13 år siden
Det tror jeg gerne, men som du selv siger:
;-)
#13 Skeloboy 13 år siden
#14 Collateral 13 år siden
#15 Bruce 13 år siden
Hvad fanden har det at gøre med en 3D tråd? Tja ikke andet, end at en af de største 3D modstandere af navn og gavn, forbereder sig på at gøre plads i det bagerste for en penetrering, som formentlig vil give Michael Andersen en hard-on af dimensioner, som vil kunne være oplæg til en ny bibel film. Spruce Goose var det første som faldt mig ind!
Ja, nu har jeg efterhånden set og analyseret til mindste detalje, Robert Zemeckis "A Christmas Carol" og hvad jeg ser, er meget tæt på alt, jeg havde forsvoret, at 3D IKKE var og ikke ville kunne blive!
Hvad så? Er dette en synders dåb i Genezareth sø? I guder, lade mig ikke fremstå som en patetisk omvendt!!! Nej, jeg er rettere tvivler, som har fået leveret ÉT bevis på, at mine fordomme KAN ... stå for skud.
Avatar, Resident Evil og bl.a. bla. bla., har sgu ikke sagt mig en skid. Middelmådigt filmmageri, tilsat diverse doping sprøjter. Som at juble over en Bent Haller bog overfor James Joyces Ulysses, fordi førstnævnte har billeder. Men for 3. gang vedbliver jeg at blive forført og betaget, endog mere end før, af den 3D billedside, som Robert Zemeckis har konstrueret, som jeg finder længder bedre i alle cinematografiske henseender end, hvad jeg hidtil har stiftet bekendtskab med, hvad 3D angår.
Puha, det er sgu svært at vende røven til og mærke masserne tage tilløb, men jeg kan sgu ikke benægte, hvad det er jeg oplever. Samtidig er det også en erkendelse af, at kvalitetsforskellen indenfor 3D er ENORM og man skal passe på at lade sig betage af dybdevirkning alene.
Jeg kan, som indædt 3D modstander, som HADER at have de skide briller på, kun erklære, at A Christmas Carol i 3D har givet mig en anderledes og åndeløs filmoplevelse, som tager mig med bukserne nede. Jeg er virkelig villig til at lade mig omvende, hvis der findes instruktører, som har evnerne til at udnytte potentialet ligeså kompromisløst omkring den visuelle kvalitet, som her. Det er komplet bjergtagende. Jeg vil ønske, at Ridley Scott kan fremtrylle sit kommende sci-fi kapitel ligeså overbevisende.
#16 Michael Andersen 13 år siden
#17 MOVIE1000 13 år siden
#18 Djibyman 13 år siden
Jeg tror du er langt fra den eneste, 3D er den mest latterlige og ligegyldige effect nogensinde, men der findes desværre mange der har et behov for at få smidt det hele ud i hovedet for at kunne nyde filmen ligepludselig, jeg personligt får både kvalme og ondt i hovedet, men hvis man vil se filmene i biografen er man nu tvunget til at se dem sådan.
En anden ting er at efter 3D´s ankomst er det nu næsten umuligt at se nogen animations film på andet sprog ind dansk, fuck 3D i sådan en grad.
#19 MMB 13 år siden
Snart kommer Spielbergs Tintin, der forhåbentlig har den samme visuelle kvalitet, som det er tilfældet på de fleste af Spielbergs andre film.
Derudover så kommer Scorseses Hugo Cabret snart, hvis fotograf Robert Richardson i mine øjne er helt i toppen af ligaen. Desuden er Zemeckis også i gang med at lave Yellow Submarine, som ligesom de andre nævnte film (og Avatar og A Christmas Carol) også er blevet skudt i 3D.
Jeg vil bestemt mene, der er håb for 3D, selvom jeg som udgangspunkt heller ikke er vildt begejstret - jeg er dog heller ikke negativ.
#20 Bruce 13 år siden
http://www.hollywoodreporter.com/heat-vision/disne...
Forskellen på 3D kvalitet er ihvertfald enorm.