Gravatar

#5181 JannikAnd 13 år siden

Hos Planet Axel betaler man to beløb foruden varen: forsendelse (15 kr. pr. vare) og handling (25 kr. pr ordre, uafhængigt af antal varer).
Gravatar

#5182 The Insider 13 år siden

Axel sucks.
War. War never changes.
Gravatar

#5183 JannikAnd 13 år siden

Så så, Insider. Axel er godt, så længe man køber flere udgivelser pr. ordre. Desuden er det vel eneste toldfrie forhandler af reg. A?
Gravatar

#5184 The Insider 13 år siden

#5183, hehe, jeg er nok bare lidt irriteret over, at de med årene er blevet dyrere og dyrere, og at de samtidigt smækker flere og flere ekstra beløb oveni hatten :-) Og jeg har også en fornemmelse af, at de snyder mig lidt... hver gang jeg køber noget i canadiske dollars (hvilket jeg gør for at få deres "Axel coins", eller hvad de nu hedder...) udregner jeg, hvor meget jeg har brugt i alt inklusive ALLE gebyrer i danske kroner. Når pengene så bliver trukket i banken, ryger der altid 10-15 ekstra kroner. Hmm... Og hvor det i de "gode gamle dage" tog gennemsnitligt 3-5 dage for en skive at ankomme, går der nu sjældent under 3 uger fra afsendelsen af for mit vedkommende.

Anyways, så har jeg brugt Amazon.com et par gange, og af uransagelige årsager bliver jeg aldrig snuppet (Play bliver snuppet af HVER gang). Og de er LANGT billigere - endda så billige, at jeg fristes til at sige, at de koster det samme som Axel, hvis man bliver snuppet tolden. Desuden er Amazon - uanset kontinentet - lynhurtige.
War. War never changes.
Gravatar

#5185 Thomsen 13 år siden

#5184 - Den der med at omregne på forhånd snyder nemt, for i virkeligheden afhænger det jo fuldstændigt af bankens kurs, den dag de trækker beløbet.

Jeg har iøvrigt samme oplevelse med Amazon. Som jeg skrev forleden i "hvad modtog du"-tråden, så har mine seneste pakker været gennem Tyskland, på trods af at de altså er afsendt fra hovedselskabet i USA.

Jeg har ikke prøvet at bestille støre mængder film den vej endnu. Men sidst fik jeg da to bøger, der var så store, at de blev sendt i en kasse. De gik glat igennem og returadressen var (igen) i Tyskland.

Jeg har faktisk ikke brugt Axel, siden de lavede om på fragtomkostningerne. Til gengæld har jeg vovet at bestille fra DVDPacific tre gange, og de pakker er allesammen gledet igennem uden problemer.
... and in other news: grave robbers pry rifle from Charlton Hestons cold, dead hands.
Gravatar

#5186 JannikAnd 13 år siden

#5184 - Jeg er faktisk enig hele vejen rundt - med undtagelse af deres priser, som faktisk er dalet efter det nye system. Derudover er der nu fast forsendelsespris, uanset varens vægt. Hvis man blot samler alle sine varer i én månedlig, er det god forretning. Derudover oplever jeg ofte at modtage forudbestilte titler en uge før udgivelse (har endda oplevet tre uger før tid).

Men deres "convert to canadian dollars" er ren Jedi mind trick og fandme dårlig stil. og ja, deres leveringstider er gået fra de sikre 4-6 hverdage til 4-20 hverdage, hvorfor jeg også er begyndt at bruge Amazon.com i tide og utide. Jeg har endnu også til gode at blive nappet (7-9-13). I sidste måned hoppede jeg på Amazon.ca's tilbud på Ben Hur Gift Set Edition. Samlet pris for vare + levering: 150 kr! Forventet levering (med billigste metode): 30-40 hverdage. Der gik 30 timer, og told kunne jeg glemme alt om! Lækkert!
Gravatar

#5187 Collateral 13 år siden

Jeg har kun bestilt en gang fra Axel, og det var for ganske nylig. Nu har jeg heller ikke regionsfri afspiller, men de har jo også mange spændende regionsfri titler. Anyway, den eneste grund til at jeg brugte det var at den udgivelse jeg skulle bruge ikke var til at få fat i andre steder ellers bruger jeg (næsten) altid amazon, og de bliver sgu ved med at overraske positivt på både priser og levering.
"You can't please everybody. In fact sometimes I don't please anybody" - Oliver Stone
Gravatar

#5188 McPeter 13 år siden

lagoni (5156) skrev:
Where The Wild Things Are BD ca 22 kr plus fragt

Fås også hos play til £5 inkl. fragt osv:
http://www.play.com/DVD/Blu-ray/4-/9541004/-/Produ...
Mit film site: http://www.filmtips.dk/
Gravatar

#5189 The Insider 13 år siden

#5186, wow! Lyder til, at jeg godt kan tage chancen og bestille nogle lidt større pakker fra Amazon :-) Fedt!
War. War never changes.
Gravatar

#5190 Tenebrae 13 år siden

Den amerikanske butik Horror Movie Empire kører udsalg på Blue Undergrounds titler i disse dage.

$7 for DVD og $10 for blu-ray. Og der er gratis fragt.

http://www.shop.horrormovieempire.com/Blue-Undergr...

Bloggen Jonny's Cult Films har lavet et indlæg om butikken med et interview med ejeren.
De Gnavne Filmnørder www.dgfn.dk / TheHorrorQuiz www.thehorrorquiz.com

Skriv ny kommentar: