Patriarch leder efter film hvor verden bliver vendt op og ned, som jeg forstår det, er det film, hvor der sker en eller anden "vild" begivenhed, der forandrer den verden, filmen foregår i - det mener jeg bestemt ikke at de to film falder ind under.
Der er jo ikke noget i de to film, der forandrer sig væsentligt, bortset for nogle enkelte personer, men de omgivelser som historierne foregår i, bliver jo ikke forandret.
Sakset fra en bruger på imdb, der beskriver den meget godt:
..Dark, twisted and challenging (with liberal doses of very black humour: Mister Kyrke-Smith the mortician is hysterical) this is more "Rosemary's Baby" meets "Jacob's Ladder" than Jason-style slasher crap. It is something of a conundrum, but it makes a change for film-makers not to assume that the audience are idiots in need of spoon feeding. Watch closely as there appears to be clues and symbolic references scattered throughout the film - not sure I got all of them, but definitely looking forward to a second viewing. Probably not your standard multiplex fare, but if you like to think about movies and you get a chance, do go see it.."
Men nu jeg kommer i tanke om din anden tråd med dit "problem", er jeg ikke så sikker på at det er noget for dig. Den er meget speciel, med et forvredet univers og personer, og den føles lidt som Lynch på syre.
Tak for jeresbud so far... Kadaan fanger ret godt hvad jeg er efter : "Patriarch leder efter film hvor verden bliver vendt op og ned, som jeg forstår det, er det film, hvor der sker en eller anden "vild" begivenhed, der forandrer den verden, filmen foregår i - det mener jeg bestemt ikke at de to film falder ind under."
Jeg synes den slags verdensomspændende begivenheder og menneskers reaktion er interessant. Det er også det aspect jeg kan lide ved nogle Zombiefilm (selvom jeg ingen interesse har i Zombier generelt). Jeg gætter på det også er derfor jeg holder mere af Signs end de fleste - om forhåbentlig ikke bliver skuffet over The Happening.
Jeg synes Signs er en rigtig fed film; jeg kan godt lide stemningen i den og især dét, at der ikke er en masse action og effekter, men at man bare ser det hele fra familiens synsvinkel. Især scenen i kælderen med lyset slukket er ret intens. Det er lidt á la hvad der kunne være foregået i ét hjem i "War of the Worlds" mens resten af verden panikker :)
"he won the Nobel Prize for inventing the artificial appendix.”
#21 filmz-Kadann 17 år siden
Jeg forstår stadig ikke helt hvad du mener. :)
Patriarch leder efter film hvor verden bliver vendt op og ned, som jeg forstår det, er det film, hvor der sker en eller anden "vild" begivenhed, der forandrer den verden, filmen foregår i - det mener jeg bestemt ikke at de to film falder ind under.
Der er jo ikke noget i de to film, der forandrer sig væsentligt, bortset for nogle enkelte personer, men de omgivelser som historierne foregår i, bliver jo ikke forandret.
#22 wimmie 17 år siden
#23 duuk74 17 år siden
http://www.imdb.com/title/tt0485376/
Sakset fra en bruger på imdb, der beskriver den meget godt:
..Dark, twisted and challenging (with liberal doses of very black humour: Mister Kyrke-Smith the mortician is hysterical) this is more "Rosemary's Baby" meets "Jacob's Ladder" than Jason-style slasher crap.
It is something of a conundrum, but it makes a change for film-makers not to assume that the audience are idiots in need of spoon feeding. Watch closely as there appears to be clues and symbolic references scattered throughout the film - not sure I got all of them, but definitely looking forward to a second viewing.
Probably not your standard multiplex fare, but if you like to think about movies and you get a chance, do go see it.."
Men nu jeg kommer i tanke om din anden tråd med dit "problem", er jeg ikke så sikker på at det er noget for dig.
Den er meget speciel, med et forvredet univers og personer, og den føles lidt som Lynch på syre.
#24 McPeter 17 år siden
#25 filmz-Kadann 17 år siden
Stadig ikke enig, men lad nu det ligge. :)
#26 Patriarch 17 år siden
Jeg synes den slags verdensomspændende begivenheder og menneskers reaktion er interessant. Det er også det aspect jeg kan lide ved nogle Zombiefilm (selvom jeg ingen interesse har i Zombier generelt). Jeg gætter på det også er derfor jeg holder mere af Signs end de fleste - om forhåbentlig ikke bliver skuffet over The Happening.
#27 wimmie 17 år siden
Det er lidt á la hvad der kunne være foregået i ét hjem i "War of the Worlds" mens resten af verden panikker :)