#3761 Det bliver interessant at se forskellen. "Solaris" på den nuværende Criterion-dvd er allerede afsindig smuk, og den kommer utvivlsomt til at se ekstremt godt ud på blu-ray. Jeg ville dog ønske, at det var "Stalker", der blev blå. Det er min yndlings Tarkovsky, og den mangler endnu at få en rigtig god udgivelse, men Criterion har øjensynligt ikke kunne få rettighederne til den.
Nyheden betyder for øvrigt også, at den gamle udgave af "Solaris" går out-of-print fra i dag af.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
#3762 Jeg har kun set Solaris og der var jeg så ung, at jeg ikke er sikker på, at jeg husker mere, end en mand, som går igennem nogle hængende tråde imellem to døre :) Men jeg glæder mig til at få set noget Tarkovsky, som er "missing" i mit repertoire.
#3763 Jeg ved det er et irritationsmoment hos mange, men idag kan regionsfri afspillere jo nærmest fåes til en 500 mand mere end prisen for en BD afspiller. Selvfølgelig HAR man købt en afspiller og der ikke findes et kit til en sådan, så er det noget skidt. Men det er udgiften til en 3-4 titler ellers og så er man flyvende (hvis man altså har en regionsfri mulig model).
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
#3764 Jeg kunne decideret ikke lide "Solaris" første gang jeg så den, så du er ikke alene. :) Jeg tror faktisk først, det var ved tredje syn, at jeg for alvor blev glad for den. Det hjalp så også gevaldig, at billedkvaliteten var blevet så meget bedre. Første gang jeg så den var på et nedslidt videobånd, og alle farverne havde den samme mugne grønlige tone.
"Here I was born, and there I died. It was only a moment for you; you took no notice."
#3763 Jeg ved det er et irritationsmoment hos mange, men idag kan regionsfri afspillere jo nærmest fåes til en 500 mand mere end prisen for en BD afspiller. Selvfølgelig HAR man købt en afspiller og der ikke findes et kit til en sådan, så er det noget skidt. Men det er udgiften til en 3-4 titler ellers og så er man flyvende (hvis man altså har en regionsfri mulig model).
I know, I know! :)
Men lige nu er der bare ikke penge i budgettet til en ny afspiller, da jeg hellere vil bruge de penge der er, til nye film og BDs. Men ja, når jeg engang får en stabil indkomst, så skal jeg da helt sikkert også have en ny BD-afspiller som kan gøres regionsfri :)
"Dave, this conversation can serve no purpose anymore. Goodbye."
#3767 Meget interessant. Jeg er tvetydig. Nogle billeder, som bilen med nummerpladen, vil jeg mene den nye version har overtaget. Men billedet under foretrækker jeg klart "den gamle" (det skal siges, at dette er udfra et screenshot og disse skal altid tages med forbehold, så jeg udtaler mig kun på baggrund af noget meget subjektivt). Det "gamle" billede ser ud til at have bedre detaljegrad og den nye udgave ser ud til at være boostet kontrastmæssigt, næsten for meget.
"Kuglen" ser dog klart bedre ud i den nye udgave!!!
Det ville være super interessant at lave en "duel" med disse to. Jeg beholder den gamle imens :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
#3761 Bruce 14 år siden
#3762 Benway 14 år siden
Nyheden betyder for øvrigt også, at den gamle udgave af "Solaris" går out-of-print fra i dag af.
#3763 Kruse 14 år siden
#3764 Bruce 14 år siden
#3765 Benway 14 år siden
#3766 Bruce 14 år siden
#3767 Benway 14 år siden
#3768 Kruse 14 år siden
I know, I know! :)
Men lige nu er der bare ikke penge i budgettet til en ny afspiller, da jeg hellere vil bruge de penge der er, til nye film og BDs. Men ja, når jeg engang får en stabil indkomst, så skal jeg da helt sikkert også have en ny BD-afspiller som kan gøres regionsfri :)
#3769 Bruce 14 år siden
"Kuglen" ser dog klart bedre ud i den nye udgave!!!
Det ville være super interessant at lave en "duel" med disse to. Jeg beholder den gamle imens :)
#3770 Bruce 14 år siden