Gravatar

#4991 McPeter 13 år siden

Jeg synes altså også Book of Eli er udemærket. Bevare den bliver nok ikke nævnt fremover som en af "de store klassikere", men jeg var egentligt udemærket underholdt. Og så synes jeg stadig lydsporet er ret sprødt, især i shootout scenen i byen samt 360 grader minigun scenen. :-)
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#4992 gi-jones 13 år siden

Jeg følte mig snydt. På samme måde som jeg gjorde med Knowing. Jeg har som sådan heller ikke noget problem med film der behandler religion som et faktum, men de er nød til at lave det som en del af setuppet. Star Wars introducerer også The Force i starten af filmen. Hvis den havde ventet til 3. akt ville vi allesammen have forladt biografen. Man er nød til at etablere reglerne for filmens univers tidligt nok til at folk kan tro på det. Både Eli og Knowing forventer bare at publikum accepterer kristendommen som en faktuel sandhed og nævner det stort set ikke før slutningen. HUMBUG!
Gi' dog pengene til Afrika... De har mere brug for dem.
Gravatar

#4993 Slettet Bruger [693029259] 13 år siden

gi-jones (4992) skrev:
Både Eli og Knowing forventer bare at publikum accepterer kristendommen som en faktuel sandhed og nævner det stort set ikke før slutningen. HUMBUG!

Så en hvilken som helst film med et plottwist til slut i filmen falder ikke i din smag, fordi du føler dig snydt, eller er det kun i forhold til religion, det gør sig gældende? :)
Gravatar

#4994 Patriarch 13 år siden

Twists er dog forskellige. Et overnaturligt twist kan være sværere at sluge hvis der ikke er lagt op til det. Det mener jeg dog at der er i Knowing, så her må det mere være religiøsiteten der er et problem eller?
“Extraordinary claims require extraordinary evidence.”
Gravatar

#4995 colocho 13 år siden

Nu er det et stykke tid siden jeg har set The Book of Eli, men jeg troede at det var
koranen
han gik rundt med?
I admire its purity. A survivor... unclouded by conscience, remorse, or delusions of morality.
Gravatar

#4996 gi-jones 13 år siden

utyske (4993) skrev:
Så en hvilken som helst film med et plottwist til slut i filmen falder ikke i din smag, fordi du føler dig snydt, eller er det kun i forhold til religion, det gør sig gældende? :)
Nej. Twists er fantastiske. Men man er nød til lave det indenfor de regler man selv sætter op for filmens univers
Gravatar

#4997 Slettet Bruger [693029259] 13 år siden

gi-jones (4996) skrev:
Nej. Twists er fantastiske. Men man er nød til lave det indenfor de regler man selv sætter op for filmens univers

Hvilke regler blev da overtrådt i dette specifikke tilfælde? :)
Gravatar

#4998 gi-jones 13 år siden

I Knowing opfangede jeg ingen indikationer om at Gud var en konkret del af universet før til allersidst. Eli er jeg nok mere bare skuffet over, fordi det virkede lidt for åbenlyst og nemt.
Gravatar

#4999 Bony 13 år siden

Jonas, hvis Patriarch ikke kommer til J-frokost så tager jeg da gerne filmen for en klat risalamande? Jeg har endnu ikke set den, men vil rigtig gerne. :-)
Nyeste anmeldelse: "The Thin Red Line" : http://bonysblog.wordpress.com/
Gravatar

#5000 gi-jones 13 år siden

Jeg advarer jer, den er stinkedårlig.

Skriv ny kommentar: