#470 Ja, klasseudgivelser! Men synd at de ryger ud i de dersens Lucas designede Star Wars pap bokse (det ligner det ihvertfald). En kuffert a la DVD udgivelsen, eller i det mindste nogle kraftige bokse, som EE boksene tiL LOTR, det kunne man godt have givet dem.
Wishlist hos Axelmusic: http://www.axelmusic.com/wishlist.php?uid=11140
Alle Bond-filmene skal da erhverves på Blu-ray :-) Det eneste ærgerlige er, at selvom Lowry har gjort et fantastisk stykke arbejde med restaureringen, så har de altid haft problemer med røde og lyserøde farver (tjek lyssværdene og enkelte hudfarver i "Star Wars" og "Indiana Jones" trilogierne), og det samme var gældende for deres dvd-udgivelser af Bond-filmene. Jeg frygter, at problemet blot bliver tydeligere i HD, men 98% af filmene så jo fuldstændig mageløst ud. Glæder mig til at se dem i HD :-)
Jeg må være ærlig at indrømme at jeg ikke rigtigt havde så mange tanker om alt det med HD-lyd osv. Jeg var ganske overbevist om at jeg ikke ville kunne høre forskel på det ene format til det andet. Men for fanden hvor tog jeg fejl!!
Til trods for at jeg kun kører stereo med to ældre Jamo Classic 8, altså et par ældre højttalere, så skal jeg eddersparkme love for at jeg nu er overbevist. Efter at have fået det indstillet hørte jeg lidt musik på den. Fin lyd tænkte jeg, godt køb. Så tænkte jeg at jeg lige ville prøve at se hvordan det i det mindste så ud i displayet når jeg afspillede en BD med TrueHD. Valget faldt på Batman Begins, i med skiven, spole frem til biljagten gennem byen og skrue lidt op. Sad med en lille smil omkring munden, for det lød sgu rigtig godt. Den stod tilfældigvis på "Pure Audio" da jeg i BD'ens menu fik lyden over på TrueHD. Det var lige præcis DER at kæben ramte gulvet. OH MY FREAKING GOD!!!
Jeg sad fuldstændig lammet. Slugte alt med øjne - og nu især ører. Jeg kan ikke mindes at have fået en lignende oplevelse omkring hjemmebioer tidligere. Jeg glæder mig nu ENDNU mere til setuppet bliver udvidet til et 5.1 system med nyere og bedre højttalere!
Jeg er overbevist og følte det nærmest som om himlen åbnede sig. Ej, hvor har mine ører tidligere været forpestet af min Samsung skærms indbyggede højttalere. Det skal for altid være slut nu! Den gode lyd er kommet for at blive!.
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Yessir, jeg havde næsten samme oplevelse da jeg fik PS3 og det var grunden til at jeg hoppede på surround, efter mange år hvor jeg havde været tilfreds med stereo. :)
Nu VIL jeg også opleve HD lyd :D, hvad skal man gå efter. Kan et anlæg fx. fra føtex til 2000 kr. klare jobbet eller skal vi op omkring 10000 kr.?
Kan nogle af jer give mig evt. et par hjemmesider hvor det bliver solgt samlet eller er det bedste at købe delene individuelt?
Personligt har jeg PS3 forbundet med Sony HCD-S300 som blev købt tilbage i 2002... Da HCD-s300 ingen digitalt indgang har, er de forbundet med et phono kabel. Give it to me straight, er det bundet? :D
#471 filmz-Bruce 16 år siden
#472 The Insider 16 år siden
#473 Takfornu 16 år siden
#474 Bony 16 år siden
Til trods for at jeg kun kører stereo med to ældre Jamo Classic 8, altså et par ældre højttalere, så skal jeg eddersparkme love for at jeg nu er overbevist. Efter at have fået det indstillet hørte jeg lidt musik på den. Fin lyd tænkte jeg, godt køb. Så tænkte jeg at jeg lige ville prøve at se hvordan det i det mindste så ud i displayet når jeg afspillede en BD med TrueHD. Valget faldt på Batman Begins, i med skiven, spole frem til biljagten gennem byen og skrue lidt op. Sad med en lille smil omkring munden, for det lød sgu rigtig godt. Den stod tilfældigvis på "Pure Audio" da jeg i BD'ens menu fik lyden over på TrueHD. Det var lige præcis DER at kæben ramte gulvet. OH MY FREAKING GOD!!!
Jeg sad fuldstændig lammet. Slugte alt med øjne - og nu især ører. Jeg kan ikke mindes at have fået en lignende oplevelse omkring hjemmebioer tidligere. Jeg glæder mig nu ENDNU mere til setuppet bliver udvidet til et 5.1 system med nyere og bedre højttalere!
Jeg er overbevist og følte det nærmest som om himlen åbnede sig. Ej, hvor har mine ører tidligere været forpestet af min Samsung skærms indbyggede højttalere. Det skal for altid være slut nu! Den gode lyd er kommet for at blive!.
#475 filmz-Kadann 16 år siden
Yessir, jeg havde næsten samme oplevelse da jeg fik PS3 og det var grunden til at jeg hoppede på surround, efter mange år hvor jeg havde været tilfreds med stereo. :)
#476 McPeter 16 år siden
#477 cansi 16 år siden
Kan nogle af jer give mig evt. et par hjemmesider hvor det bliver solgt samlet eller er det bedste at købe delene individuelt?
Personligt har jeg PS3 forbundet med Sony HCD-S300 som blev købt tilbage i 2002... Da HCD-s300 ingen digitalt indgang har, er de forbundet med et phono kabel. Give it to me straight, er det bundet? :D
#478 filmz-Bruce 16 år siden
Billigste scenarie. indkøb i Tyskland:
Onkyo 606 = 415 euro
Panasonic BD35 = 330 euro
Så ville jeg købe to fronter og en center og vente med surroundhøjttalere og sub:
Fra Sverige:
To fronter 3790 sek
Center 1990 sek
Ialt 5536 + 4 296 = 9.832,- dkk og så tilkommer fragt, højttalerkabler og HDMI stik!
Aaah du har PS3'eren kan jeg se. Så kan dette være en idé:
http://www.fyndborsen.se/ScriptServer/TradePoint/B...
#479 McPeter 16 år siden
#480 rockysds 16 år siden
Criterions næste:
"El Norte" i januar
"The Wages of Fear" i februar