Gravatar

#3811 Bruce 14 år siden

#3810 Ja, men det er Gettysburg ihvertfald ikke :)
Alle har et fradrag, Helle hun har to ... Helle ... havets tournedos
Gravatar

#3812 Steffan Rasmussen 14 år siden

Bruce (3811) skrev:
#3810 Ja, men det er Gettysburg ihvertfald ikke :)

Den har jeg aldrig fået set, men det kan da være man skulle rette op på det.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#3813 Bruce 14 år siden

#3812 Det er en formidabel og i mange henseender historisk korrekt skildring af de mange "slag i slaget", hvor man kommer tæt på flere, fra fodtussen til generalen. Så den i en screening i Grand, da den udkom og med 4½ time var det lidt af en bedrift. Meget sørgeligt, at Gods and General slet ikke ramte i nærheden af det niveau :(
Gravatar

#3814 gi-jones 14 år siden

Bruce: Siden jeg så "A Bridge too Far" på din opfordring har jeg været ret forsigtig med at følge dine krigs-films-råd :-)
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#3815 Steffan Rasmussen 14 år siden

gi-jones (3814) skrev:
Bruce: Siden jeg så "A Bridge too Far" på din opfordring har jeg været ret forsigtig med at følge dine krigs-films-råd :-)

Apropos, så så jeg City of Life and Death i fredags efter Bruces opfordring, og selvom det da er en god film, levede den ikke op til Bruces hype. Han er en lille fanboy.
No matter how old you are, no matter how badass you think you are, if a toddler hands you their ringing toy phone ... You answer it.
Gravatar

#3816 Bruce 14 år siden

Man kan trække en hest til truget... men man kan ikke tvinge den til at drikke.

Dertil skal siges, at jeg også siden har haft et kig på "A Bridge Too Far", som ikke levede op til mine minder, så den "tager jeg på mig". City of Life and Death er i mine øjne stadig en fabelagtig film.
Gravatar

#3817 gi-jones 14 år siden

Hehe :) Jeg vil så sige at Gettysburg har været på min liste et stykke tid, men jeg er umiddelbart mere interesseret i film, der beskæftiger sig med den politiske og samfundsmæssige side af borgerkrigen, fremfor blot specifikke krigshandlinger.
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#3818 Bruce 14 år siden

#3817 Så er der kun én vej og det er Ken Burns fremragende dokumentar serie "The Civil War".
Gravatar

#3819 Bruce 14 år siden

Dette kan meget vel blive den mest interessante titel at se frem til, ihvertfald i restaurerings øjemed.

Navarones Kanoner den 23. juni.

Dette er en af de helt store krigs klassikere. Den har ALDRIG været tilgængelig i en ordentlig version på laserdisc, VHS eller DVD, simpelthen fordi der ikke fandtes elementer i god stand. Jeg så den i 70'erne i 3 Falke eller Kinopalæet og det var en stor oplevelse.

Der skulle eftersigende have foregået en stor restaurering af denne og Sony står bag. Det er blot at krydse fingre og håbe!!!
Gravatar

#3820 Bruce 14 år siden

INGEN som glæder sig til Navarones Kanoner?!?!?!

Kættere!!!

Skriv ny kommentar: